• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • Choccolat

Grattis pepitaz!!!!

Hannisen, stort lycka till imorrn!!!! Kan inte ha varit kul att gå så långt över tiden..

• Heds

Åh!! Grattis till alla nya bebisar!! Vill också få ut min nu!
    Pepp pepp till alla som fortfarande väntar!

• MnM2010
    BlomsterFröken skrev 2012-09-17 18:54:49 följande:
    Satt och läste runt lite här och kom in på att det finns olika lägen för bebisen mer än att huvudet ska vara neråt...  vid slutet av graviditeten och förlossningen... det vanligaste är att barnet har sin rygg upp mot mammas mage... men visste inte att de kunde vara en svår och jobbigare förlossning om barnet ligger år andrahållet.. och till saken hör att jag har då inte ryggen på bebisen upp utan känner smådelar röra sig lite här och där, har ni andra tänkt på hur era har legat mot slutet??
    Min bebis ligger med ryggen ut mitt i min mage, men ibland kan jag känna rörelse där ändå, men mest på sidan. Som jag har förstått så vrider/skruvar sig barnet ner genom bäckenet under förlossningen, för att komma ut med rätt del av huvudet först.
    Hoppas detta lugnar lite, tror din barnmorska skulle sagt något annars, om barnet låg "fel". 
  • idamarja

vi fick en pojke 13e, en frisk o kry på 3700 gr o 51 cm :) igår kom ja hem med honom,

snittet gick bra när dom väl fick dit bedövningen.

grattis t er alla andra som hunnit få era bebisar :)   

• moonlaiz

grattis till alla bebisar! själv liggar jag på BF+12 idag. 
    jag kan absolut säga att jag är avundsjuk på alla er som kan bebisgosa=) 

• JePaLuLi

Jag tror att MnM2010 menar att bebisen kan ligga på olika sätt i magen, fast det inte är "fel". Har de ryggen upp mot mammans mage så har de bättre utgångsläge när det är dags att snurra ner i bäckenkanalen och det kan då gå lite smidigare och fortare under själva förlossningen. Så fick jag det förklarat för mig av min bm i alla fall.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012