• VMD

Vi som väntar smått i September 2012

Jag vågar äntligen vara aktiv här på familjeliv och erkänna (mest för mig själv) att jag är med barn (BF 27/9)! :) Innan 12:e veckan ville jag inte tänka på att jag hade ett litet foster i magen, var så himla rädd för missfall. Nu är "ungen" snart 16 veckor och om ytterligare några veckor är det dags för ultraljud, det ser jag fram emot :)
    Det jag egentligen ville säga med mitt inlägg är: hej hej, nu är jag här och jag är gravid ^^

• VMD

Tänkte tipsa om den här sidan: mammagrupper.com/index.php
    Ett forum för mammor som söker kontakt med andra mammor i sina egna hemkommuner, tänkte göra lite reklam för sidan :)

Blev nyss medlem och det behövs fler så gå gärna med och skriv i just er hemkommunstråd :D

Kram!

• VMD

Jag känner mig också konstant hungrig, fast jag har ju å andra sidan gjort en magoperation så jag äter mindre men oftare :P

Är även seg och hängig, med huvudvärken kommer illamåendet och jag blir irriterad var och varannan minut >.< Jag kan heller inte sova ordentligt på nätterna, och har en superbra hörsel så när jag ska försöka somna om hör jag hur det blåser lite utanför och blir till slut så irriterad att jag går upp och sedan går och lägger mig igen på eftermiddagen. Det blir lite av en ond cykel till slut =/ Några fler som tycker det är svårt att få sova? Det är ju ett ganska vanligt gravidsymton ;)

• VMD

Jag vaknar oftast kallsvettig, oavsett om jag drömt en av alla mina otaliga mardrömmar eller ej. Har ni något tips på hur man kan undvika det eller är det oundvikligt som gravid? =/

• VMD

Jag hänger inte riktigt med, ni som försöker få igång förlossningen - ni har väl gått över tiden hoppas jag? Annars ska man väl inte hålla på och försöka "tvinga fram" någonting? Obestämd

• VMD

Tyckte också om den sidan, och jag är inte ens i närheten av att föda än, tack Frokenpilla :)

• VMD

Haha, jag vet inte vad jag egentligen förväntade mig men jag trodde att sugklockan mer påminde om en vaskrensare som man även kan använda i toaletten Drömmer Snacka om att ha fått det om bakfoten.
    Vad är bäst att använda, en sugklocka eller tång? Man får inte bestämma själv vad som ska användas väl? Personligen sätter jag hellre min tillit till barnmorskan än velar fram och tillbaka mellan alternativen Tyst

• VMD
    Skrutt 83 skrev 2012-09-05 15:56:10 följande:
    Skulle väldigt gärna vilja vara med i Facebook gruppen. Någon som skulle kunna vara gullig att lägga till mig? Eller hur går man lättast med?
    Jag också, eller måste man uppfylla något annat krav än att man har bf i September? Drömmer
  • VMD
    Edds skrev 2012-09-05 16:30:02 följande:
    jag har addat tezz dowermyr och skrivit ett mail till henne att hon bjuder in till gruppen, gör ni också så=)
    Tack för tipset Edds, gjorde som du skrev :)

Vill även passa på att önska alla nyfödda barn välkomna och ett stort grattis till deras mammor :D
  • VMD
    Leli84 skrev 2012-09-13 16:41:54 följande:
    För min del har väntan slutat. Efter vattenavgång 01.45 den 10 sept utan föregående värkar eller direkta tecken, föddes min lillkille 03.33 den 11e sept (BF+6). Han visar att magstorlek och SF.mått inte talar hela sanningen. Har under graviditeten hela tiden fått påpekningar om min lilla mage och många har trott att jag haft nästan 2 månader längre kvar än vad som vart fallet. Ut kom en kille på nästan 4,2 kg. Så otroligt skönt att han äntligen är här <3
    Gratulerar :)
    Jag har också fått höra vilken liten mage jag har, undrar om min bebis matchar magen eller om skenet bedrar här också... Drömmer
  • VMD

Var på sista bm-kontrollen idag innan BF (27:e) och bebben är fixerad! Lite orolig men samtidigt glad, nu kan hen verkligen komma när som helst!

Någon mer som är på gång så att säga?

• VMD

NeLe: jag tänkte mest på de som är på G att föda men är även nyfiken på de som inte har några sådana känningar/har kvar till BF :)

Kände mig plötsligt illamående för en stund sedan och det jag antar är stjärten på bebisen tryckte utav bara helvete ut på högra sidan... känns inte som att bebisen alls är fixerad, bm lurade mig säkert :P

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012