Vi som väntar smått i September 2012
Edds, jag skulle frågat om någon annan BM när det gäller mätningarna och lägeskoll.
Sofie, er lilla ellie är såååå söööööt
Edds, jag skulle frågat om någon annan BM när det gäller mätningarna och lägeskoll.
Sofie, er lilla ellie är såååå söööööt
Åh jag har typ dubbelt så många dagar som er. Så typiskt att en och samma månad kan skilja så mycket bara för att man har BF I slutet istället för i början
För min del är det iaf dags för ett BM besök idag! Äntligen... Tar en evighet till varje besök tycker jag blir i eftermiddag så jag återkommer med "rapport". Ska ha en vikarie dessutom så min BM är på semester!
Redultatet efter dagens BM besök:
V 32+2
SF: 31 cm (en annan BM som mätt då min ordinarie BM är på semester)
Blodtryck: 115/60
Blodsocker: 6,0
Vikt: +21 kg
Bebis hjärta: ca 140 slag/min
Jag går alltid från BM mer butter än när jag kommer. Denna gång lämnar jag lokalen med tårar i ögonen :'-( jag känner verkligen att det inte är någon som förstår mig. Varken min vanliga BM eller vikarien. Ingen av de har barn och det kanske inte har någon betydelse men det känns för i helskotta inte som om någon förstår något!
Sitter nu på en bänk utanför och lipar i tysthet. Berättar om min oro som jag inte vågat ta upp med min vanliga BM till vikarien om att jag är orolig för att bebis ska vara lika liten som sist då sf måttet aldrig talade om att något var "fel". Får dumma svar tillbaka och ett litet flin emellanåt. Ville bara skrika, känner att de gör mig till åtlöje hela bunten..
Min sf kurva dimper ner för 2:à gången i rad och Infen reagerar för den ligger fortfarande inom ramarna. Hon skyller på att de lika gärna kan vara för att det inte är samma BM som mätt och jo visst kan det vara så men det sjunker bara vilket gör mig rätt orolig. Frågar de om man inte kan få hjälp med remiss eller liknande för ett TUL men det kommer inte ens på fråga liksom. "du får i sådana fall bekosta ett eget UL" säger hon då...
Ah allt blir bara fel min sista graviditet som ska vara lycklig och harmonisk blir allt annat ÄN det... Är så ledsen så att jag får panik, känner mig instängd!
Förlåt för min galla jag just spyr på er.... :-'(
Naggym, här är det inte en möjlighet. Andra städer är väl schystare med sådant. Som BM själv sa idag så blir d "för högt tryck för de där uppe ifall alla skulle springa dit för oron". Helt jävla oempatiskt!!
Idamarja, tveksamt ifall du ens skulle fått ett bättre svar. Man kan ju undra varför de sysslar med sen branschen de är i när de inte verkar ha alla hästar i stallet gällande bemötande mot andra människor, hormonella blivande mammor!!
Att sätta krav är ingen ide att göra för min del eller då INGEN lyssnar det är liksom som om de dumförklarar en och låtsas som om de är vinden som susar i bakgrunden. Kan likaväl prata med BM på MVC eller någon på/under förlossningen... Nada!
Den lilla M, lucky you! För en gångs skull hade det varit skönt att få en sådan BM men icke
Eiramis, tack för omtanken!
Starstruck, Naw vad gulligt av honom ändå
Min sambo har börjat med att bära med sig ultraljudsbilden som jag ramat in. Den är med vid datorn när han har lite "fritid", köksbordet när vi äter middag/frukost/lunch och sängen då vi ska lägga oss. Imorse blev jag till och med ordentligt tillsagd att säga godmorgon till ketchup Haha riktigt mysigt
Leia, sambon min kan oxå vara sådan. Tets att han vet att jag jobbar 10 timmars pass så har han inga problem att se mig laga mat, diska, natta barn och storstäda. Detta trots att han kan vara ledig!
Ida, men usch vilken otur. Förstår din oro nu när sin dr ska på semester, hur länge blir han borta? Får hoppas att allt håller sig i schack under hans frånvaro och tills bebis tittar ut. Nu är det inte långt kvar vännen!!
Angie, hur har det gått?