Inlägg från: Anonym (trött) |Visa alla inlägg
  • Anonym (trött)

Vad är ditt största bekymmer idag?

Min verklighet just nu:
    Min mamma har precis nyktrat till efter ett års återfall, hon har gjort en stor operation där dom öppnat huvudet på henne  och idag började huvudet svullna upp igen.
    Antagligen har hon fått nån infektion.
    Min bror som bor hos mig, har förmodligen också tagit en återfall nu, så jag måste prata med honom och be han flytta.
    Jag har fått ett "uppehåll" i min ekonomi, dvs, jag får inte en krona förrän den 25 januari, vilket betyder att jag nu ska klara mig på ca 6500 i två månader, när hyran är på 4500.
    Min syster vägrar tala med min mamma pga återfallet och i mitten står jag.
    Lägg till några vanliga problem som uppsatser och prov som ska göras innan terminen slutar så har ni mitt liv i ett nötskal.
    Jag har mycket att vara tacksam för men just nu känns det som jag fått lite mer än jag klarar eller orkar med....

• Anonym (trött)

Min man, min jättebebis, energitjuv, vår orsak till ekonomiskt kaos och han är så j-la växlande i sin sjukdom så jag kräks.

• Anonym (trött)

att jag sitter och funderar över räkningsberget vi har innan jul...att jag två veckor innan jul fortfarande sitter och funderar på hur vi praktiskt och känslomässigt ska klara en separation...att jag blivit så känslokall så jag stundvis struntar fullständigt i om min man är sjuk eller inte.

• Anonym (trött)

Att jag supertrött och inte vet hur jag ska försörja mig i slutet av månaden, soc har krånglat tidigare och grämer mig för en ny soc ansökan.

• Anonym (trött)
    Anonym (bortgjord.) skrev 2011-12-15 09:20:04 följande:
    Min sambo förde en väldigt lång dialog igår om hur dålig jag var. Han kanske har rätt i det han säger. Jag är väl så kass som han menade på.
    Men sen 5 min senare kramade han om mig och sa att han inte menade att låta så elak.. Nehe, men det kunde han ha tänkt på innan han öpnnade käften.
    Det är mitt bekymmer både igår och idag.  
    Hoppas han kan skilja på sak och person om det är något annat som bekymrar honom...beklagar att han behandlade dig illa  
  • Anonym (trött)

Mitt bekymmer idag är att hindra fakturor från att gå till inkasso, att böna och be för att lägga ihop småkrediter vi samlat då Försäkringskassan dragit ut på ett ärende så vi har levt på en inkomst i snart ett års tid. Bufferten tog slut för länge sen och efter årsskiftet är det dags att arbeta för att bygga upp ekonomin. 
    Andra bekymret är att jag måste få med min man med några som helst garantier, annars kommer vi separera. 

• Anonym (trött)
    hysteria skrev 2011-12-15 11:56:35 följande:
    Lycka till!{#emotions_dlg.flower}
    Tack, det värmer
  • Anonym (trött)
    hysteria skrev 2011-12-15 11:57:37 följande:
    Mannen är i stockholm, kräksjukt barn hemma och smöret är slut.. Kunde varit mycket värre..
    Det är nog så tufft en del dagar. Igår när jag tänkte bort alla bekymmer var mitt största nageltrång. 
  • Anonym (trött)

att jag har mundiarré speciellt när jag har sömnbrist, vilket borde betyda att jag egentligen ska hålla tyst i en vecka till medan dygnet ställs om mer. Jag sårar den jag försöker lappa ihop förhållandet med, men jag är rädd att det ändå är försent. Småbarnsliv är stundvis väldigt tufft, men utan kommunikation är det helt åt pipan. 

• Anonym (trött)

att min man knappt pratar med mig, men det är lugnt. Vi kan inte ens lösa en enkel sak som att prata om våra skulder, men då blir nästa grej enkel för mig; att berätta att jag ska börja som telefonvärdinna. Är han ändå tyst så kan han vara tyst då också och bara acceptera att jag ska försöka tjäna extra pengar.

• Anonym (trött)

att jag inte kan närvara på min mans rehabmöte då vi inte har någon barnvakt. Tror inte de skulle bli så glada om vi kommer med två busungar att hålla ögonen på

Hoppas allt går bra och att jag kan få ta del av informationen på något sätt i efterhand...och hoppas min man klarar sig utan stöd. Önskar att han hade pratat med sin pappa... 

• Anonym (trött)

att jag tänker på min man som nu är på mötet...vi pratade knappt innan så jag inser att de andra är bättre stöd än vad jag är just nu...samma gamla visa som varit då ett tag.

• Anonym (trött)
    Anonym skrev 2012-01-25 17:37:53 följande:
    Att jag nu gravid i v 34 med nr 2 nog får konstatera att jag och maken inom ganska snar framtid måste gå skilda vägar.. :( Allt är ett stort jävla kaos, jag vet inte vad jag ska ta mej till, jag når honom inte.. Han har ett alkoholmissbrk som han nyss själv insett att han har och sen dess är allt åt helvete. Han har helt gått in i tycka synd om sej själv bubblan och jag når honom inte! Jag vill bara finnas där för honom, hjälpa han trösta han och allt sådant som han kommer att behöva hjälp med nu när han ska börja sin behandling på fredag. För han har ju sökt hjälp! det är ju helt underbart att han gjort det för han har äntligen frstått att han är påväg att bli som sin egen far! Men jag når honom inte längre och det enda vi gör är att bråka! :(
    Han ska inte komma hem idag, jag vet inte vart han skata vägen men han ville va ensam och tänka säger han. :( Jag sitter här med en 4 åring som undar vart pappa är och gråter för jag vet inte heller längre... :(
    Jag både känner med dig och känner igen mig, minus alkoholen som än så länge inte är ett bekymmer, men har varit ett orosmoment i två svaga ögonblick... har precis fått reda på att han har slagit spiken i kistan och jag lovade mig själv att gå, främst för barnens skull, men även min egen. Har två barn under tre år...

All styrka till dig. Kram 
  • Anonym (trött)

Att jag behöver städa men orkar inte, och så löper kattfan fortfarande trots p-piller -.-

• Anonym (trött)

Jag är trött på mina sömnproblem. Trött trött tröööööött, nämnde jag att jag var TRÖTT?! Jodå, men varför i helvete kan jag inte sova undrar jag då. 

• Anonym (trött)

att jag fortfarande tvekar kring skilsmässa...vet vad jag skulle må bra av, men i det ingår inte att vara utan mina döttrar.

Svar på tråden Vad är ditt största bekymmer idag?