Inlägg från: LillyRose |Visa alla inlägg
  • LillyRose
    naggym skrev 2012-02-15 10:43:55 följande:
    V12 idag och jag hör då inga hjärtslag med Angel sound förutom mina egna.. Vart jag än rör den så är det mina hjärtslag som hörs..
    Det är inte dina hjärtslag du hör utan din egen puls . Min bm körde med staven långt ner till vänster på mig och hittade lilla hjärtat direkt! Men tror de vet vart man ska leta! Så kör inte så högt upp på magen för lilla bebisen ligger långt ner! Men än är det ju tidigt
  • LillyRose
    LillStinis skrev 2012-02-15 15:02:14 följande:
    V 12 idag!!! Är det bara jag eller är det någon mer som känner små rörelser och sparkar ibland? Har känt detta i ca 4 dagar framförallt på kvällen när jag lägger mig ner på rygg. Mitt tredje barn så jag vet hur tarmrörelserna känns.
    3 dagar till v 12 och har känt fisksplatter några gånger..är ju mitt fjärde barn så helt omöjligt är det nog inte!
  • LillyRose
    naggym skrev 2012-02-15 15:20:29 följande:
    Men hjärtslag/puls sak samma! Jag har sökt långt ner men som sagt det kan ju vara för tidigt fast jag tycker mig ha hört i v 10..
    Nja jag tycker pulsen och hjärtslagen är lite olika..annars skulle det ju vara hjärtslagen bm mäter med sin tryckare i armvecket...Men sak samme..tror inte det är så lätt för den ovana att hitta ett litet fosters hjärta så tidigt!
  • LillyRose

Hade beviljat snitt till mitt förra barn då mina två första förlossningar var hemska! Men jag fixade det vaginalt . Kom in kl 02 var öppen 6 cm och hon var ute 90 minuter senare ! Mycket tack vare att jag bara hade lustgas och andades igenom värkarna! Denna gången är jag inte alls nervös

• LillyRose

Å Mitt illamående gör mig KNÄPP! Jag mår illa hela tiden..redan gått upp 5 kg för jag måste ju tugga jämt! HATAR DETTA! Är ett monster hemma . Ja jag jobbar ju på dagis så ni kan ju tänka er hur kul jag har det där! Ringde bm idag och tydligen får bara läkare skriva ut Lerigan( stavning?) så det är kört...hon sa jag kunde köpa prostofen ( stvavning?) receptfritt! Jag mår illa på natten om jag rör mig för mycket...sex är det sista jag tänker på

Ursäkta allt klagande..200 dagar kvar och snart v 13  

• LillyRose
    Kaksmulan1 skrev 2012-02-20 16:34:10 följande:
    LilyRose. Men din BM måste väl samarbeta med en läkare? Jag ringde min BM som sa till läkaren de har på mottagningen och så mailade han ett e recept... Jag behövde inte ens komma dit.
    Ja de sa hon inget om..men jag måste testa det receptfria först ..det var det noga med
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012