• N1987

Vi som väntar smått i September 2012

Hoppas på en 3a skrev 2012-01-07 22:00:55 följande:
    N1987: var inne på deras sida och det känns ju som att din teori stämmer men tror du det spelar någon roll om man väljer västermalm istället? Det ligger typ 5min från mitt jobb. Lite lättare att springa ifrån på slutet när man går oftare om det ligger nära :) för vi ska ju räkna med att gå hela vägen eller hur?
    Nej, det spelar ingen roll som jag fattat det. Västermalm, Gamla stan, Östermalm och Ekerö verkar vara dom som är nyckeln till BB Stockholm. Hoppas jag Flört
    Klart vi räknar med att det går hela vägen, positiva tankar så långt det bara går ska det va! :)
  • N1987
    Lemis skrev 2012-01-07 21:57:10 följande:
    Vad tidigt. Många av er ska gå? Hur lyckas ni få så tidigt? Jag har också haft utomkveds och är lovad vul i vecka 6 för att se så det sitter rätt. Trots detta fick jag tjata mig till ett tidigt. De tyckte i vecka 13 men då kan det vara för sent för mig. Jag har bara en äggledare kvar.
    Jag vet inte om det beror på vart man bor? Jag bor i sthlm och hade inga problem alls med att få jättetidiga VUL.. Man tycker ju absolut inte att du borde behöva tjata dig till det om du haft utomkveds..:(
  • N1987

Tack för uppdateringen om BBStockholm Skrutt! Jag kör på barnmorskorna gamla stan, dom verkar superbra, och hoppas på att få föda där om jag kommer så långt :)

• N1987

LillyRose: Jättedåligt att du inte får komma för ens då.. Även om du gjort VUL i v 5 hade man väl sett om graviditeten satt på rätt ställe eller inte? Förstår inte varför dom vill vänta..:( Känns det annorlunda denna gång jämfört med när du fick ditt X?

• N1987
    Together90 skrev 2012-01-08 16:09:33 följande:
    Nu tjejer är det över...testet är negativt idag.... så nu slutar jag med medicinen och inväntar blödningen och hoppas att kroppen blir normal fort igen.

Börja tänka om det är något fel på min slemhinna då förra månanden var en kemisk och detta blev också typ liknade då ägget måste släppt eller något.. jag vet inte!

Jag är helt förstörd och jag vet inte ut eller in.. vafan är det för fel?

4e missfallet eller 5:e med den kemiska... jag orkar inte, inte rättvist..men livet är väll inte rättvist men jag fattar inte..när är det min tur ?

Det jobbigaste är alla symtomen... illamående, brösten, kissnödigheten, halsbrännan och tröttheten..allt var bara en lögn... vafan !!
    Kram      
    Jag blir så ledsen av att läsa ditt inlägg.. Jag beklagar verkligen såå mycket. Världen är grymt orättvis ibland och jag lider så mycket med dig!
    Har du funderat på att äta något som gör slemhinnorna lite tjockare? Typ Borago eller Membrasin eller så? Det kanske kan hjälpa dig i framtiden. För det kommer bli din tur..
    Många kramar {#emotions_dlg.flower}
  • N1987

Usch. Idag har jag varit så himla ledsen.. Jag antar att det är hormonerna som spökar. Jag fick plötsligt bara för mig att det inte kommer gå vägen denna gång heller. Det är ju skitdumt att tänka så för det finns egentligen ingenting som tyder på att det inte skulle gå bra. Jag antar att det var för att brösten slutade ömma i morse, men det har dom ju gjort förr.. NU ska jag verkligen försöka bli mer positiv och tro på att det kommer gå!
    Jag har relativt ofta lite ilningar och molvärk i magen men det är framför allt på höger sida sen någon dag tillbaka. Ni som haft X, bör jag oroa mig?

