• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • Choccolat

Men jösses.. Är det någon man hoppats ska få bra hjälp så är det du Ida! Hoppas dom lyssnar på dig snart!

• Dag och natt

Tänkte berätta lite om min förlossning! Den gick snabbt - började med vattenavgång vid 18-tiden på söndan, åkte till förlossningsmottagningen som konstaterade att han nu var rörlig och låg högt över bäckeningången (förut ruckbar), så jag blev inlagd direkt och skulle vara sängliggandes tills han var fixerad (kan vara farligt med vattenavgång om bebisen inte är fixerad då navelsträngen kan täppa till utgången). Värkarna kom igång nästan direkt när vi kom in till sjukhuset och det kändes som att det gick fort. Vid 23 var jag öppen 4 cm och vid 01 var jag helt öppen och krystvärkar började komma. Fick dock inte börja krysta för han hade inte kommit så långt ned i bäckenet ännu så jag fick flämta som en varm hund (men kunde inte stå emot att småkrysta ibland ändå), men vid halv tretiden gav BM mig klartecken till att börja krysta. Hon kunde dock redan konstatera att efter det snabba värkskedet i början hade gjort att min livmoder inte orkade med vid krystvärkarna riktigt. Pojkens puls hade gått upp och jag var givetvis trött efter 1.5 timmes aktivt krystande, så ca tio i fyra satte läkaren in sugkoppen för att få ut honom den allra sista biten (det behövdes inte mycket alls) och några minuter senare kom han äntligen till världen med ett härligt skrik och massor av fostervatten som landade härligt på personalens fötter! Solig

Fick bäckenbottenbedövning när de satte in sugkoppen, men annars använde jag mig av lustgas, akupunktur och bad som smärtlindring. Är jättenöjd med allt! Fick lite små bristningar och fyra stygn. Läkaren sa att nästa gång kommer att gå geschwindt så vi får vara beredda på en snabb förlossning. Cool

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Lillebror Isak 120910 ♥♥♥
  • IdaVasterflo

Dag och natt: Grattis till den lille pojken! Allt verkar ju gått relativt smidigt ändå. Varför trodde han att det skulle gå fort nästa gång ? :)

• Dag och natt
    IdaVasterflo skrev 2012-09-15 07:56:46 följande:
    Dag och natt: Grattis till den lille pojken! Allt verkar ju gått relativt smidigt ändå. Varför trodde han att det skulle gå fort nästa gång ? :)
    Tack! Jag tror att det var för att jag var så snabb redan i det aktiva skedet med att öppna mig och nu när ett fullstort barn passerat en gång genom kanalen så brukar man säga att det går ännu snabbare andra gången. Wilma, vår lilla ängel, var ju så liten när hon föddes fram (21 cm och 183 gram) men kroppen kände nog igen det här med förlossning ändå. Tur att vi har nära till sjukhus i alla fall. Glad
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Lillebror Isak 120910 ♥♥♥
  • NeLe
    morbidyouth skrev 2012-09-15 21:23:32 följande:
    Nu har jag gått över med 13 dagar.
    Börjar undra om det ens finns någon bebis i magen...
    Suck. Rynkar på näsan 
    förstår att du tycker att det är jobbigt. Jag gick också över tiden med 13 dagar med första barnet. Med min 2:a fick jag henne dagen innan BF tack vare tre svepningar men jag är säker på att hon också skulle gått på övertid. Dock hoppas på att slippa det denna gång för nu blir det inga svepningar eller andra tricks!
  • pepitaz

Jag e i vecka 38+0 idag och jag vill bara dö av smärta när bebisen rör runt med huvudet!!! Är det bara jag som e så känslig? ;(

• pepitaz

Glömde nästan :D grattis till alla små underbara bebisar som kommit till världen denna vecka!!!

• morbidyouth
    NeLe skrev 2012-09-15 22:01:49 följande:
    förstår att du tycker att det är jobbigt. Jag gick också över tiden med 13 dagar med första barnet. Med min 2:a fick jag henne dagen innan BF tack vare tre svepningar men jag är säker på att hon också skulle gått på övertid. Dock hoppas på att slippa det denna gång för nu blir det inga svepningar eller andra tricks!
    Ja det är väldigt jobbigt, vill ju mysa med henne nu.
    Hålla om henne.

Tre svepningar? Vad innebär det då? 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012