Inlägg från: Carfreak |Visa alla inlägg
  • Carfreak

Vi som väntar smått i September 2012

Här är en som får uppleva den bästa lyckan i Sep :)

• Carfreak

Nu är det lite mer än en månad kvar innan sambon min föder och får först födda får se ljuset :) Allt klart och tom. väskan inför förlossningen är packad ... Lite nervöst men så otroligt kul!!

I´ll keep u updated!

• Carfreak

Snart är det nog dags för sambon min! Värkarna kommer mer frekvent var dag som går.. Så jäkla spännande och skönt att lille Leo snart vill titta ut!!

• Carfreak

Happ, då har troligtvis sambon råkat ut för HF :( Högt blodtryck, flimmer, ödem i händer/fötter, huvudvärk...

Toxprover tagna, får la se vad de visar..

När de rekommenderar vila, skall man endast vara hemma och titta tv eller är det okej att åka runt i bilen osv. så man blir anfådd ?

Har sagt åt sambon att hon skall vara hemma å ta de lungt och dricka vatten men det blev bara avfnyst..

Tips/råd ??

//Orolig

• Carfreak
    Choccolat skrev 2012-08-16 09:43:57 följande:
    Tror du ska be din sambo att sluta fnysa och lyssna på dina tips.. Kanske bör hon googla så hon vet vad hf kan innebära.. Hoppas det inte eskalerar!
    Fick kommentaren: Du läser bara det värsta som står...

Har läst både om mildare och allvarligare fall och enligt mig bör man ta det lungt oavsett hur allvarligt det är då det handlar om både barnets och moderns hälsa/utveckling!

Idag skulle hon besöka sitt jobb, åka till sin bror mm. vilket inte jag tycker är okej när man ev. har HF!

Tyvärr känner man sig maktlös när hon gör som hon vill och inte vill ta till sig råden..
  • Carfreak
    Superbia skrev 2012-08-16 11:43:19 följande:
    Åka i bilen så man blir andfådd, hur kör du egentligen? Flört
    Mena inte att hon blir anfådd av bilkörandet men att åka till sitt jobb, flaxa runt på stan/ullared osv.

Hon blir ju anfådd av att bara ta på sig skon eller resa sig ur sängen så ovanstående saker torde göra det ännu värre..

Rätt kul när man får skit för att man är orolig och tänker på hennes/barnets bästa.. - men nu förblir jag tyst istället !

• Carfreak
    Angie99 skrev 2012-08-16 13:52:25 följande:
    Carfreak: Hur går det? När får ni svar? Försök få henne att vila, det är bara onödigt att flänga runt så där. Även om chansen att förvärra saken bara är 0,0001% så är det inte värt att riskera.
    Provsvaren får vi reda på nästa vecka..

Går tyvärr inte att få henne till det.. Visst är risken liten men varför utsätta sig för den - så känner jag.

Har förklarat för henne och berättat om riskerna men verkar inte gå fram - mer än så kan jag inte göra tyvärr!
    Just nu känner jag mig bara frustrerad över att hon inte tänker till.
  • Carfreak
    Angie99 skrev 2012-08-16 14:25:10 följande:
    Carfreak: usch jobbigt! Kan du inte ringa er BM och få råd av henne? Hon kanske kan ringa din sambo så hon får höra det av nån annan? Ibland är det svårt att ta till sig sånt som kommer från sambon.
    Njae.. barnmorskan förlitar jag mig inte på då vi bara haft dåliga erfarenheter utav dem.. brist på information, kan inte ta blodprov osv. osv.
  • Carfreak
    Angie99 skrev 2012-08-16 19:54:43 följande:
    Din mamma, hennes mamma, nån annan som hon kanske lyssnar på?[/quote [quote=66241100][quote-nick]Angie99 skrev 2012-08-16 19:54:43 följande:[/quote-nick]
    Carfreak skrev 2012-08-16 14:59:26 följande:
    Njae.. barnmorskan förlitar jag mig inte på då vi bara haft dåliga erfarenheter utav dem.. brist på information, kan inte ta blodprov osv. osv.
    Din mamma, hennes mamma, nån annan som hon kanske lyssnar på?

Hennes mamma verkar inte bry sig som bjöd med henne på både cafe och middag idag.. Sen när jag kmr hem så är hon tyken å skiter fulla fan i vad jag säger ang hennes vilande som hon anser hon har gjort hela dagen :s Sen undrar jag, gravid + högt blodtryck och energi dricka... det kan väll endå inte vara bra? Nu får hon ta sitt eget ansvar iafall, har gjort de jag kunnat. Jag kanske överreagerar men enligt mig bör man ligga hemma å ta d lungt och gå på kontrollerna för att se så det blir bättre å inte sämre.
  • Carfreak

Grattis till er som fått bebbe :)

Blir tokig utav väntan :p Vill ju se vår lille Leo nu! <3

• Carfreak
    IdaVasterflo skrev 2012-09-17 13:13:45 följande:
    Klockan 8.50 idag plockades min lille Aron ut via kejsarsnitt. Efter en veckas försök till igångsättning så beslutade vi oss i helgen för ett planerat snitt. Allt har gått jättebra och jag känner en sådan otrolig lättnad! Han har hunnit amma två gånger redan och ligger nu och sover på min arm. 4210 gram väger han, en stark liten pojke. Började skrika redan inne i magen vid snittet. Så älskad och så efterlängtad. Jag är så lycklig!!
    Åhh grattis!!!

Fasen vad jag längtar nu!!
  • Carfreak

3dagar kvar till BF men sambon sitter hemma med ondare värkar nu.. Enligt förlossningen så är det troligtvis latensfasen. Värkarna blir mer och mer intensiva. Ungefär 5 värkar på 10min, värkarna håller i sig i ca. 1min.

Skönt att man har lagt upp planeringen på jobbet så man kan åka in närsom :)

Lyckan är stoor!! <3

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012