Inlägg från: Sunliight |Visa alla inlägg
  • Sunliight

Vi som väntar smått i September 2012

LöjligaFamiljen skrev 2011-12-27 21:40:33 följande:
    Fick rosa på papperet när jag torkade mig nyss när ja var på toa Men strecken blir ju starkare och starkare. Borde dem inte bli svagare om det är mf på g?
    Blir strecken starkare så behöver du nog inte oroa dig! Och så länge du inte blöder klar rött blod med klumpar så är det nog ingen fara
  • Sunliight
    sophiejennifer skrev 2011-12-27 21:51:30 följande:
    Alltså om han inte vill ha barn nu pga att han tycker att det är för tidigt i förhållandet så kan jag förstå det. Jag håller med i det argumentet, är själv skilsmässobarn och vill absolut inte att mina barn ska få växa upp så. Ska vi ha barn kommer vi bo ihop. Han kommer inte lämna tjänsten han har nu om han inte får ett bättre erbjudande - då antingen NY eller London, han kommer aldrig vilja bo här i Göteborg. Så jag kommer flytta till Oslo i första hand och sedan flytta med honom där han får jobb. Han är ju höginkomsttagaren så det kommer handla om de positioner han får och även där hans egna företag går att styra ordentligt. 

Va skönt att din familj backar dig! Jag är också orolig för missfall! Fick ett precis i början av vårt förhållande, visste inte att jag var gravid så det var ingen större förlust, men ändå så har jag fått det. Gjorde även abort när jag var 16 pga att jag tyckte att jag var för ung. Känns som om det ger dålig karma.. :/ Däremot kommer jag sörja MF nu - även om jag skulle tvingas göra abort, det känns värre på nåt sätt. 
    Okej! Vi alla tänker olika (och tur är väl det!) Jag är också skilsmässobarn, hade inte speciellt mycket kontakt med min pappa som liten. Detta är inget jag någonsin har lidit av. Det har funnits andra manliga förebilder i min familj (bror, morfar, osv). Jag har alltid haft det bra med min mamma som varit ensam. Under några år under min tonårstid så hade hon en man vi bodde med, och det funkade bra. Jag accepterade honom osv. Just för att jag har haft det så bra utan pappa kanske det gör det lättare för mig att välja att vara själv? Det är inte det bästa, det vet jag. Men tar man en titt på dagens samhälle så är det inte som det var förr. Folk separerar, är homosexuella  (har INGET emot det) osv. Så tror inte mitt barn går under för att jag är ensam det är iaf inte ett själv för mig att göra abort. Men det är en stor fördel om man har stöttning av familjen!
  • Sunliight

Det är ju faktiskt ganska vanligt med blödning tidigt i graviditeten. Speciellt runt när mensen skulle ha kommit!

• Sunliight

Vad skönt löjligafamiljen :) Hur mår alla idag då? Jag mådde riktigt illa morse faktiskt!

• Sunliight

På tal om snurrig i huvudet och bil, jag skulle åka en sväng på lunchen men kunde verkligen inte hitta bilnyckeln. Rotade runt i fickorna och fattade inte vart den tagit vägen. Tar ju aldrig ur den ur fickan på jobbet. Stod där på parkeringen i typ 10 min, för att sen se att bilen är upplåst, och i bilen sitter nyckeln i, handbromsen ur och färdig för att åka Haha! 

Köpte folsyra idag med har ätit MittVal Kvinna innan jag blev gravid, och det innehåller ju lite folsyra men har läst att det inte räcker så köpte extra.

Jag har ont i magen, mot ryggen, typ som mensvärk. Alltså inte så ont att man inte står ut, men en molande värk, mensvärk, är det farligt eller är det vanligt? 

• Sunliight
    LitenEmma91 skrev 2011-12-28 16:07:15 följande:
    Haha!:P
    Jag skulle till affärn igår, tog mina nycklar och gick. Så kommer jag hem och ska låsa upp, det behövdes inte, hade glömt att låsa!;(

Jag har också haft mycket molande värk idag, och ibland hugger det till ordentligt på höger sida:(
    Haha, fan vad smart man känner sig då! x)

Jag tror det är växtvärk vi har! Vad tror du?  
  • Sunliight
    LitenEmma91 skrev 2011-12-28 16:16:35 följande:
    Haha, ja lagom!

Jag hoppas verkligen det, annars har vi ont i onödanObestämd
    Haha precis!

Vad jobbar du med? Eller pluggar du? 
  • Sunliight
    sophiejennifer skrev 2011-12-28 17:13:32 följande:
    Var inne på sjukhuset, skulle ändå göra lite prover, och de bekräftade missfall. Känns jobbigt hade vant mig vid tanken på en septemberbebis.. Men vill gärna veta hur det får för er, så kommer titta in ändå och bombardera med frågor osv haha!
    Nej vad tråkigt!! Usch! Lider med dig :-/ får man fråga hur de kunde konstatera missfall? För man ser väl inget på VUL?
  • Sunliight
    anirahtak skrev 2011-12-28 17:10:59 följande:
    Hejsan!

