Inlägg från: Choccolat |Visa alla inlägg
  • Choccolat

Vi som väntar smått i September 2012

Jag lyckas tyvärr inte höra själv men om du kollar youtube så hör man väldigt tydligt vad det är du letar efter.
    Folk brukar säga att det låter som en galopperande häst men jag tror dom inte är hästmänniskor..

• Choccolat

Jag känner mig helt bisarr... jag har inte kunnat ha mina vanliga byxor på drygt 2 veckor. Enligt sista mens är jag i v10+6 men enligt vul (som läkaren sa att jag absolut skulle räkna med) är jag idag i v11+5. Jag har inga barn sedan innan men varit gravid några gånger, till v 13 som mest innan. Min systers mage var lika stor i v20+21 som jag var i v10... Och sen säger ni omföderskor att ni känner er stora som fortfarande lyckas stänga byxorna även om det kniper.. jag är kanske ett freak..

• Choccolat
    TheFamily skrev 2012-02-22 13:31:13 följande:
    Choccolat: det är ju då olika. Jag var stor för att vara förstföderska....

Tack.. och ja.. dom säger ju att det kan vara så olika... Jag älskar visserligen magen men blir ju lite konfunderad.. =)
  • Choccolat
    Edds skrev 2012-02-22 14:27:06 följande:
    jag kunde också blåsa upp min mage något enormt innan jag blev gravid, sen har jag sån jävla svank, så jag tror det kanske gör att man ser lite större ut nu, pluss att tarmarna helt stannat av verkar det som :D

Men det är ju det som är så konstigt... Som du och Takex skriver.. 

Min mage har redan "försvunnit" och har nu kommit tillbaka. Den ser inte ut att bestå av godis så att säga. Tarmarna var väldigt gasiga fram till v 9 kanske.. men nu fiser jag inte ens längre. Får ingen magknip längre. Nr 2 går som på räls..  
  • Choccolat
    Takex skrev 2012-02-23 04:31:01 följande:
    Jag misstänker att mina tarmar tagit ett såntdär sabbatsår och åkt iväg till varmare breddgrader. För inte sjutton gör dom det dom är menade att göra. Känns inge vidare kul alls eftersom jag redan har hemorrojder som äntligen get med sig. Blir till att börja om igen då..

Dum fråga kanske.. men.. hur märker man av det? Får man det om man är "hård" i magen?
  • Choccolat
    marla333 skrev 2012-02-23 13:15:23 följande:
    kub-test imorron, ul. hur länge dröjer det innan man får resultatet? de måste väl räkna och jämföra med blodprov?

Om du har gjort blodprovet 5(?) dagar innan får du svaret på plats..
  • Choccolat
    Takex skrev 2012-02-23 15:38:34 följande:
    Är det ditt första barn?
    Jag har inte känt något själv men tycker väl att det låter lite konstigt att man inte märker skillnad, när jag är gasig så har man ju en bubbla som vandrar i tarmen, det är ju helt klockrent. Om jag ska missta det för en bebis så måste jag ha en bebis som sparkar en riktig gasboll sicksack genom magen...

Hemorrojder? Det märker du genom att när du går på toa och gör nummer två så känns det som att din tvåa faktiskt är ett paket knivar som skär sig ut. Det är så smärtsamt, det är det värsta jag varit med om. Om jag inte får vila några dagar emellan så kan jag inte sitta utan värktabletter. Det är så fruktansvärt. Så slarva för fan inte med vatten och fibrer nu när magen trögar ner sig.

Dom kommer poff över en natt utan om man är hård i magen (alltså man sitter och trycker för att man måste men inget kommer ut, man får trycka så det gör ont och tillslut kommer värsta stenen ut) under en längre tid så börjas det. För mig började det med lite ömhet och så blodet då såklart. Man blöder som en stucken gris.

Men jösses.. låter helt fruktansvärt.. Då ska jag skratta mig lycklig att min mage kommit igång som den ska sedan kanske 2-3 veckor tillbaka.. Hoppas verkligen att du inte drabbas mer...  
  • Choccolat

Edds, jag är också förstföderska men jag har faktiskt inte hunnit börja grubbla så mycket än.. Inte förberett en pryl.. men antar att det kommer.

Däremot får jag sammandragningar vid orgasm. Min förra grav som slutade i ma var sammandragningarna otroligt vidriga och höll i sig upp till en timme. Denna grav är det inte samma "nivå" på det och håller inte i sig mer än ett par minuter. Det är tillräckligt obehagligt för att jag inte ska vilja vara med om det. Min kropp har dock bestämt sig för att utsätta mig för det ändå.. så nu får jag orgasm i SÖMNEN! Vaknar av det och försöker typ "stoppa" det men det går inte.. hemskt.. eller vad man ska säga..

• Choccolat
    StarStruck skrev 2012-02-24 16:02:04 följande:
    Vi hörde hjärtat!!!! Bebis låg till höger där jag oftast får ont och kände tidigare idag nått konstigt, lite bubbelaktigt

Jäkla lyllo!!! =) Jag har försökt två gånger och inte hört.... suck...
  • Choccolat
    TheFamily skrev 2012-02-27 15:50:28 följande:
    Hur kommer det sig att så många gör kub?? Tycker mest att det visar fel resultat!
    Är man dum som skippar?
    Är det många som INTE tänker gå igenom kub??

Det är ett beslut som är väldigt personligt tycker jag och man kan inte välja fel om man väljer som man vill.

Många får "fel" resultat.. njae.. 1 på 200 får fel resultat ungefär. Det är en ganska stor träffsäkerhet. Men det som kub faktiskt svarar på är ju sannorlikheten för kromosomavvikelse. Dvs 1:144 innebär förhöjd risk. Men det ska ju faktiskt läsas av som att 1 av 144 som får denna risknivån innebär faktisk kromosomavvikelse. 143 st har friska barn.

Så visst... om man tolkar det som att 143 av 144 får fel reslutat så är det klart att det känns mycket..    
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012