Suck! Nu är jag väldigt trött på det här! Inne på femte dagen sedan de började lägga in gel för att mogna livmodertappen, och det har stått helt still sedan i Tisdags. Och det jobbigaste av allt är att alla läkare säger olika saker! Förut när jag gick på spec.mvc så sa de att jag helst inte skulle gå mycket mer än 38 veckor. Och sedan ändrade dem det till 40 veckor. Så förra fredagen så sa läkaren att jag skulle börja sättas igång på måndag, vecka 39+6. Så då började de med gelen. Har fått 6 doser under veckan och än har inte tappen utplånats. Igår morse pratade jag med läkaren som jag träffat några gånger nu och hon menade på att om de två doser jag fick igår inte har någon verkan till idag så måste vi överväga alternativ som snitt. Ja okej säger jag. Sov på förlossningen inatt, och vakande utan att något mer hänt. Och då är man ju liksom inställd på att nu ska det göras något. Men nä, då kommer det in en helt annan läkare som tydligen ska jobba över helgen och säger att allt ser ju så bra ut, kom tillbaka i morgon igen! Suck! Alltså, det ENDA jag har skrivit i mitt förlossningsbrev är att om åtgärder behövs så vill jag ha en konkret plan. Om det blir struligt så vill jag han ett fast beslut och inte att det ska tjafsas hit och dit och väntas och se. För så var det förra gången. De gick efter kurvorna och allt såg så bra ut, och så slutar det i total katastrof! Funderar på att låsa in mig hemma i mitt sovrum och stanna där tills det är klart!