Inlägg från: Lyxmamman |Visa alla inlägg
  • Lyxmamman

Vad gör ni som är hemma med 2 barn med ca 2 år emellan?

Jag är hemma med 3 barn. Födda -08, -10 och -11. Det är väl inte så mycket man kan göra just nu när dom är små men vi brukar besöka badhuset, göra utflykter till parken, Besöka stranden, hälsa på vänner, ibland besöker vi öppna förskolan och det har hänt att vi besökt kyrkan fast vi inte är troende. 

Vi är ute nästan hela dagen. Det är så tråkigt att bara sitta inne. 

• Lyxmamman
    trut skrev 2011-11-07 14:52:46 följande:
    Lyxmamman: hur lyckas du gå själv till badhuset? Båda barnen älskar vatten men känner inte att jag kan hålla koll på båda samtidigt.

Öppna förskolan besöker vi men det är ju bara ett par timmar i veckan.

Har inte tillgång till bil så det är lite bökigt att ta sig någonstans.
    Oftast blir det på helger när min man följer med men det händer också att vi går dit på vardagarna. 
    Det är betydligt mindre folk här då (Fast det är nog över genomsnittet hos er). Det finns en barnpool som är väldigt grund och trygg. Välutbildade och duktiga badvakter. Det kan vara lite klurigt men oftast går det utmärkt!

Försök prata ihop dig med andra på öppna förskolan! Kanske ni kan planera att göra en utflykt som vem som helst får vara med på. Så får barnen både leka och vistas utomhus samtidigt! Kanske blir roligare för alla barnen att vara ute om det finns många att leka med.

Hur ser bussförbindelser ut på din ort?  
Svar på tråden Vad gör ni som är hemma med 2 barn med ca 2 år emellan?