• LöjligaFamiljen

Vi som väntar smått i September 2012

Hittar ingen BF tråd för september så jag startar en. Säg gärna till om det redan finns en..

Själv så plussade jag på Julafton! Vilken julklapp Och har BF 6 September   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-26 08:32
    Länk till BF - Listan :)

www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62664695.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 17:39
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m62688695.html

Bildtråden :)

• Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012
  • NeLe
    IdaVasterflo skrev 2012-09-12 18:06:35 följande:
    Jag är hemma på permission från förlossningen idag. De vill ta de så lugnt som möjligt. Skönt att få vara hemma och vänta i alla fall. Dock så tror jag att jag har dragit på mig en förkylning. Vaknade med nästäppa och lite ont i halsen. Det kom ju väldigt olägligt i så fall! Fast det har resulterat i att jag nös ut slemproppen för en liten stund sen i alla fall. Hehe!
    haha något gav det hela då i alla fall
  • Leli84

För min del har väntan slutat. Efter vattenavgång 01.45 den 10 sept utan föregående värkar eller direkta tecken, föddes min lillkille 03.33 den 11e sept (BF+6). Han visar att magstorlek och SF.mått inte talar hela sanningen. Har under graviditeten hela tiden fått påpekningar om min lilla mage och många har trott att jag haft nästan 2 månader längre kvar än vad som vart fallet. Ut kom en kille på nästan 4,2 kg. Så otroligt skönt att han äntligen är här <3

• IdaVasterflo
    Leli84 skrev 2012-09-13 16:41:54 följande:
    För min del har väntan slutat. Efter vattenavgång 01.45 den 10 sept utan föregående värkar eller direkta tecken, föddes min lillkille 03.33 den 11e sept (BF+6). Han visar att magstorlek och SF.mått inte talar hela sanningen. Har under graviditeten hela tiden fått påpekningar om min lilla mage och många har trott att jag haft nästan 2 månader längre kvar än vad som vart fallet. Ut kom en kille på nästan 4,2 kg. Så otroligt skönt att han äntligen är här <3

Grattis!! . Hur länge dröjde det innan värkarna startade efter att vattnet gått?
  • VMD
    Gratulerar :)
    Jag har också fått höra vilken liten mage jag har, undrar om min bebis matchar magen eller om skenet bedrar här också... Drömmer
  • Leli84

Tackar. :)

Värkarna började så sakta 1-2 timmar efter vattenavgången. Rätt snabbt kom de ganska snabbt men ändå oregelbundet, men ont gjorde de egentligen först 9-10 timmar efter vattnet gått. Nackdelen med den tidiga vattenavgången vart infektionsrisken och att de inte ville kolla hur mycket jag öppnade mig, förrn jag önskade smärtlindring. När jag önskade epiduralen kl 19 på kvällen vart jag öppen 4 cm. Även liten blev extra kontrollerad när han fötts och vi vart exvis tvungen att stanna på bb minst 24 h.

• NeLe
    vad roligt för er, stort grattis
  • IdaVasterflo

Suck! Nu är jag väldigt trött på det här! Inne på femte dagen sedan de började lägga in gel för att mogna livmodertappen, och det har stått helt still sedan i Tisdags. Och det jobbigaste av allt är att alla läkare säger olika saker! Förut när jag gick på spec.mvc så sa de att jag helst inte skulle gå mycket mer än 38 veckor. Och sedan ändrade dem det till 40 veckor. Så förra fredagen så sa läkaren att jag skulle börja sättas igång på måndag, vecka 39+6. Så då började de med gelen. Har fått 6 doser under veckan och än har inte tappen utplånats. Igår morse pratade jag med läkaren som jag träffat några gånger nu och hon menade på att om de två doser jag fick igår inte har någon verkan till idag så måste vi överväga alternativ som snitt. Ja okej säger jag. Sov på förlossningen inatt, och vakande utan att något mer hänt. Och då är man ju liksom inställd på att nu ska det göras något. Men nä, då kommer det in en helt annan läkare som tydligen ska jobba över helgen och säger att allt ser ju så bra ut, kom tillbaka i morgon igen! Suck! Alltså, det ENDA jag har skrivit i mitt förlossningsbrev är att om åtgärder behövs så vill jag ha en konkret plan. Om det blir struligt så vill jag han ett fast beslut och inte att det ska tjafsas hit och dit och väntas och se. För så var det förra gången. De gick efter kurvorna och allt såg så bra ut, och så slutar det i total katastrof! Funderar på att låsa in mig hemma i mitt sovrum och stanna där tills det är klart!

• Superbia
    Ida: Men de vet väl om din historia hoppas jag! Kräv snitt snart om de inte skärper sig!
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • IdaVasterflo
    Superbia skrev 2012-09-14 12:17:30 följande:
    Ida: Men de vet väl om din historia hoppas jag! Kräv snitt snart om de inte skärper sig!
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916

Jo då, de vet. Och det lustiga är att förut så skulle jag inte gå över tiden pga immunisering och risker i och med det. Har även haft lite lite fostervatten bland annat. Men nu när jag menar på att de tidigare sagt att jag inte ska gå över, så fick jag något svar om att det är för våran skull pga det som hände förra gången. Och så sa han att jag är ju inte överburen förrän efter 42+ veckor. Så jag fattat inte mycket om något nu. Och så börjar jag bli lite nervös för innan jag blev inskriven på förlossningen så var det så himla noga att jag gjorde flöde, kollade fostervattenmängd och gjorde ctg-kurva två gånger i veckan. Men nu har jag bara gjort kurva sedan förra torsdagen. Men jag tänkte ge det tills i morgon och sedan begära snitt om det inte hänt mer.
  • Em

Usch Ida: sänder alla positiva tankar till dig!! Vilken jobbig situation du sitter i. Stora lycka till kramar till dig!

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012