Beteende efter kokain?
Jag har en kille som jag misstänker missbrukar kola. När jag skriver missbruka menar jag att jag vet, han har sagt och tagit framför mig, MEN jag får en känsla av att det han säger och visar inte ens är en tiondel av hur det är egentligen...När han tagit framför mig blir det så jävla mycket!Han kan dra 10 linor, en närvarande kompis 2 och denne blir då jättehög på de 2. Borde inte det tyda på att min sambo är ganska van?
Han har ljugit länge om detta och jag kom tillslut på honom en kväll när jag tyckte att han svek mig.. Han har inga gränser. Jag säger "aldrig när vi har barnen hemma" det skiter han fullständigt i. Alla andra i bekantskapskretsen tar ju när deras barn är med.
Anledningen till att jag till slut KRÄVDE att han skulle berätta för mig är för att jag märkte att varje gång jag visste att han tagit, tex en fredag-lördag, var han väldigt lättirriterad och mycket aggressiv fram till tisdagen då ångesten föll in för att alltid på onsdagen bli rar igen.
Jag misstänker också att han langar, då han vid flera tillfällen haft kommit hem fredag-lördagsnätter med mycket kontanter, som mest 15.000 kr. " det var ett lån han fått tillbaks".
Han ljuger ofta om var han har varit och med vem, men när jag kikat i telefonen ser jag att han storljuger. Det värsta av allt är att senaste gången han tog hemma, bestämde jag mig för att verkligen försöka se tecken. Men nej-INGENTING! Inga käkrörelser alls, inga uppspärrade ögon, inga ticks, ingen muntorrhet. Hur fan kan man då se?Och nej, inte blanka ögon heller(han har bruna ögon). Det var hemma. En annan gång,samma sak. Lugn och fin i tvsoffan. Skulle aldrig anat om jag inte sett.Ute blir han "Kungen av Kungsan". Ser sig själv över alla andra och får ett självförtroende utöver det vanliga. Jag kan ibland undra om han då varit otrogen, då en annan bekant till mig(man) bedrar sin fru vid VARJE TILLFÄLLE han tagit. Utan att ha dåligt samvete...Hon märker ingenting.
Värt att veta är också att ALLA min killes vänner tar. ALLA han umgås med- och nej det är inget slödder. Det här är välutbildade människor som bor i stora våningar i Sthlms innerstad alt stora villor i de bästa av Sthlms närförorter, en del av dem helt ekonomiskt oberoende. Ingen som inte är inne i dessa kretsar skulle någonsin ana detta. Det här är framgångsrika människor med barn. Jag tror/vet att det är svårt att stå emot om alla andra tar ute,därav att jag har jävligt svårt att lita på hans löfte som han gav för 2 månader sedan, att sluta pga den efterföljande aggresiviteten.
Han har mått dåligt psykiskt en längre tid, jobb har gått åt helvete, stora skulder, vi bråkar hela tiden etcetc. Därav att jag kan tänka mig att han smyger för att han skäms...
Hur ska jag veta? Finns det någon här som tar ofta eller har tagit som kan berätta för mig? Hur tänker ni? Varför? Beroeende? Snälla, jag skulle verkligen bli tacksam om någon tog sig tid!!