Inlägg från: IdaVasterflo |Visa alla inlägg
  • IdaVasterflo

Vi som väntar smått i September 2012

Jag tror också att vissa landsting har rutinmässig tillväxtultraljud i vecka 32. Har för mig att jag läst det någonstans. :)

• IdaVasterflo
    Choccolat skrev 2012-07-16 21:39:09 följande:
    Jag ringde iaf förlossningen angående läckaget och fick komma in. Allt ser bra ut, inget vatten som läcker.. Bara vattniga flytningar (ber om ursäkt för äcklet).. Fröken kunde rubbas men bara knappt så hon är väl så gott som fixerad om några dagar..
    Vad skönt att det "bara" var flytningar då. Tror alla är ganska härdade med sådana saker vid det här laget! haha! 
    Funderar på om min lill* är fixerad redan..  Här om kvällen så hade jag ett sånt oootroligt tryck neråt i några timmar. Min man var nästan orolig att det var förlossning på gång, men jag hade inga sammandragningar. Sedan så lugnade det ner sig lite, och när jag sedan satte mig i sängen, när jag skulle gå och lägga mig, så liksom knäppte det till i magen. Först var jag rädd att det var hinnorna som sprack, men det var det inte. Sen så berättade en kompis att vissa känner när bebisen fixerar sig och känner hur det liksom klickar till..  
    Men men, det får jag kanske veta i morgon när jag ska till barnmorskan!  
  • IdaVasterflo
    Choccolat skrev 2012-07-16 22:34:59 följande:
    Oh vad häftigt om du kände "klicket" typ! Nåt sånt har jag inte känt.. Skriv imorrn efter bm och säg om det stämde! Cool skuggbild du la in förresten!

Tack! Ja det ska bli spännande att se om det var det som hände.
  • IdaVasterflo

Jag var hos barnmorskan i Tisdags. Sf-måttet stämde med de +26% bebisen visade på tul. Sf-mått 33 cm, mitt på den övre kurvan, och det samma var det på tillväxtkurvan.

Hade 8 i blodsocker, så jag ska in i morgon bitti och göra glukosbelastning. Jag hade visserligen ätit just innan jag for och egentligen så brukar de inte göra belastning under 9 i socker. Men vi kom överrens om att det var lika bra att göra det ändå, eftersom barnet verkar vara stort också, och barnmorskan menade på att högt socker och stora barn brukar kunna gå hand i hand.
     Har aldrig behövt göra glukosbelastning förut, så vi får se hur det går!  

• IdaVasterflo
    TheFamily skrev 2012-07-19 00:44:26 följande:
    Eiramis: SKYDDA HÖGT heter det. Finns under madraskydd! Tre stl!
    Jag klarar mig inte utan de skydden i sängen längre! Jag tycker det känns väldigt ofräscht utan dem. =P Så lätta att tvätta också så fort det blir något, istället för att hålla på att ta av överdraget på bäddmadrassen och tvätta. 
  • IdaVasterflo
    Bus Norpan skrev 2012-07-19 18:07:20 följande:
    IdaVasterflo Ta med dig en färsk citron som du kan pressa och blanda ut lösningen med. Smakar mycket bättre då. Ett tips att ta med!! Lycka till!
    Cathlin <3 Johannes <3 Charles <3 Scott <3 Linnéa

Tack! Då ska jag göra det! Någon som vet hur mycket sånt där man ska dricka?
  • IdaVasterflo

Teela: okej då vet jag. Bara jag inte måste dricka över en liter med något snusk! :p Jag tror jag får en bebis över fyra kilo den här gången. Min dotter vägde 3770 g och var 55 cm lång. Och hon följde medelkurvorna ganska bra. Den här bebisen ligger på +26% nu, så det är nog bara att stålsätta sig

• IdaVasterflo

Så där ja! Nu har jag gjort glukosbelastning, och det gick ju utmärkt! Blodprovet visade 4 när jag kom dit, och efter belastningen två timmar senare visade det 5.6. Alldeles perfekt värde, så det känns ju skönt!

• IdaVasterflo
    NeLe skrev 2012-07-20 11:27:19 följande:
    skönt att slippa tänka på det Här i VG regionen görs glukosbelastningar bara vid särskilda egenskaper typ ifall man haft graviditetsdiabetes tidigare osv.

Ja samma här. Jag hade 8 i tisdags när jag var hos bm så det var därför jag fick göra det nu. Men det var nog bara högt då eftersom jag hade ätit just innan jag for dit.
  • IdaVasterflo
    Edds skrev 2012-07-20 14:35:49 följande:
    tack för alla era svar, jag ska försöka fråga min bm på torsdag om hon vet hur vårt landsting har på BB. Men som sagt, vi får ju helt enkelt se hur man mår och vad man beslutar då.

Jag tog upp detta med min sambo över lunchen idag , och han höll på att skratta ihjäl sig, han tyckte att det på mig lät som att jag var rädd att ingen kommer lyssna eller tro på oss vad vi vill, att de kommer banka på dörren och klättra upp på balkongen och trycka ansiktet mot rutan och skrika osv HAHA ,

det måste vara någon slags rädsla jag målat upp från ingenstans :P Sen fick han mig att förstå att det är inte så det kommer bli haha
    Vi sa till våra familjer och våra vänner innan min dotter föddes att vi inte ville att någon skulle komma och hälsa på den första veckan, eller när vi själva sa att det var okej med besök. För man vet ju inte hur det kommer att vara efter förlossningen, när man har en liten bebis, hur pigg man är och så. Ingen tog illa upp, och alla respekterade detta!
     Min mamma jobbar bredvid sjukhuset på ett äldreboende, så hon var in på BB en sväng och hälsade på (jag hade bett henne komma). Hon stannade ca fem minuter, för egentligen får man inte ta emot besök på BB här. Min pappa gjorde ett liknande besök andra dygnet på BB, och min svärfar och svärmor också. Men de fick stanna utanför BB, och så gick vi ut till dem och visade upp lillan. 

I alla fall så hade det i vårat fall varit helt onödigt med detta. För jag var ganska pigg och på väldigt bra humör när vi kommit hem. Amningen gick jätte-bra och hon sov bra på nätterna. Så jag kunde ju knappt vänta på att någon skulle komma och beundra mitt lilla mirakel!  
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012