• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

och japp, förstå vad skönt det var att ta på mig mina mammabyxor jag beställt som kom idag !! Det trycker inte och känns obehagligt, jag har så svälld mage så det var som en tripp i himmelriket att ta på mig ett par fina jeans som passade mig =)

Dessutom så SER folk att jag är gravid nu, jag har en sån där fin, skymtande liten liten kula under tröjjan, en liten aning :) hihi

• Edds
    Starstruck: Jaa jag har 3 dagar efter dig RUL 16 april :) känns så länge dit men tiden går ändå snabbare nu än vad de första veckorna gjorde!!

Jag trodde också jag mådde bra. har varit spy fri i 3 veckor nu, men igår kom det tillbaka och det var inga varningar, förut mådde jag illa i flera timmar och kräktes sen, NU verkar det komma utan förvarning, och inte där det ska, jag hann bara till tvättfatet idag ...fram med spyhinken igen då !

Mådde illa mellan v 6 och v 9.. sen borta. och nu vecka 13 kommer det igen, växtvärken är också välkommen åter !
  • Edds

ÅÅÅÅ jag vet inte om det är grav hormonerna Men jag är så jävla irriterad på den här beställningen jag gjorde på mitt Angel sound från Teknikmagasinet !!

Jag beställde Angel sound Jumper JPD-100S , rosa med 2 pack hörlurar. När jag öppnar mitt paket så ligger det en jävla doppler från Nederländerna, gul och ful och inte ens instruktioner på svenska, utan turkiska, grekiska, holländska osv. ETT par hörlurar och helt annat namn CareMaxx. Absolut inte vad jag beställt.

Det är ju som om dom skickar mig en DELL dator när jag har beställt en MAC..

Och jag som väntat på denna en hel vecka nu.. ALLA ni som köpte ert angelsound på teknikmagasinet är det denna jag pratar om eller är det den rosa?

• Edds
    moln skrev 2012-02-27 22:05:53 följande:
    Precis så tänkte jag med, visst, den funkar säkert lika bra, men man kan inte annonsera om en sak och sen skicka en sak. Jag kommer ringa i morgon, gravid hormoner eller inte - de har gjort fel!! :)

Vi försökte lyssna nu i kväll, jag är i v. 13 (12+2) och jag hörde hjärtljudet i onsdags hos bm och vi såg ett hjärta på vul i v8. Men nu hörde vi - vad vi tror - bara min puls (?) Det lät inte som hos bm och inte som det berömda tåget som vi minns av när vi lyssnade på sonen... 

SÅ, visste borde jag höra i min vecka? Vart hör ni? Trycker ni hår, vinklar dopplern? Mycket eller lite gele? i vilken höjd på magen?  Berätta allt :)

VI försökte ett bra tag men jag tyckte bara jag blev stressad för jag hade så klart inbillat mig att det skulle ta 3sek att hitta eftersom det gjorde det för bm i onsdags.... :/ Så, just nu är jag väl inte jätte imponerad över att jag stressköpte ett "angelsound" för 400kr.... 
    jag försökte ringa till dom men man kommer fram till 2 stycken upptaget signaler sen kopplas man bort och jag skrev ett mycket argt e-mail till dom, som jag förmodligen inte kommer få svar på.

jag läste även på deras sida att de har tagit sig rätten att få skicka en liknande produkt om den andra är slut i lager. Detta må dom då göra, men då ska dom även INFORMERA en om det, eller höra av sig att produkten är slut så man kan välja om man vill ha något annat eller inte. Eller någon billig kopia. Ne jag blir äcklad av ställen som inte har god kundservice, då spelar det ingen roll och produkten är bra eller inte, jag blir så irriterad på att dom ens ska låtsas ha service...

Nu ska jag sova..... sjukt trött :) (har inte öppnat min doppler än, den ligger i lådan ,och det känns som att den kommer ligga där i några veckor (jag är fortf lite nonsig för att använda den, vet inte varför men jag är rädd att stressa bebis, så varför jag köpte en är väl för att jag ska kunna sitta och titta på den, inte använda den... synd att den var så gul och ful..

Jag har taskiga hormoner idag ! hahah !!

Ang KUB blev vi tillfrågade om vi ville göra det och jag ville inte det, min sambo var inte med på inskrivningen så han fick ingen talan, han vet heller inte vad det är eller innebär, så jag berättade bara om att hon frågat om det och beskrev det men det var inget vi kände vi behövde göra... Jag skulle nog inte heller veta vad jag skulle göra av informationen jag isåfall får, vare sig den är bra eller dålig. jag känner mig enormt instabil i sinnet nu när jag är gravid, minsta lilla grej kan få mig att grubbla i dagar.... veckor....

skit jobbigt, så jag orkar inte utsätta mig själv för något sånt alls...
  • Edds
    kapten bombus skrev 2012-02-27 22:14:55 följande:
    Jag fick höra från en bekant att man inte ska använda en doppler för mycket för det kan stressa bebis..
    Någon annan som hört det?
    jag har hört det, och jag har även hört att det inte är någon fara.. det är jobbigt.. jag vill verkligen höra hjärtat men något hindrar mig. olustigt
  • Edds

jag har också huvudvärk, men bara på morgonen just när jag vaknar och skall kliva upp.. men så fort jag tar nässprayet och låter det ligga ett tag så släpper det så jag tror det beror på min nästäppa...

i magen heter den bebis. Igår hämtade jag ut baby to be paketet, jätte söta gula nappar och tidningar och sånt smått och gott som jag legat och lusläst igårkväll :) Växtvärk och onormal trötthet fortfarande för mig, vecka 14 på fredag...

• Edds

det känns som om jag blir nypt på insidan av livmodern, ca 1 decimeter nedanför naveln, tror det är ett riktigt bustroll där inne hehe. Någon mer som får såna "nyp" ibland? Ingen aning om vad det är, bara lite obehaglig känsla

• Edds
    Alicias skrev 2012-02-29 14:45:02 följande:
    var hämtar man ut det paketet?
    anmäl dig på www.apoteksgruppen.se och så får du en kod som du bara anger i kassan och får paketet =)
  • Edds
    Takex skrev 2012-02-29 14:38:32 följande:
    Jag har inga nyp men i måndags simmade en fisk förbi där du säger. Så jag fick känna min bebis för första gången i vecka 12! :D
    ja, jag har blivit nypt hela dagen ! nu ska jag äntligen försöka sova.

Jag hade också en simmande firre till höger i livmodern, i förra veckan. någon enstaka sekund så jag han uppmärksamma det, sen var det borta :D
  • Edds

har ni fått några cravings än? jag har vanligt hederligt lipton the... kan vakna mitt i natten av att jag bara "måste ha" ....

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012