-
hon har skrivit fel :P vi har BF samma dag, 6 sep så hon är på 7+4 :PAlicias skrev 2012-01-24 16:01:57 följande:Går det om du ska få i september? Jag är på 8+2 och har BF 1/9...
-
den dagen du beskriver känner jag igen, som tur är kommer den bara 2-3 dagar i veckan för mig.. men jag vet aldrig när det slår till om de är på morgonen, kvällen eller mitt på dagen, eller natten... när de kommer så går det inte att göra nånting.. jag tar vara på de dagar som är bra, och när jag mår dåligt tar jag vara på dom och tänker att bebben skickar ut en jääääädra massa hormoner som min kropp tar emot med "glädje" och som den snart kommer att vänja sig vid ;)LillaBabyK skrev 2012-01-24 15:07:41 följande:VIlket jävla vrak man är!
Jag har inte kunnat röra mig ur sängen idag, mådde skit halva dagen sen mådde jag bättre men var så hängig, sen masade jag mig ut för att handla mat, åt maten i sängen och mådde sen skit. Nu råkade jag se ett avsnitt av "En unge i minuten" och bölar som en stucken gris. Shit alltså :P Känns som att man gått in i värsta deppen! -
UGNSFLÄSKPANNKAKA till middag ikväll, har lite dålig fantasi men var samtidigt sjukt sugen på riktigt rimmat sidflärre !!
Vad äter ni till middag? Jag skulle behöva en Mat tråd för vi som ska ha bebis i september, för jag har slut fantasi ! Igår gjorde jag en jätte god lax låda, som en potatisgratäng med lax i, men de är inte varje dag de intresset och fantasin speglar sig .. -
föressten börjar jag tro att min Han hund är gravid, han har kräkts nu 2 dagar i rad, aldeles just PÅ mig. Och jag bara börja kvälja. Ja, trevligt så får man inte tag i sin man, detta kan reta gallfeber på mig hehe
-
och jag är också i vecka 9, i övermorron hehe, jag räknar i förskott :P Det betyder 3 veckor till inskrivning !! Sån längtan.
Det verkar som om lillmagen vilar för många av oss, den växtvärken är inte så tydlig längre, eller så kanske vi vant oss??
jag har sånt irriterande illamående nu som håller på hela dagen, måste ha med mig knäckebröd med skinka och äta typ en gång i timmen på jobbet, tur att jag kläckt ur mig varför :P
Imorse (klockan 05.00) när jag var tvungen att kliva upp, så var en filtallrik med socker i perfekt. Det fick min blodsockernivå att bli perfekt och sen lindade de in illamåendet väldigt fint sådär på morgonkvisten. Jag sa redan igår till min sambo att de är dags för han att ge mig en bit frukost i sängen på morgonen, lyxigt ;) -
inte jag heller :( ska du göra nå nytt vul snart ?StarStruck skrev 2012-01-25 12:14:03 följande:Vad oaktiv jag har blivit.
Men jag har ju inga symtom att prata om ;(
jag har 3 veckor till inskrivning, 20 feb, då känns det iaf som att det händer något.. men jag börjar bli väldigt otålig.. -
Okej :D Ja skoja inte !!!! helst för mig som INTE gjort något vul än ens.. blä för de..StarStruck skrev 2012-01-25 13:10:57 följande:Vet inte, ska kanske ta upp det på inskrivningen att jag vill göra ett.
Jag ska den 14e
Efter inskrivningen kommer det vara ca 1 månad till RUL, den tiden lär ju suga hårt! -
idag smög jag in på försäkringskassan eftersom jag sitter i en ganska märklig sits ang jobb, skola och bebis etc.. och jag gick därifrån grinandes :(
Sen vände jag och gick in på arbetsförmedlingen och pratade med en kvinna där, som verkligen fick mig att må bättre, jag trodde jag skulle sitta med minimum peng på 180 kr per dag eller vad hon nu sa men sen fick jag veta att jag ligger bättre till än så !! och tacka fan för de... -
ja de var verkligen skönt, hon såg att jag var helt uppriven. Men dom på försäkringskassan bara kleta de i ansiktet på mig och sa att det fanns iiiiiiingenting jag kunde göra. (har nämligen sagt upp mig själv från fast anställning, månaden efter blev jag gravid, och jag har INTE anmält mig som arbetslös till arb förmedlingen så jag kan inte stämpla) Men så fort jag kläckte ur mig de efter typ en halvtimme, att jag pluggar på heltid på högskola och får studiebidrag från csn så var det helt andra bullar, då får jag inte ens vara inskriven hos arbetsförmedlingen, och jag kan ju egentligen inte jobba heller eftersom jag pluggar :P och då får jag bättre ersättning, hur mycket vet jag inte ännu men, bättre iaf än lägsta...Sandyfication skrev 2012-01-25 17:37:07 följande:Försäkringskassan brukar inte vara roliga att ha att göra med. Vilken tur att kvinnan på arbetsförmedlingen gav dig hopp. Håller tummarna för att det löser sighar du studiebidrag från csn så får du bätte än minimum ! fick jag veta idag ;) om du pluggar på heltid. vad läser du?Smurfan87 skrev 2012-01-25 17:39:07 följande:Jag är student och vet inte om jag hinner jobba något innan bebisen kommer eftersom jag kommer jobba som trädgårdsmästare. Vilket betyder att jag kommer få minimum penning :( känns skit. Tur att det är första barnet och att sambon ska byta jobb med högre lön, tyvärr sämre arbetstider med men men det ska väl alltid vara nått.
-
Eller jag vet inte om jag uppfattade henne fel, men på henne lät det som att eftersom jag nu pluggar med bidrag så är det "överhoppningsbart" eller vad hon nu kallar det, och som jag förstod så får jag altså ersättning för den anställning jag haft tidigare och jag har haft 100 % fast anställning, men ne jag vet inte riktigt, vi får se, kanske blir man chockad.Smurfan87 skrev 2012-01-25 18:32:09 följande:Trädgårdsmästare. Jasså får man det var en nyhet! Vad skulle du få då?
de är bara för att jag tycker att jag har slitit sen jag var 15 och jämt jämt jämt haft ett jobb att gå till efter skolan, på helgerna, jag har jämt tjänat massa pengar och jobbat mycket, jag tycker man ska få utdelning för det, även om de är helt omöjligt i dagsläget att få fast anställning verkar det som..
Men vi får se, nu har jag slutat tänka på de iallafall och tänka på.. att gå och sova, ögonen har sluttat hela dagen idag, en tröttsam dag helt enkelt..