Vi som väntar smått i September 2012
det har förmodligen varit på tal innan, men frågar igen... Hur länge tänker ni jobba?
Angående det här med förlossningar. Jag har två förlossningar med mig som kanske inte slutade som jag hade hoppats, men trots detta ser jag dessa som väldigt positiva upplevelser.
Första gången beslutades det om snitt efter 15 timmars värkar då värkarna inte var starka nog. Tvilling 1 hade fått i sig bajsvatten och var rätt medtagen, även om han hämtade sig fort. Efter 5 dagar kände jag mig återställd.
Andra gången tog förlossningen 2 timmar och slutade med en sfinkterruptur. Det var det jag var som allra mest rädd för, och ändå sitter jag här gravid igen. Så avskräckt har jag inte blivit trots dessa förlossningar som för andra kanske hade känts som rena mardrömmen. Ifall det kan få någon att känna sig mindre rädd
Känns lite konstigt att vi inte kommer köpa någon vagn den här gången (men bra för plånboken såklart!). Vi kommer antagligen lösa det med att vi använder vår tvillingvagn till lillebror och den nya bebisen och om mina stora killar behöver åka vagn någon gång (de hinner bli nästan 3 år när syskonet kommer så de kanske inte åker så ofta), så har vi deras sulky. Så då behöver vi inte köpa någon mer vagn