• anassio

Sker en bra kräm till torra händer och torrsprickor!

Hej!

Så fort det börjar bli kallt så blir mina händer torra och jag får torrspricker (kallas det så?) på fingertopparna som gör jätteont.
    Värre blir det ju snart när man börjar med handsprit oxå

Jag undrar om det är någon som vet någon bra handkräm eller kanske någon huskur mot detta?

• Svar på tråden Sker en bra kräm till torra händer och torrsprickor!
  • Flurpa

Locobase REPAIR, apoteksbutiker. Punktmarkera med den och använd en handkräm för torr hud regelbundet.

• Den allsmäktige

Olivolja, ett par plastpåsar och ett par strumpor. Et voilá! Dina fötter är lena som en babystjärt!

• sippelina1

Jag använder ofta fotkräm på natten och sen har jag använt både Ole Henriksens handkräm och så en från Bionsen som är jättebra. Finns att köpa hos Soul Concept i Göteborg. Tror inte de har nån webshop än tyvärr bara... Men kolla med dem www.soulconcept.se

• CherstinBovington

Jag köpte norwegian till mitt ex då han fick sånna torra spruckna händer som gjorde ont för honom. Var de bästa han provat, sprickorna försvann och händerna blev lena!

• fesun

Fenuril, finns på apoteket. Har alltid fått det utskrivet för mina händer. Den är receptfri men det blir ju klart billigare i längden om man har recept :)

• frågande66

släng inte ut massa pengar i onödan på massa krämer. Köp en rapsolja o smörj in dej med. Dock på kvällen när du gjort allt annat o bara ska lägga dej. Kladdigt ett bra tag men oj så effektivt

Upptäckte denna förtfräffliglia olja när jag gav det tilll hästen o alltid spillde på händerna. Dom blev super!!

• Issi

Rekommenderar också Body Shops hampa-kräm, den är super. Den är dyr dock, ett billigare alternativ är apotekets "Skyddande handkräm". Den är för torra och nariga händer och skapar liksom en skyddshinna på händerna. Fungerar för mig och jag får också MASSA självsprickor. 

• Bella80

Apotekets skyddande handkräm morgon och kväll, däremellan har jag canoderm med karbamid. Funkar kanon! Jag använder biooil på kroppen, så då får jag ju det automatiskt på händerna. Det är nog också bra;)

• Freja L

Jag har också problem med torra händer men jag tycker The Body Shops fungerar bra. Tänk bara på att låta handkrämen sjunka in ordentligt innan du går ut =)

www.frejalimelake.com

Svar på tråden Sker en bra kräm till torra händer och torrsprickor!