• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

LillaPluppen skrev 2012-03-13 14:33:55 följande:

fick ett brev ifrån spec mvc att jag har GBS redan. Inget man gör åt iofs innan antibiotika på förlossningen. Men det e ju skönt att iaf veta att man har det så man är mer uppmärksam på infektioner o om det börjar svida eller klia eller så

Hur kommer det sig att man tar dessa prover då? Gör alla det ?  Kan det skada bebis om man inte behandlar det ? Och tänk om man har det men dom aldrig testar ?:O
  • Edds
    Smurfan87 skrev 2012-03-13 19:19:00 följande:
    Alltså ni som börjat känna av bebisen. Jag får typ nyp inifrån, vad är det jag känner? Har haft det i några veckor ett par gånger om dagen och jag kan stå bara rätt upp och ned ingen ansträngning eller så....
    jag har känt som om jag blivit nypt flera gånger från insidan och vet egentligen inte vad det är, men när jag placerade dobblern där jag kännt nypet (och fisk bubblet) Så hörde jag ett tickande hjärta =)
  • Edds

måste bara gnälla lite över hur jääääävla äckligt plommon är Haha !

• Edds
    kapten bombus skrev 2012-03-14 09:10:14 följande:
    Edds, testa dadlar om du diggar dom mer än plommon? Eller ta varannan dag, pest och kolera!
    haha usch jag gillar ingenting som har med sånt här att göra :) men det är bara att stå ut, värt !! :D
  • Edds

jag ryser liksom av allt som har med dessa frukter att göra, och ja helst sånt som ligger i steken, bläääsch !!

MEN jag har ett svin gott recept på chokladbollar som är sockerfria, och i dessa är det dadlar, det är gott :D

• Edds

okej men då antar jag att dom testar en för de när man kommer dit? till förlossningen altså?

• Edds

jag har druckit min plommonsaft och äter även linfrön i fil varje morgon nu.. tror det var någon här inne som nämnde det ?? Sen har jag sugit i mig plommon i fruktform det är gott, och päron, och massvis med vatten, dricker 2 liter per dag nu (det är mycket för att vara jag) och det känns bättre i magen. men för säkerhets skull köpte jag laktulos idag på apoteket så man har ifall ifall

• Edds

jag slutade kräkas i vecka 9 ungefär så jag hade det ganska skönt efter 3 veckors illamående.., men det kom tillbaka en släng i vecka 14 under 2 morgonar och sen inget mer. Igår dock sent på kvällen kom det kaskader igen, går in i vecka 16 imorgon ! Det är lite småskumt, för nu kommer det utan förvarning så det går som inte heller att äta prostafen som jag klarade mig med innan.

Hade en sån fruktansvärd dröm inatt så jag vet inte ens om jag kan dela med mig av den till er, ja fyfan jag mår fortfarande illa, det måste ha med dessa hormoner att göra, har aldrig varit med om liknande !!!!!

• Edds
    LillyRose skrev 2012-03-15 09:05:28 följande:
    Går in i vecka 16 på lördag och jag tänker ta mina tabletter med gott samvete! Fick ju dem i måndags och njuter för fullt att slippa illamåendet
    skönt att du fått bukt på det !!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012