Inlägg från: Larsan |Visa alla inlägg
  • Larsan

Hur snål är du?

Ta detta med en nypa salt! Solig
    Det är ett underhållande quiz såhär på fredagskvällen och resultatet behöver inte stämma i verkligheten =)

0-3 = Mycket generöst 
    4-6 = Du är precis på gränsen till att bli en snåljåp!
    7-8 = Helt klart snål 
    9-10 = Snålare kan man inte bli! 

12-barnspappa
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-28 19:45
    OBS. Läs frågorna noga! Att någon hellre tar cykeln till jobbet för att det är miljövänligt har inte med att spara bensinpengar att göra. Att någon verkligen inte vill gå på en offentlig toalett har inte heller med frågan att göra, I quizet frågas det om du hellre skulle åka hem istället för att gå på den offentliga toaletten för att SPARA PENGAR. Så försök läsa ordentligt och tänk utifrån frågorna =)
    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Hur snål är du?
  • Larsan
    Elephino skrev 2011-10-28 19:35:00 följande:
    Jag fick en fyra. Måste bara kommentera det där med toaletten: Jag valde att jag skulle åka hem, men inte pga kostnaden utan för att jag inte vill betala ett öre för en äcklig offentlig toalett (där det förmodligen saknas både toapapper och tvål).
    Ja som sagt du får ta det med en nypa salt =) 
    Jag tänkte faktiskt på det när jag gjorde quizet att det finns säkert någon som kommer svara nej pga fobi eller avsky mot offentliga toaletter (dom är ju som sagt inte så fräsha) men men.. 

T.ex så kan någon rösta ja angående cykeln pga att det är miljövänligt men vad jag frågar är om dom skulle göra det för att spara pengar. Samma angående toaletten. Jag menar såklart om man hellre skulle åka hem för att spara 5 kronor vilket står i frågan. Att det är äckligt har inte med frågan att göra men det är okej!
    12-barnspappa
  • Larsan
    Kimona skrev 2011-10-28 19:37:38 följande:
    4 och jag är ändå väldigt generös
    Jaha där ser man =) 
    12-barnspappa
  • Larsan
    Kimona skrev 2011-10-28 19:48:18 följande:
    Jag har faktiskt köpt en väska på secondhand till min mamma i julklapp. En superfräsch Louis Vuitton väska som såg ut att aldrig ha varit använd
    Självklart kan man hitta jättefina fynd!!
    Billiga och alldeles nya, Men oftast är det ju mer slitna eller "tråkiga" prylar- Kanske därför det ses som "fattigt" i vissa sammanhang. Jag har absolut inget emot dem som handlar på loppis/secondhand men man ska hitta bra grejer!  

Som sagt, Bara ett quiz. Det behöver ju absolut inte stämma för någon alls! Solig
    12-barnspappa
  • Larsan
    Lavish skrev 2011-10-28 20:02:06 följande:
    Brukade dock få grejer från second hand av ett ex, snåle fan. Sista presenten var en reseguide till Afrika när jag skulle backpacka runt där. Ja det kanske låter som en bra idé men det är innan man inser att boken var tryckt 91 och resan gick av stapeln 08. En hel del ändrar sig i Afrika på 17 år.
    Meh! Kunde han inte hitta någon ny på ica för 99:- ? :-O
    Man skulle ju få mer för priset av att köpa en helt ny!
    12-barnspappa
Svar på tråden Hur snål är du?