Vi som väntar smått i September 2012
Jag tror också att vissa landsting har rutinmässig tillväxtultraljud i vecka 32. Har för mig att jag läst det någonstans. :)
Jag tror också att vissa landsting har rutinmässig tillväxtultraljud i vecka 32. Har för mig att jag läst det någonstans. :)
Jag var hos barnmorskan i Tisdags. Sf-måttet stämde med de +26% bebisen visade på tul. Sf-mått 33 cm, mitt på den övre kurvan, och det samma var det på tillväxtkurvan.
Hade 8 i blodsocker, så jag ska in i morgon bitti och göra glukosbelastning. Jag hade visserligen ätit just innan jag for och egentligen så brukar de inte göra belastning under 9 i socker. Men vi kom överrens om att det var lika bra att göra det ändå, eftersom barnet verkar vara stort också, och barnmorskan menade på att högt socker och stora barn brukar kunna gå hand i hand.
Har aldrig behövt göra glukosbelastning förut, så vi får se hur det går!
Teela: okej då vet jag. Bara jag inte måste dricka över en liter med något snusk! :p Jag tror jag får en bebis över fyra kilo den här gången. Min dotter vägde 3770 g och var 55 cm lång. Och hon följde medelkurvorna ganska bra. Den här bebisen ligger på +26% nu, så det är nog bara att stålsätta sig
Så där ja! Nu har jag gjort glukosbelastning, och det gick ju utmärkt! Blodprovet visade 4 när jag kom dit, och efter belastningen två timmar senare visade det 5.6. Alldeles perfekt värde, så det känns ju skönt!