Vad är ditt största bekymmer idag?
Att jag känner mig fruktansvärt ensam och besviken på en vän som lovar saker men nästan aldrig håller det, och varje gång så går jag på det.
Att jag känner mig fruktansvärt ensam och besviken på en vän som lovar saker men nästan aldrig håller det, och varje gång så går jag på det.
Att det är soligt och jag får dåligt samvete om jag inte går ut men jag vill sitta inne!
Mensvärk :(
Ibland undrar jag varför jag bryr mig. Suck. När jag var barn, under 10 år gammal så hade jag alltid barnkalas när jag fyllde år. De jag bjöd kom. Även de som egentligen inte var mina vänner kom. Sedan hade jag och min kompis party i mellanstadiet. Sedan dess har det bara gått utför. Sedan dess har jag firat min födelsedag 3 gånger tror jag. Hade ett kalas som det kom tre på. Jag hade bjudit betydligt fler. När jag fyllde 20 fixade jag så vi var faktiskt ett större gäng som gick och åt på kinan sedan bjöd jag hem dem till oss där det fanns dricka och tilltugg. Dem enda som kom var de som sov över. Resten kom med dåliga ursäkter och stack ifrån restaurangen så fort de bara kunde. När jag fyllde 23 bjöd jag hem några vänner. 5 stycken. De satt och gnällde över att jag inte hade bjudit fler. När jag fyllde 25 struntade jag i att fira det med mina vänner. Det blir ändå bara fel. Nu när jag fyllde 30 tänkte jag att jag måste ju ändå fira 30 med mina vänner. Så jag bjöd 30 personer. Det kommer 8,5. Det hade varit 9 om inte den ena människan gjorde precis det han själv gnällt om på sina fester - dubbelbokat sig så han kommer bara in för att säga hej och sedan måste han dra till nästa grej. Han tackade ja till mitt först. Varför bryr jag mig om att ens försöka ha kalas? Nu är det ju åtminstone 8 personer jag tycker mycket om som kommer så jag ska göra det bästa av situationen men ja jag är ärligt talat besviken på mina vänner. Så jag undrade när jag skickade ut inbjudningarna till dotterns namngivningsceremoni om någon utanför familjerna tänker behaga dyka upp och det är MÅNGA som tackat ja hittills =D
INGET!!!!!!!!
Att datalagringsdirektivet har röstats igenom, och staten vill kunna använda svenskarnas mobiltelefoner som spårsändare. Skrämmande att du inte kan ringa ett samtal, skicka ett mail eller ett SMS utan att staten vet exakt VAR, NÄR, HUR LÄNGE och TILL VEM. Vidrigt och jävligt pinsamt att det röstades igenom med sådan majoritet också. Det här är mitt dagliga problem, varje dag framöver. Jävla stasisamhälle Sverige har blivit!
Att vi blev utan ägg på vår äggdonation och att jag har väntat 7 år på att få bli mamma
Att jag har förflyttningsteknik idag med en fruktansvärd lärare och är hård och elak. Men det är obligatoriskt så vad gör man.