Vi som väntar smått i September 2012
Har inte varit inne på två veckor, så hade en del att läsa ikapp. Började igår, nu är jag äntligen klar!
Jag var också hos BM igår. Sf-måttet var 24 cm, vilket inte sa mig något då, hon sa bara att det var bra. Bebisens puls var 145 och hon hittade den direkt Alla prover var bra utom järnvärdet som var 105. Ska köpa järntabletter imorrn. Hon rekommenderade Duroferon eller Niferex. Mitt problem är att svälja stora tabletter. Det stod på Duroferon-lappen jag fick att man inte ska äta dom om man har trång strupe, vilket jag tror jag har. Får se hur jag gör... Någon som äter Blutsaft istället? Hur funkar det?
Vi bokade in alla besök som är kvar så nu har man lite översikt. Jag ska vara 4 veckor i Finland i sommar så det var skönt att kunna få en tid precis innan och efter resan.
Vi hade lite knappt om tid detta besök, men nästa gång ska jag prata om att mamma och alla andra i hennes släkt fått STOORA bebisar. Jag vill veta om man på något sätt kan beräkna om man är tillräckligt stor för att föda barnet man bär. När mamma födde mig blev det till slut akut snitt eftersom jag inte fick plats, vägde 4650 g och var 55 cm lång. Så när min lillebror skulle komma så planerades det ett snitt, jag tror hon snittades 2 veckor innan BF och han var ändå över 4 kg.
Så roligt att läsa denna tråd! Kram på er