• N1987
    Choccolat skrev 2012-01-08 16:53:13 följande:
    N1987: jag förstår din oro.. Jag känner likadant mest hela tiden.. Tror jag kommer vara orolig låååång tid framöver tyvärr...
    Usch ja.. Jag hoppas oron klingar av lite efter RUL i alla fall.
    Jag har faktiskt tänkt att köpa en doppler, så man kan höra bebisens hjärtslag hemma.. Kanske blir en liten trygghet..?
  • N1987
    Eddies skrev 2012-01-08 17:01:19 följande:
    vi får försöka peppa varandra, varken du eller jag har något som talar emot denna graviditet just nu ! Allt verkar bra, vi har inte ont och blöder inte !, än så länge är allt bra

första veckan efter mitt pluss hade jag jätte mkt "mensvärk", hann till ochmed börja vänja mig vid det. Sen avtog de denna vecka och nu har jag haft till och från först i höger sida och sen i vänster och sen lite överallt och hit och dit. Och hoppas såklart att det inte skall vara något galet. Jag önskar bara så att jag fick se så den sitter på rätt plats och att hjärtat slår, då hade jag känt en trygghet.

Min mamma sa idag att bebisen mår så bra där inne och växer ! trots att jag inte känner något ibland. Hon har haft 4 graviditeter som slutat i 4 bebisar, både bra graviditeter och komplikationer, men allt har gått bra ! Hon sa att hon aldrig riktigt varit orolig. Jag tror att i dagens läge så eggar man upp varandra och oroar sig än mer. man läser mkt på internet och tar vart enda symtom som något negativt.

och jag är precis likadan. Jag bara längtar så otroligt mycket tills man vågar slappna av. Kanske när magen börjar växa, och man får se de lilla knytet. Jag vill bara att detta ska vara en njutfull graviditet ! Utan oro och jag försöker verkligen att tänka att det är bara bra, så länge jag ej har ont eller blöder. Allt är bra ! Det är STOR chans att vi får bebisarna vi längtar efter !!
    Tack snälla du, det behövs faktiskt lite peppning ibland.. {#emotions_dlg.flower}
    Men som du säger, man eggar upp varandra lite och nog för att jag verkligen älskar FL och hur mycket jag lär mig här varje dag så för det inte bara gott med sig tyvärr. Jag hade till exempel ingen aning om vad ett X var innan jag gick med här. Inte ett MA heller för den delen. Ibland tycker jag att det hade varit lite skönt att inte veta, oron hade varit mindre då och varken MA eller X kan man ju göra någonting för att förhindra..
    Jag ska försöka tänka som du precis skrev, att det faktiskt är STOR chans att vi får våra små bebisar Glad
  • N1987
    Lemis skrev 2012-01-08 17:06:56 följande:
    Together90. Beklaga de som hänt. Så orättvist. Har du barn sen innan med din man. ? N1987: när jag fick x så hade jag alla symtomer man kan ha. Spydde mycket. Me jag vet att bröstetn krympte och jag fick bruna flyktingar med typ små bitar i. Tyvärr tog inte bm mig inte på allvar. Jag blev även förstoppad. Men jag vet att jag på jobbet en gång fick skit ont på höger sida och fick lägga mig och vila. Det var veckan innan op för mig. Men jag hade på känn den gången att något var fel. Önskat så att jag stod på mig mer. Nu känns det ändå annorlunda och bättre, men även jag har små hugg ibland på höger och sen på vänster så visst är jag orolig och få panikångest på natten ibland. Men jag tror inte du har det. Men gör det sjukt ont så du inte kan stå upp?
    Jag beklagar verkligen, både att du haft X och att din BM inte tog dig på allvar. Jag tycker det är skandalöst, det ÄR deras jobb. USCH! Skönt att det känns bättre för dig denna gång, då är säkert allt som det ska.
    Det gör absolut inte jätteont på mig. Det molar litegrann och som sagt ilar, nästan som jag har en nerv i kläm typ.. Det är säkert ingen fara.
  • N1987
    Lemis skrev 2012-01-08 17:11:19 följande:
    Skriver från mobilen där ordlistan och jag inte kommer överens.
    Jag hänger med ändå! ;) Fast jag skrattade lite åt att du hade fått "bruna flyktingar" Skrattande
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012