• vivianne

I vilken bil sitter man bra i framsätet trots att man har bilbarnstol bakom?

Jag hade nog börjat med att åka till en kunnig bilstolsförsäljare och testat olika stolar i bilen för att se om ngn annan funkar bättre. Både enklare och billigare att byta stol än bil...

Annars sitter både jag och maken (1.87 lång) bra i vår Passat med en Akta Graco Duoflex bakom. Men då är stolen monterad uppe i sätet, ska "klacken" ner för att ge dottern mer benutrymme lär det bli trängre. Men det tar vi då!

• vivianne
    cicci85 skrev 2011-12-20 09:23:08 följande:
    Duoflex kan man montera på olika sätt, till max 11 kg med hela stolen på sätet eller för att ge bättre lutning och benplats och alltid efter 11 kg med klacken utanför säteskanten.
    4 år i duoflex
    Lite otydlig bild kanske, men stolen står med kalcken utanför säteskanten.
    Väcker gammal tråd till liv för att du skrämde mig lite med dina inlägg om Duoflexen. Jag hade  nämnligen tolkat bruksanvisningen som att det bara var i framsätet som klacken skulle nedanför sätet efter 11 kg. Ringde därför Akta Graco och jag hade läst rätt, det gäller bara i framsätet. I baksätet (med stödben) kan man alltså ha klacken uppe i sätet till barnet väger 18 kg.

Ville dela med mig om någon annan undrar.
Svar på tråden I vilken bil sitter man bra i framsätet trots att man har bilbarnstol bakom?