• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • Dag och natt

Men fy Lemis vad jobbigt att ert lilla söthjärta har problem med sitt hjärta! Är operationerna ändå några slags "standardoperationer" iaf eller något mer ovanligt än så? Jag kan förstå att det känns jättejobbigt, man vill ju bara att ens barn ska vara friskt och att det aldrig ska hända något med sin lilla älskling. Massa styrkerkramar till er! Hjärta

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Lillebror Isak 120910 ♥♥♥
  • Bus Norpan

Lemis: Styrkekramar till er alla! Hoppas det går bra i morgon. Dom är duktiga här i Lund. NELE: Jo det stämmer att vårt BF var den 3/10 men blev igångsatta igår i v.38+0 En snabb igångsättning blev det. Ca 9 timmar tog det och slutet gick snabbt. Lite dramatiskt blev det med navelsträngen runt halsen och värkar som tog slut. Allt gick dock bra fast man var rädd i slutet. 3750 g vägde hon och är 50 cm lång.

Cathlin <3 Johannes <3 Charles <3 Scott <3 Linnéa
  • LeiaBus2010

Förlåt förlåt förlåt för jag är typ ALDRIG inne här längre... och det var ännu tråkigare attkomma in här och sen få läsa om er dotter Lemis.
    Gud så tråkigt, skänker en massa styrkekramar och tankar till er! Hjärta  Fy det är inte rättvist... MILJONER KRAMAR Hjärta

Leia 2010-09-19 <3 Lillasyster BF 2012-09-25 <3
  • Choccolat

Grattis till dom nya bebisarna!

Lemis, hoppas verkligen allt gått bra idag!!! Skickar massor med styrka och varma kramar!!!!!!

• idamarja
    Lemis skrev 2012-09-20 05:21:45 följande:
    Jag har dåliga nyheter. Vår flicka har dåligt hjärta så vi ligger i lund. Hon ska op på fredag. Sen blir det två op till när hon blir äldre. Livet blev så hemskt vi hann ha henne hos oss i 1 dygn. Storebror han också träffa henne. Vi ska få.bo här nere på hotell så jag vill hämta hit storebror så vi kan vara tillsammans. Kommer inte vara lika aktiv nu dom innan. Grattis till alla ni som fått och som är på g.

Huff, så tungt för er alla, är det 3-stegs op. för enkammarhjärta hon ska göra? Hoppas hon mår bra trots omständigheterna, antar att hon inte orkar äta själv o måste sondmatas. Vet precis hur överjävligt det är, så var det ju för oss med första barnet, ett dygn fick vi ha honom hos oss innan han skickades ensam iväg. All styrka till er. Om du funderar på något eller nått så kan du bara maila mig här, har ju gått igenom det ni nu står inför.

Det är skitjobbigt, men man tar sig igenom det, o ja hoppas hon inte hann bli allt för dålig innan dom upptäckte det,  
  • idamarja
    Edds skrev 2012-09-20 15:19:25 följande:
    Inget akut. Barnmorskan hämtade en läkare så de kunde bedöma hur hon låg och tydligen låg hon tvär över punkterna, tvär som hon gjort hela graviditeten :P När det var konstaterat så beslutade vi att det blir ett kejsarsnitt och allt gick i lugn och ro. Just för att jag var för trött för att orka längre även om gummans hjärtljud låg bra . Men de ville inte riskera att de skulle förändras och att jag helt skulle stupa.

prata med din bm om det. Gumman har ju legat lite konstigt hela graviditeten, mycket på tvären och så men ingenting som man verkar trott skulle påverka.

Lemis: tänker på er ! {#emotions_dlg.flower}

okej, så skönt att det gick till under lugna omständigheter iaf. vilken dag föddes hon? Har du fått komma hem nu?
  • idamarja

lemis: det finns ett hjärtebarnsforum här på familjeliv,

• Edds

Idamarja: ja det var skönt för både mig och pappan, de bedömdes att det är bättre att göra det då innan det istället blivit akut. Hon kom ut 04.06 förra lördagen den 15e och vi åkte hem redan på tisdag när hon varit på 72h kontroll. Det var så skönt att komma hem för att repa sig man blir lite galen av att ligga där. Hur går det för er har ni börjat få in rutiner och så än?:) själv känner jag mig som överkörd av två truckar fast svävande på rosa moln :D

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012