• N1987

Vi som väntar smått i September 2012

jplust skrev 2012-01-07 17:31:59 följande:
    Hej alla :)

är det någon här som haft feber i första veckorna?

Jag har haft feber i 3dagar nu (inte jätte hög längre 37.7 ungefär) Har tagit alvedon men vill ju inte ta för många :s

Jag har haft feber i några dagar, är superfrörkyld. Så länge du inte får jättehög feber ska det inte vara någon fara. Jag försökte hålla mig till 1, max 2 alvedon om dagen i typ 2-3 dagar.
  • N1987
    jplust skrev 2012-01-07 17:40:46 följande:
    Saken är den att jag är inte förskyld, har lite obehag bara i halsen när jag sväljer och har nyst några gånger :p

Första två dagarna tog jag alla 8 man får ta på en dag..idag har jag bara tagit två. Har försökt ta det lugnt och dricka mycket vatten.

Första dagarna var febern så jobbig att jag helt enkelt var tvungen..idag mer uthärdigt.

Har också kraftig mensont/molvärk ibland som sedan försvinner om jag slappnar av.      
    Hoppas du mår bättre snart :)
  • N1987

Hoppas på en 3a: grattis och välkommen! Jag har också bokat VUL den 23e.. Det är så långt dit, usch! Även jag plussade på nyårsafton förresten. Jag har fått många tips om barnmorskorna i gamla stan, dom är tydligen superbra och där har jag bokat tid för inskrivning i v 8. Går man där får man dessutom föda på BB Stockholm där dom tydligen har värsta lyxrummen med supersköna sängar, kabeltv, egen massagedusch på rummet och sånna saker. Tydligen väldigt eftertraktat att föda där! :)

• N1987

Inte? Jag pratade med en tjej som går hos dem och ligger på BB Stockholm nu och enligt henne ska det tydligen vara så. Fast för mig spelar det iof inte så jättestor roll, vill ju bara att den lill* ska må bra.

• N1987

Alicia: Två missfall är två för mycket..:(Beklagar! Håller tummarna för att det går vägen för oss denna gång! Kul! Vilket datum är du i 6+5?

• N1987
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-07 20:49:39 följande:
    Lite ledsen ikväll. Min man är så himla avvaktande till hela graviditeten. Känns inte som om han är glad. :( visst, man vet ju aldrig hur det går och vi har ju haft missfall och så men jag tänker inte alls i de banorna nu, känner mig säker på att detta kommer gå bra. Önskar bara att han inte va så himla reserverad.
    Usch vad tråkigt.. Du är ju kvinna och bär barnet i din mage, det är ju också din känsla av att det kommer gå bra. När man är pappa och inte kan "känna" den där känslan som du kan kanske det är svårare att glädjas om ni haft missfall tidigare. Ju längre dagarna går tror jag att han kommer att glädjas men jag förstår att du blir ledsen när han är avvaktande. {#emotions_dlg.flower}
  • N1987
    Lemis skrev 2012-01-07 21:42:32 följande:
    Ni som ska på vul vilken vecka är ni i då? Jag ska på vul den 20 januari. Då går jag in i vecka 7.
    Jag ska på VUL på tisdag, då är jag i v 5+0 och förväntar mig inte att man ser något annat än en hinnsäck. Nästa VUL är den 23 januari då jag är i v 6+6 :)
  • N1987
    Alicias skrev 2012-01-07 21:18:56 följande:
    Jag med Nu på fredag har jag tid! Känns som en evighet, dagarna går så långsamt! Haha. När ska du på VUL?
    ÅH VAD KUL! Hoppas man får se ett litet hjärta pulsera där inne! Glad
    Jag ska på VUL på tisdag i v 5+0 och den 23e i v 6+6..
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012