• NeLe

Vi som väntar smått i September 2012

För alla er fina som är oroliga och känner ånger för era "få" kilon så kolla häääääär!
    Nu kommer ni känna er så himla mycket bättre för här är en tjej som har gått upp 12,2 kg (vägde mig i måndags) och än växer kroppen. Inte magen utan kroppen! Gråter Får redan kommentarer utifrån (dvs från andra än familjen) om min vikt. Schysst..... Jag är inte överviktig i normala fall, har ett normalt BMI och tja det syns rätt mycket på mig att jag gått upp som sagt

• NeLe
    Superbia skrev 2012-04-18 09:02:07 följande:
    Det är ju faktiskt inte alltid man kan påverka vad som händer med kroppen när man är gravid heller. Vet att min morsa svällde upp överallt när hon väntade min syster, och vad ska man göra åt det om det inte beror på att man äter? Det sägs ju att man sväller mer om man väntar en tjej.
    När jag väntade sonen så var jag så sjukt vätskefylld att samma dag som han kom ut så gick jag ner 8 kg. Resten av den första veckan gick jag ner 5 kg till så totalt 13 kg första veckan. Därefter gick det långsaaaaaaamt.

Med lilltjejen så var det inte lika jobbigt vätskemässigt men de kilona var fasiken inte lätta att få bort. Hon vägde knappt 3 kg när hon kom ut vilket resulterade i att jag knappt gick ner något av allt jag lagt på mig. när jag försökte vara nyttig (skippa kolhydraterna) då hon föddes så sinade mjölken så jag fick äta kolhydrater i massor för att hon ska kunna få fet mjölk. Resulterade i att jag gick upp 5 kg av det! När hon inte längre ville amma så kunde jag gå ner. Led den tiden som det tog för mig att gå ner kilona, blev till och med så "skadad" att jag började tvivla på om jag någonsin ville ha fler barn pga vikten.

Och nu är man ju gravid igen och ångrar det djupt pga vikten, bebisen i magen är jag superglad för (förstå  mig inte fel) men jag hade mer än gärna och för en gångs skull räknat mig till de som knappt går upp 10 kg under en graviditet. Fattar liksom inte hur de gör! Jag behöver bara kissa på stickan och pooof +3-4 kg bara där (bokstavligt!!!!)!

Jaja nu är det inte mycket att göra åt, mitt liv kretsar lite kring mina tankar om min kropp och vikt som ni märker. Men jag är ändå glad över vår lilla bebis som kommer om några månader... Tredje och sista barnet och it's damn worth it  
  • NeLe
    Superbia skrev 2012-04-18 10:44:27 följande:
    Det var samma som för mig då. Första gången gick jag upp 27 kg och två veckor efter förlossningen hade jag gått ner 22 kg av dessa. Iofs vägde bara barnen 7 kg + allt som tillhörde dom då, men det var mycket vätska kan man väl säga! Andra gången gick jag upp 17 kg och hade efter ett par veckor fortfarande 11 kg kvar och hade något kilo kvar nu när jag blev gravid igen. Gick och väntade på att det skulle rasa av mig som det gjorde första gången, men det kom inget sånt tyvärr. Eftersom jag redan har gått upp 6 kg nu förväntar jag mig ingen liten viktuppgång den här gången heller. Jag får ta tag i det efteråt helt enkelt Glad
    Ja men precis... Inte mkt att göra åt, bara att tacka o ta emot just nu
    IdaVasterflo skrev 2012-04-18 10:49:11 följande:
    Jag vet hur det känns! Jag har "peppar peppar" inte gått upp mer än 2 kilo sedan vecka 10, men före det gick jag upp några snabba i början. Men jag var gravid i slutet av sommaren till början av oktober (sedan missfall i vecka 9) och under den perioden gick jag upp typ 8-10 kilo. Och efter det så var jag så trött och nere och struntade i allt så jag gick väl upp ca 14 kilo mellan början av oktober-december. Så jag väger väl ca 25 kilo mer nu än vad jag gjorde i sommras. Men det ska fasen bort fort, så fort liten är ute! Jag har gått ner 35 kilo förut så det ska jag väl fixa igen. Nästa sommar ska jag vara på topp! :)
    samma här, beach 2013, here we come Måste dock säga att på din profilbild så ser du riktigt liten ut  
  • NeLe
    IdaVasterflo skrev 2012-04-18 12:25:33 följande:
    NeLe: Haha ja jag har inte uppdaterat min profilbild sedan sommar 2011. Kanske börjar bli dags att göra det? 
    :-P  Just nu känner jag mig som en mindre elefant! 
    nejdå det ska du inte göra. var inne och kikade på dina bilder också. du är jättefin! fina bröllopsbilder du hade där också och så otroligt söt dotter du har
  • NeLe
    Svahnfrun skrev 2012-04-21 10:43:23 följande:
    Idag eller imorgon bär det av till Ullared och hälsa på mina föräldrar. Så naturligtvis lite shopping.
    Har inte varit det minsta shoppingsugen tidigare har nästan tyckt att det varit onödigt eller läskigt,
    Fast det är väl mammakänslorna om vad som komma skall som infinner sig nu när jag är i 20+1
    Har hört ryktesvägen att det ska finnas fina gravidkläder nu så är lite spänd och förväntansfull. Tänkte även kolla in vad för alternativ de har på spjälsäng samt babyskydd.
    Någon som har erfarenhet? 
    jag tycker att mammakläderna är konstiga i storlekarna, oftast finns det bara jättestora storlekar kvar dessutom. Barnavdelningen med spjälisar och spjälskydd är däremot roligt att gå runt i Där kan man definitivt inte gå utan att man plockat på sig något i händerna/vagnen
  • NeLe

