• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

FijaLija skrev 2012-03-03 16:29:03 följande:
    Genom bäckenbottenröntgen efter förlossningen fick jag reda på det iaf...
    Att smala kvinnor inte "kan" föda barn är en myt ;) Allt beror på hur kraftiga foglossningar man har och hur stort barnet är :)

själv är jag definitivt inte "pinn"-smal... tvärtom, jag är bred både här och där!
    okeej, ne , det var därför jag alltid tyckt det låtit korkat att jag inte ska kunna föda naturligt. Jag har ju redan dock fått lite fogis känningar..
  • Edds

Nu har jag äntligen kommit hem efter en hel vecka ute i stugan. Njutit av vårvädret och en enormt växande mage!! Kanske för att jag har lekt med en 9 månaders bebbe hela veckan :) jag har druckit 7 liter mjölk på en vecka.. och går sen in och läser om vecka 15 (som jag är i nu) att bebben behöver kalcium för att skelettet bildas. Inte så förvånad varför jag varit så sugen på mjölk ! Otroligt !!

Lyssnade med min dobbler idag, för första gången, har ju låtit den ligga i lådan nu i några veckor. Och det gick snabbt så hittade vi det lilla galopperande hjärtat, SÅ häftigt, och så härligt, så lyckliga vi var !!. Men jag var egentligen inte orolig eftersom jag kände den sprattlande fisken där inne för 2 dagar sen, och jag visste direkt var vi skulle lägga dobblern :)

Hoppas alla har det toppen här inne, imorgon skall jag och uppdatera min garderob, det är inte mycket som passar längre.. plus att jag ska handla lite kläder till bebis också <3 Nu ska jag försöka läsa ikapp mig vad ni skrivit under hela denna vecka !!

• Edds
    moonlaiz skrev 2012-03-12 09:04:51 följande:
    jag måste fråga er om det är nån annan som lider lika hemskt som jag av huvudvärk och om det finns något att göra åt det?

jag har haft huvudvärk konstant nu sen vecka 7 ca. är i vecka 15 nu! det är hemskt! ibland så illa att jag måste släcka ner överallt för att ens kunna vistas annanstans än i sängen.
    jag är trött på det och allt blir lidandes!
    jag dricker massor å järnvärdet ligger på 141...  
    jag har haft huvudvärk nu, inte så hemsk som du beskriver, men en irriterande molande huvudvärk som pågått i några veckor nu, som hela tiden finns där och stör mig.

Jag hade bra järnvärde och dricker massor. Men det som hjälper mig är nässpray, eftersom jag har en dov liten nästäppa som jag först misstog som förkylning, men med vanlig koksaltlösning klarar jag mig ganska bra iallafall
  • Edds

Nu har jag äntligen varit och handlat lite nytt till min garderob !! Ett par jätte sköna stöd strumpbyxor som kommer sitta på hela graviditeten, har även köpt lite nya tröjor och sånt eftersom jag var helt utan kläder i helgen, ingenting passar längre !! Några nya byxor och leggins och trosor, SKÖNT !!

Dessutom hittade jag lite smått och gott till bebisen, någon body, overall, strumpbyxor, strumpor, byxor.. ja en hel del :) Och en massa tyger och garner så jag kan sätta igång med att sy täcket till vagnen och virka filten till vaggan :)

Är verkligen i mitt esse nu :)

• Edds

jag har också fått märkligt i mina bröst men det fick jag för fleera veckor sen, och det är de vita talget som kommer ur brösten, som små fett klumpar,

min sambo sa:
    Det kanske är mjölk, men väldigt vispad så det blivit grädde :P

Vet inte vad det är, men det är där i alla fall, sen har mina bröstvårtor fördubblats i storlek !

• Edds
    splink skrev 2012-03-13 08:22:12 följande:
    Mina har också blivit typ dubbelt så stora, ser hemskt ut! Gråter Tack och lov vet jag att det går tillbaka efter att man slutat amma. Phu! 
    vilken tur haha min sambo är i chock, jag har rätt nätta bröst och bröstvårtor annars, och ja, de är ju nice med stora bröst, men det låter lite kul när han tittar på dom och säger:

- dom är ju aldeles LILA ! hahah
  • Edds
    förstis skrev 2012-03-13 08:55:31 följande:
    Det kan vara mjölk. Vissa kvinnor läcker mjölk tidigt.
    kanske, häftigt isåfall :D !! för det kommer ju ur varenda por i bröstvårtan och nästan varje dag..

Är det föressten någon som fått något utskrivet mot förstoppning ? Jag är så hård i magen nu att jag inte vill gå och göra 2an överhuvudtaget för att det gör så ont ... Ska nog ringa till min BM i veckan och se vad hon säger..
  • Edds
    förstis skrev 2012-03-13 09:07:26 följande:
    Du kan handla Lactulos på apoteket, är receptfritt och enligt Fass.se så är det ofarligt att ta för gravida. Men hör annars med BM om hon har något annat förslag. Du gillar inte katrinplommon? Eller kan äta linfrö på filmjölk eller nåt liknande. Brukar ha god effekt :)
    jaa, det hade jag kunnat ta ! Jag har försökt äta fiberhavregrynsgröt (äter det varje morgon i vanligt fall) Men typiskt nog har det en kräkande effekt på mig :( Har letat med ljus och lykta efter katrinplommonsaft på affären , hittar ingenstans men då har jag heller inte orkat fråga någon där.. och linfrön på fil, de ska jag testa ! Har linfrön hemma :) promenerar ju massvis varje dag så de borde ju ha god effekt också
  • Edds

då blir det för mig att gå och handla plommon päron och lite sånt idag ! Känns bättre om man kan fixa det med mat istället för sån dryck..

Ang. fisken så är jag jätte dålig på att äta fisk så.. ja , jag är jätte dålig på att äta mina obega 3 också, blir nog att börja äta en varje dag nu

• Edds

hur känner man efter livmodern egentligen? Jag har testat, och försökt jämföra på vissa ställen är det mjukare och längre ner hårdare, men jag känner som ingen kant eller sådär, och vet inte riktigt var jag skall leta nu i vecka 14+4.. men som sagt jag är förstföderska och har ingen aning om hur det skall kännas

ni kan väl beskriva på bästa sätt :D

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012