Jag hoppar gärna med här! Plussade svagt med billiga stickor igår, och starkare idag.. :) Har en dotter på snart 2 år och hade tänkt börja försöka med syskon nu, slutade med minipiller den 25 november och hann alltså aldrig få en mens mellan utan det tog sig direkt på första försöket!

Jag har nästan svårt att fatta att jag är gravid igen..första gången var ju så otroligt spännande, nu är det mer vardag när man redan har en liten, men jag antar att känslorna kommer ikapp snart. Det är ändå otroligt spännande och jag börjar iaf längta efter magen och sparkarna..Inga rejäla symtom än, bara svaga stick ibland i livmodern och lite yrsel som kommer och går, men inget som är jobbigt. Ingen molvärk ännu heller men det lär väl komma..

Den här gången är jag mer reserverad också. Första gången trodde jag att allt skulle gå huuur bra som helst, vilket det ju också gjorde, men nu är jag mer nojig över att något ska gå fel eller vara fel med barnet..Hur känner ni andra som har barn sedan tidigare?

Ska iaf bli roligt att följas åt med andra! :)
    Stor grattis!

Såg att vi hade BF samma dag, vad kul!
  • Sunliight
    LitenEmma91 skrev 2011-12-28 21:27:29 följande:
    Måste fråga!
    Fler som har mycket flytningar som typ luktar annorlunda?
    Nu har jag ju inte luktat, men har mer flytningar än jag brukar iaf..
  • Sunliight

LitenEmma91: Men Gud :O Vilken idiot! Bor du i Nyköping? Då bor vi ju nära varandra Bor inte alls långt ifrån Nyköping  

• Sunliight

Jag är i v.4+1 Vill att tiden ska gå fortare! Ska på hälsosamtal imorgon hos bm, så kul!

• Sunliight
    sexhundra skrev 2011-12-29 19:05:21 följande:
    Oj redan? Jag har inte ens ringt än.
    Jajemen. Inte inskrivning alltså, men ett hälsosamtal då man går igenom vad man får/inte får äta, alkohol och droger (som man iofs redan vet om) och sånt där! Så har dom här i min kommun, men tror inte alla kommuner har så, verkar det som. Och eftersom det är min första barn och jag är så ung så känns det skönt att få komma och prata :-P
  • Sunliight
    colan84 skrev 2011-12-29 19:08:31 följande:
    jag har ingen aning om i vilken vecka jag är i? Har oregelbunden mens och vet inte när jag hade äl.. Det enda jag vet är att cb visade 2-3 veckor den 26e..
    Det betyder ju att befruktningen var för 2-3 veckor sen! 
  • Sunliight

Snacka om att tröttheten har slagit på! Jag blir typ aldrig trött av att köra bil, utan jag kan köra när som helst, hur pigg som helst, men idag trodde jag ögonen skulle lappa ihop! Och på jobbet har jag gäspat typ hela tiden..
    Jag sov i 1 ½ nyss på soffan, hur skönt som helst  

• Sunliight
    LitenEmma91 skrev 2011-12-29 22:42:54 följande:
    Är i 5+6 Trött, kissnödig, dåligt humör, hungrig, ont i magen, speciellt på höger sida. Svettig, måste byta tröja typ 3 gånger på en dag för att jag stinker så jävligt. Lite ömma bröstvårtor också.
    Jag kanske är helt ute och cyklar nu, men tittade in på din sida. Stod att du hade äl 15/12 och BIM 30/12.. Och du skriver att du är i v.5+6, hur går det ihop?

Jag hade äl den 14/12, BIM den 28/12 och är i v. 4+1.

Är det något jag missar?  
  • Sunliight
    Dag och natt skrev 2011-12-29 22:53:18 följande:
    Sunliight skrev 2011-12-29 22:45:16 följande:
    Jag kanske är helt ute och cyklar nu, men tittade in på din sida. Stod att du hade äl 15/12 och BIM 30/12.. Och du skriver att du är i v.5+6, hur går det ihop?

Jag hade äl den 14/12, BIM den 28/12 och är i v. 4+1.

Är det något jag missar?  
    Ja det kanske ska vara 3+6 eller 4+0? Jag och LitenEmma91 har samma BF iaf i listan.
    Ja Såg att ni hade den 6/9, och jag har den 4/9
  • Sunliight
    Dag och natt skrev 2011-12-29 23:15:08 följande:
    Åh vad långt bort det känns till september.... Kan det inte vara augusti nu så man slipper vänta så hemskt länge!
    Eller hur! Vi har inte ens passerat nyår än, och vi måste vänta till EFTER sommaren! Förstår ni hur långt det är? Hur ska vi stå ut?
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012