Inlägg från: Malinn84 |Visa alla inlägg
  • Malinn84

Vi som väntar smått i September 2012

Hejsan!
    Tänkte oxå hoppa in här om det är ok. Plussade på julafton, BIM -2 (tror jag det va), BF 2sept enl FL.
    Är vår andra, har en dotter född februari -10 så hon kommer ju vara 2,5år om allt går bra...
    Inbokad hos BM 16/1 för hälsosamtal. Fick idag veta att man nu även kan få ett tidigt UL här i Kalmar, runt vecka 12. Glad överraskning för så va det inte när jag väntade dottern...

• Malinn84

Katharina: Trevligt! Var kommer du ifrån? Lär troligen bli flyttad sen på tidiga UL och sen gissa jag redan nu att jag kommer gå över 5dagar...så kommer nästan räkna det som BF behöver man inte bli så besviken...Mamma gick över 5dagar med både mig o min syster o jag sen 5dagar med dottern...men om det e en pojk (vilket jag inte tro) så vet man kanske inte, 5dagar före BF då... Haha!

• Malinn84

Karharina: okej...blev flyttas med dottern oxå. Inte säker på när jag hade ägglossning heller. Brukar känna men inte denna gång...Va i Thailand då så kanske därför... Men blev på första försöket denna gången...

• Malinn84

Symtomen som hunger o humör Tucker jag kommer o går hela tiden...illamåendet ligger o gror dör under mer eller mindre hela tiden...tröttheten oxå, men känns som man inte "hinner" vara trött med en snart 2åring som vid första graviditeten...

Oxå tittat på barnvagnar...har några alternativ vi fundera på...i dagsläget syskonvagnar som går o fixa till singel för en bra peng. Storasyster kommer ju vara 2,5år så man vet ju inte hur länge det kommer behövas användas men kan nog va skönt o kunna ta till...

• Malinn84

Saradenrara: Inte varit iväg innan i en graviditet (eller jo, plussade med dottern utomlands) men ska nu iväg till Kenya i slutet av januari. Har inte funderat så långt...men ha svärfar där som känner till allt som nog kan hjälpa oss iaf. Men tyvärr inga råd till dig...

• Malinn84

Här sover alla gott utom jag...:-/ Typiskt när klockan inte är ställd förrän 8:20 då jag inte börja jobba förrän 10 idag...
    Dottern som e snart 2 är snäll o ge oss sovmorgon ibland. Händer oftare nu för tiden.

• Malinn84

Oj 4! Vår hade väl en period då hon vaknade 4-4:30 men gick över hyffsat snabbt o sen sovit till 6 tiden iaf (dock mkt oro nattetid o så är det fortfarande), nu längre oftast... Men då gick jag o la mig på golvet fick o småslumrade o hon satt o lekte...

• Malinn84

Alicias: Känner samma som dig...ska på UL imorgon o är sååå nervös om barnet inte lever eller nått sånt...
    Men spännande oxå så längtar med blandade känslor...ser allt bra ut blir de helt officiellt imorgon efter.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012