Vi som väntar smått i September 2012
Hade dom sagt på RUL att det var en tjej?
Intressant. På vårt RUL i v 19 sa hon att hon trodde det var en tjej men köp inte massa rosa. Sen sa hon igen att det var en tjej, då lät hon väldigt säker. Så det kan alltså vara en pojk i alla fall. Min sambo är säker på att det är en pojk men det är väl mest för att han vill det så gärna. Hmmm... ett sånt där 3D Ul kanske inte är så dumt i alla fall. Vad kostar det?
Marla333: Inte mjölk men dricker ca 1-2 liter mulitvitamin juice (saft) om dan. Blir skitsur om det inte finns hemma. Tung att bära hem är den också.
MiaMy: Allt alkoholfritt jag dricker är 0,5. Det räknas nog som säkert. De tester som gjordes nyligen i Danmark visade att 1-2 snaps (alltså 2 cl 40% sprit) i veckan kunde skada barnet. Du får dricka många flaskor för att ens komma i närheten av den mängden... I många andra länder anses ett glas vin i veckan som helt ok och då är ju vin oftast 12%.
Det godaste jag har hittat är Chapel Hills rosé. Finns i mataffären.
Var hos BM idag men hon kollade inte vikten.. Hmmm... Ville gärna veta, min våg hemma är lite opålitlig. Allt såg bra ut annars men jag är lite arg över att det inte fanns några föräldragrupper! Tur att man har er!
Ida: Säg till vänligt men bestämt att du inte är intresserad av hennes känslor, du har väl annat att tänka på just nu som är viktigare. Och blod är ju tjockare än vatten i alla lägen så du kommer alltid vara din pappa närmast. Sen kan du ju alltid ta ett snack med pappa och fråga om det inte är dags att han växer upp och börjar bete sig lite bättre mot damerna...