• Babybel

Vad tusan???? Kan äggstocksgrejen försvinna???

Hej!

Jag har konstaterad PCO och har alltid haft den klassiska pärlbandsäggstocken. Förra veckan var jag hos ny gyn för att fixa diane och sa då att jag har PCO. Vi gjorde gynundersökning och då sa hon att mina äggstockar såg normala ut och att hon inte kunde se nåt pärlband!

Hon visade mig och visst såg det annorlunda ut än tidigare, inte alls det där vita pärlbandet som tidigare. VAD INNEBÄR DETTA? Kan PCO gå över? Eller betyder det nåt dåligt? Eftersom jag har ätit p-piller i 7-8 år så har jag ju inga ägglossningar, så var har äggblåsorna tagit vägen??? Håller jag på att bli helt infertil, är det tidigt klimakterium eller har PCO:n blivit bättre?

Jag fattar inget. Glömde liksom fråga när jag var där, blev lite paff.

Nån som har någon förklaring eller varit med om samma?

Kan lägga till att mina piller tog slut en vecka efter pillermensen slutat vilket innebar att jag fick ytterligare en blödning bara typ 2 veckor efter pillermensen ( men det var inte så stor blödning och mer mörkt blod liksom)

• Svar på tråden Vad tusan???? Kan äggstocksgrejen försvinna???
  • Jeanettealice

Har du ätit påklädd ändra fram tills du var på undersökning nu?? Om jag inte själv förstått fel så tror jag äggstockarna vilar medans du går påmppiller och att det tar upp till ett halv år ca innan det klassiska pärlbandet kommer tillbaka eftersom du inte bildat några ägg under påklädd tiden har inga äggblåsor skapats... Tror jag

• Babybel

Skumt! Jag har ätit p-piller hela tiden och har gjort många gynundersökningar under de åren och då har pärlbandet funnits där. Ganska säker på det.

• Jeanettealice

Ja jag är inte helt 100 på det jag skrev, jag har bara för mig att jag hört det någon stans... Men när man äter p-piller bildar man ägg då??? För äggen som bildas skapar pärlbandet eftersom dem inte släpper. ja du hoppas någon mer vetande svarar

• Nordanvinden08

Hej!
    Jag har fått höra från min doktor att det blir bättre ju äldre du blir. Att blåserna försvinner och att man istället kan bli överfertil. Min läkare sa att när jag blir äldre så kommer jag att få äta p-piller för att skydda mig(känns ju konstigt nu när man kämpar allt man kan med hjälp av fertilitetsdoktorer).
    Så det låter ju toppen att det är borta!!!!

• von Brev

Ja, jag har också hört att PCO:ares fertilitet kanske inte ökar med åldern, men åtminstone får man lättare chans att bli gravid efter 30 (eller var det rentav 35-40). Så då kanske man inte ska tappa hoppet utan vara glad, om man skulle vilja försöka vid äldre ålder =)

Svar på tråden Vad tusan???? Kan äggstocksgrejen försvinna???