Inlägg från: StarStruck |Visa alla inlägg
  • StarStruck

Vi som väntar smått i September 2012

Jag var minnsan lite öm i brösten när jag vakna i morse, liksom fram bakom bröstvårtan och brösten har blivit lite hårda och runda. Det ser rätt hett ut! Jag har E-kupa nu, undrar hur stora dom kommer bli:P

• StarStruck
    LillaBabyK skrev 2012-01-18 09:00:32 följande:
    Visst blir dom fina pattarna ;D

Mina ömmar inte "av sig själva" utan man måste ta på dom, har du provat det ? För mig är det framförallt på sidorna om man trycker lite lätt. Då är det ömt som om jag har ett blåmärke.
    Mina ömmade lite helt själva (haha) lite i morse sen gör det ont om jag trycker lite på framsidan, eller vad man ska säga, och så är dom jätteådriga, aphett!
  • StarStruck
    Mitt i livet skrev 2012-01-18 11:25:15 följande:
    Jo jag har en lite fundering :D i vilken vecka kan man som tidigast göra ett VUL och man kommer att se något?
    Det är olika på hur den ligger, på mig såg man i 6+0, men läkaren sa att det inte fanns någon garanti
  • StarStruck

Kom precis hem från akutbesök nummer 2!
    Sjuka kramper i magen + frossa visade sig vara uvi!
    Men det gjordes VUL ändå bebis lever och har växt och jag är i v 6+6 precis som FLs kalender säger så BF blir 6 septemberSolig

• StarStruck

Pratar ni om bebisen med era sambos/pojkvänner/män?
    Vi pratar aldrig om det i princip, är det konstigt?

• StarStruck
    beccagranen skrev 2012-01-19 10:07:03 följande:
    Vi pratar inte så mycket om det än, allt känns "för tidigt" nu. Vill göra UL så det känns mer verkligt. Det vi talar om är det praktiska, hur vi ska göra med ledigheten då jag driver egen firma och inte kan vara hemma hela året och hur upplägget med renoveringar etc ska vara under sommaren. Vad är viktigast att göra härnäst och när ska min klädkammer tömmas och göra plats för bebisrum osv. Annars frågar han mer allmänt om hur jag mår om jag vill ha något osv. Lite mer service nu än vanligt har jag märkt av ;)

Under första graviditeten kändes det jätteviktigt för mig att han tog eget initiativ till att följa utveckligen veck för vecka, kunde t.om sitta och gråta om han inte läst den nya kapitlett. Denna gång är jag inte lika blödig, jag satt och blädra i boken om graviditeten vecka för veck ahäromdagen. Då satte han sig brevid och kolla. Det handla nog mer om att inte göra samma tabbe som förra gången, då han även sa attbebisen så ut som en ailen haha. 
    Det här är våran första så jag hade förväntat mig på något sätt att det skulle vara mer prat om det mellan oss.
    Jag tyckte det var konstigt men det är kanske så det är, att det kommer efter RUL, för vi har ju sett h*n 2 gånger redan ;(
  • StarStruck

Det kanske blir mer verkligt efter v 12, då ska vi tillbaka på VUL/UL.
    Vi ska börja köpa grejer till bebis efter det också, det kanske går upp för oss båda att vi ska ha barn ganska snart när det står en bebissäng i sovrummet.
    Hoppas det!

• StarStruck

Jag kom påt!

Någon som vet nån "gravid app" där man kan räkna från äl?
    Min cykel är så ojämn så datum och sånt blir fel hela tiden, har inte hittat någon till Android som funkar.

• StarStruck
    Enniie skrev 2012-01-19 13:11:53 följande:
    Starsstruck: 1177 har en egen bra app. Banycenter också.

ÄngelnDennis: Jag har inte gått ut med det än, men snart så. Veeka.blogg.se
    Kan man räkna från äl på dom?
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012