Oj nu gick något fel, försöker igen...

Ni är i te ensamma om att känna törst/torrhet i munnen. Ibland känns pulsen ända ut i läpparna pga det

• NeLe
    eiramis skrev 2012-04-24 14:25:24 följande:
    Lättnaden och lugnet har infunnit sig i kroppen. Var på RUL i förmiddags och fick se en fantastiskt fin och frisk liten kille där inne. V18+0 idag och beräknad förlossning står kvar 25/9. Moderkakan i framvägg vilket förklarar varför jag inte känt några starka rörelser än, men vet fortfarande inte varför jag inte hört nåt med AS, men nu spelar det ju ingen roll. Firade med att köpa massa bebiskläder.
    grattis till lyckat RUL och till pojken i magen. Men har man moderkakan i framvägg borde man väl känna sparkarna tidigare eller? så har jag fått instruktioner om Obestämd
  • NeLe
    TheFamily skrev 2012-04-24 14:39:16 följande:
    Nele: det är precis tvärtom! Har man moderkakan i bakvägg är det lättare att känna eftersom du inte har en "kudde" i fram som dämpar rörelserna.
    Har du den i framvägg känner du ofta rörelser senare då just moderkakan är i vägen i fram. När bebis sparkar in mot ryggen känner man oftast inte det.
    Fick brukar man få lite större mage om man har moderkakan ifram....
    hmm och ändå har det dröjt innan jag känt något med mina. Har inte kunnat känna innan v 21+ med första, v 18-19+ med andra och nu är jag i v 17+ och har ännu inga sparkar känt (denna gången vet jag dock inte hur moderkakan ligger ännu men jag gissar på bakvägg som de andra!)
  • NeLe
    Skoogish skrev 2012-04-24 15:38:49 följande:
    NeLe: Jag är i v.20 idag och känner inga sparkar. Tror att jag möjligtvis kan ha känt något igår, men inget som jag kan säga "Åh, bebis!" 

Är alldeles ensam den här veckan.. Sambon jobbar borta och det känns såå tråkigt! Förstår er som skrev för några veckor sen att det var tufft när mannen inte är hemma. Det är ju inte det att man inte klarar sig, men är så van vid att ha honom här och så.. 

19+0 idag! Känns som att tiden kryper fram :P 
    åhh jag som hoppas på att känna något riktigt snart ju. Ligger din moderkaka i fram- eller bakvägg?
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012