Inlägg från: colan84 |Visa alla inlägg
  • colan84

Vi som väntar smått i September 2012

Någon av er som har syskon? Isf ålder? Har själv en på 6 månader.

• colan84
    LillStinis skrev 2011-12-27 20:51:34 följande:
    Jag har en på 4 och en på 2 1/2.
    Härligt! Då var det ungefär som för mig med dina två första barn, lite tätare för mig.. Var det jobbigt första tiden?
  • colan84

jag har ingen aning om i vilken vecka jag är i? Har oregelbunden mens och vet inte när jag hade äl.. Det enda jag vet är att cb visade 2-3 veckor den 26e..

• colan84

Någon som tänkt göra tidigt ultraljud? Jag har funderat på att göra ett i v.12. Det gjorde jag med sonen.. Kändes skönt och veta att allt stod rätt till.

• colan84
    Enniie skrev 2012-01-02 21:13:47 följande:
    Colan84: Jag hade tänkt göra kub. Just för att se om allt är ok.
    Får du bekosta det själv, eller får du remiss? Det är så otroligt dyrt privat tyvärr =/...
    Alicias skrev 2012-01-02 21:15:14 följande:
    Jag ska göra VUL på fredag nästa vecka. Går allt bra tills dess kommer jag vara i vecka 6+5 då. Spännande och läskigt på samma gång!
    Vad spännande! Har din bm ultraljudsmaskin? :)
  • colan84
    Alicias skrev 2012-01-02 21:21:10 följande:
    Nej, har inskrivning hos bm i slutet av månaden och då får jag en remiss för UL. Men jag kan inte hålla mig så länge så jag bokade ett privat ultraljud också. 
    Ska nog också boka ett i v 12. Det sjuka är, att det är billigare att åka in till gynakuten och göra ul än att boka ett privat.. Jag undrar om detta utnyttjas av folk? Om de skulle sänka priserna på privata ul kanske gynmottagningarna inte skulle ha lika hög belastning?

Kanske är lite dum, men blir irriterad på priserna..
  • colan84
    MissMA skrev 2012-01-02 21:44:51 följande:
    Ja, jag har också tänkt på det. Men för att få komma till gynakuten måste man väl ha blödningar eller smärta? Har varit där en gång vid missfall och fick vänta och vänta och vänta. 

Men kvinnan jag pratade med angående det privata ultraljudet sa att hon skulle skicka en kallelse, på så vis blir det gratis. Annars skulle det kosta 600 kronor 
    Har också varit på gynakuten, ingen trevlig upplevelse.. Eller den första och andra gångerna var det missfall. Tredje gången var det bara en nidblödning och idag har jag världens bästa son =)

Så man har inga trevliga erf. därifrån..

Super bra att du fick en kallelse! Snällt! Det är så kul med ul. Är det ditt första barn?
  • colan84
    LyckligFru skrev 2012-01-04 09:43:04 följande:
    Hoppas du slipper må illa för det är verkligen tröttsamt att må så hela tiden, det kan ju vara bättre den här gången :)

Å vad spännande att vi sitter i samma båt :) dottern är född 9 mars och nu idag så är jag i vecka 4+4 men det är ju bara på ett ungefär för jag tror bf är omkring 7 sep. Längtar till UL när man får veta mer exakt. Så det kommer väl troligen blir rätt så precis 1,5 år emellan.

Vilken vecka är du i? 
    Min son är född i Juni, så här blir det också rätt tätt! Hur kul som helst, men orken? =P.. Hur sover din dotter?

Jag känner bara av molvärk och lite så än så länge.. Hade en bra grav. förra gången =)
  • colan84

Jag äter även B12, det ska vara bra mot illamående! Finns på hälsokosten med folsyra i ;)

• colan84
    Malva84 skrev 2012-01-09 19:09:18 följande:
    Idag, när jag gick in i v7, besökte jag MVC med min sambo. Jättetrevlig barnmorska och allt känns lugnt och tryggt. Bara att vänta och vänta och hålla tummarna. Urinodling skickades dock då jag tidigare haft många urinvägsinfektioner, inte bra för knytet ifall det får dela bo med bakterier :/

Inget vul för mig utan nästa besök blir efter det vanliga ultraljudet v 18, puh känns riktigt långt att vänta. Verkar som många här gör vul....
    Har också haft många uvier, inte kul! Ett tips är att sitta bak och fram på toan när du kissar, dricka "molkosan" från hälsokosten.. Men du kanske prövat allt =P.. Brukar vara så..

Missförstod jag, eller ska du inte till mvc förrän efter ultraljudet igen? Låter väldigt långt isf?

Själv ska jag till mvc i nästa vecka.. Har dock ingen aning om vilken vecka jag är i.. ?
  • colan84

Har varit hos ub. i Liljeholmen med sonen, de är hur duktiga som helst! Har varit extremt trött idag, trotts att jag och sonen sovit både på fm och eftermiddagen i 1,5 timme. Har även mått illa. Inatt låg jag och var nästan gråtfärdig för att jag inbillade mig att jag fått missfall för att jag inte kände något.. Så sjukt hur alla känslor bara flyger hit och dit.

• colan84
    Nuttzh skrev 2012-01-11 13:20:59 följande:
    Roligt med så många som faktiskt väntar syskon. Glad Har idag en på 2 år och sen fick jag precis mitt andra barn, 3 månader är hon dock bara, men glädjen kan inte vara större ändå. Glad 
    Några fler som kommer få tätt mellan sina barn?? Tänkte på om det finns fler som har bebisar nu på några månader.
    Har en liten son på 6 månader =) Tufft, men kul på samma gång! Hur har du det? Ammar du?
  • colan84
    TheFamily skrev 2012-01-14 09:15:23 följande:

Fick detta idag!
    Men fattar ändå inte vilken vecka jag är 5 eller6??
    Nån är kanske smartare än mig här inne?? He he
    Tror man plussar på 2 veckor! Alltså 2+2 eller 2+3... Har du bruksanvisningarna kvar?
  • colan84
    Nelliepop skrev 2012-02-26 18:44:10 följande:
    En pinsam fråga? Glad

Är det någon mera som har problem att göra nr 2?? känns som man är helt förstoppad???

Några tips någon???     
    Jag kör med lactulos, helt ofarligt från apoteket =).. Det funkar super bra för mig!
  • colan84

Någon här som prövat ekologisk hårfärg? Det är utan alla dessa farliga kemikalier.. Har just beställt ett paket.. Lite nyfiken på resultatet, om det är bortkastade pengar eller inte =)

• colan84
    idamarja skrev 2012-03-31 14:37:06 följande:
    Vi fick ärligt talat ingen chock när vår son föddes, däremot fick nog barnmorskan det. Innan jag snittades så sa hon "mår barnet bra visar vi upp han/hon och sen går vi ut, mår barnet dåligt så springer vi iväg direkt" Han mådde ju fint när han föddes men dom sprang direkt ut med honom, så vi trodde ju det var mkt allvarligare. Sen var det ju "bara" en spalt, visst var det överraskande men inte chockerande på något vis. Värre blev det dagen efter när dom hittade hans hjärtfel och det blev akut transport sönderut. Jag har alltid haft den inställningen att inte ta förgivet att just mitt barn ska vara frisk när det föds, jag önskar ingenting högre än att barnet ska vara frisk, men det finns inget som säger att just jag ska få friska barn.
    Hej! Läste ditt inlägg nu, såg att det skrevs för ett tag sedan.. Har fått reda på avår son i magen har läppspalt.. Vet du om läppspalten hade något samband med ditt barns  hjärtfel? Hur mår ditt barn idag? 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012