• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • VMD

Var på sista bm-kontrollen idag innan BF (27:e) och bebben är fixerad! Lite orolig men samtidigt glad, nu kan hen verkligen komma när som helst!

Någon mer som är på gång så att säga?

• NeLe

VMD, vet inte vad du menar med "på gång" men jag är kvar och har BF tre dagar efter dig! Har sista besöket hos BM imon innan BF

• VMD

NeLe: jag tänkte mest på de som är på G att föda men är även nyfiken på de som inte har några sådana känningar/har kvar till BF :)

Kände mig plötsligt illamående för en stund sedan och det jag antar är stjärten på bebisen tryckte utav bara helvete ut på högra sidan... känns inte som att bebisen alls är fixerad, bm lurade mig säkert :P

• NeLe
    VMD skrev 2012-09-24 21:14:36 följande:
    NeLe: jag tänkte mest på de som är på G att föda men är även nyfiken på de som inte har några sådana känningar/har kvar till BF :)

Kände mig plötsligt illamående för en stund sedan och det jag antar är stjärten på bebisen tryckte utav bara helvete ut på högra sidan... känns inte som att bebisen alls är fixerad, bm lurade mig säkert :P
    ja lite mensvärk har jag emellanåt men inget ihållande och inget konstant. Vi tror på övertid här!
  • Carfreak

3dagar kvar till BF men sambon sitter hemma med ondare värkar nu.. Enligt förlossningen så är det troligtvis latensfasen. Värkarna blir mer och mer intensiva. Ungefär 5 värkar på 10min, värkarna håller i sig i ca. 1min.

Skönt att man har lagt upp planeringen på jobbet så man kan åka in närsom :)

Lyckan är stoor!! <3

• Emma1986

Jag har 5 dagar kvar till bf och inga känningar! Lite sammandragningar ibland!
    Hon ligger fixerad iallafall, sa bm!! Så går o väntar o väntar, tror de blir okt barn.

• JePaLuLi

Har hon 5 värkar på 10 minuter är det väl dags att åka in? Man brukar väl säga att vid 3 värkar på 10 minuter är det ta att åka in när det är första barnet.

• Edds

Jag hade sån fruktansvärd latensfas och hade bara 3 värkar på 10 min direkt så vi fick komma in trots att jag bara var öppen 0,5 cm .. Sen tog det tid hehe :) hoppas ni får era småisar snart ni som är på g :)

• BlomsterFröken

BF i morgon :)... så svårt att veta skillnaden på sammandragningar  eller om det är förvärkar... men nu på kvällen är det kanske 15-30 min mellan det drar ihop sig... det är inte smärtsamma men dom känns... tungt att andas och spänner.. känns mer om man står upp, men sitter jag så känns det mest bara.. får väl se hur länge man får vänta :) kan väl ta dagar/veckor än

• Roadkill

Det kom ett flickebarn till oss den 23/9, 4155g och 53cm lång.

Grattis till alla nyblivna föräldrar och en extra stor kram till dom små som får en lite kärvare start i livet. 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012