Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

LillSnurr82 skrev 2012-01-06 19:27:08 följande:
    Är röd dag i dag ( i alla fall i Sverige) därför inte posten kommit. Har oxå helt för mig att du trott flera gånger förr att du varit gravid. Om du nu skulle blivit gravid denna gång så är det väl antagligen ett missfall du fått eftersom du blödde, tyvärr!

Säger oxå som de andra mensen kan bli lustig i bland speciellt om du nu inte sköter din kropp med mat osv. Inte konstigt alls att du bara hade mens 2 dagar i stället för 7 som du brukar. Skengravid kan man ju oxå bli om man tror att man är gravid tillräkligt mycket, det kan oxå rubba menscykeln mycket!

Testen kommer säkert på måndag så då får du ett svar ! Trevlig helg!
    Vi får posten på lördagar .. och reklam på söndagar ..

Jag vet inte för när jag blödde så var det små små klumpar men så kan det va i vissa månader har haft det innan.
    Inte stora klumpar utan mens klumpar.
    Men jag har börjat sköta mig NU jag äter varje dag frukost då jag jobbar.
    Och jag har inte tänkt mig gravid utan jag blev så paff att det plötsligen gick bort som den ALDRIG gjort innan.
    Sen började illamåände och allt . då tänkte jag väl inte så mkt men idag hände samma sak :-/      
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Vi har ingen röd dag här iaf utan en vanlig fredag

• 3 barns mamma84
    thegoddess skrev 2012-01-06 19:41:53 följande:
    13dagsafton här när man dansar ut julen eller vad man säger.
    Bra att du sköter maten.. Har slarvat själv i några veckor med mat och sånt. Det är dumt. Men har liksom glömt av att äta och inte hunnit när det vart mycket med lillfisen

Hoppas hon inte spyr i natt.. Isf ringer jag 1177 då det är 3e natten. Men fick i henne lite mat ikväll iaf. Sovit mest hela dagen.
    Jaha haha okej ja vi har inte sådanna saker här inte.
    Jag förstår men du måste ju hinna äta du med.
    Nu när jag har jobb så tar jag bussen 07.12 och är på jobbet kl 08.30 ca ..
    Sen kl 09.00-30 är det frukost  då äter jag.

På kvällen med.

Hoppas hon mår bättre snart har hon fått något i sig då ?     
  • 3 barns mamma84

Nu kommer ni förmodligen hoppa på mig men ja jag har inte sett att han kan ta sig upp och klättra !!
    jag satte elias på matstolen gick in till köket och elias åt macka.
    Plötsligen (bums) han ligger på golvet !!
    JÄVLAR vilken panik jag fick Gråter allt gick bra efter smår andning och räddsla men det gick bra inga andra saker.
    lite blod i näsan sen inget mer kom lite inte så det rann alltså men amadeus såg blodet så annars skulle jag inte ha sett.
    Men han drack mjölk sen la jag honom i sängen och han somnade med snutta.
    (han rammlade på magen och ansiktet neråt)        

• 3 barns mamma84

Ville igentligen inte berätta då många kommer att se mig som en dålig mamma.
    Men det är jag verkligen INTE utan nu gick allt så himla fort.
    Mitt hjärta rammlade och han klättrar nu ..
    Inget han gjort innan utan alltid suttit still med ögonen bakom nacken   

• 3 barns mamma84
    thegoddess skrev 2012-01-06 20:08:58 följande:
    Jag glömde stänga grinden till trappan idag och hon kam halvvägs innan sambon hörde henne. Tur för mitt samvete att hon inte ramlade. Nu kommer jag aldrig glömma!! Dum jag är!
    Men nu vet du iaf att du ska sätta bälte på honom i stolen eller inte gå ifrån. Tur det gick bra.
    Fy vad läbbigt ja jag kommer aldrig ha honom utan bälte eller lämna honom utan upsyn fan det kan verkligen gå så fort.

Skönt att flickan inte hann rammla.
    Fy men läskigt.
    kram till er    
  • 3 barns mamma84
    Mama Jessie skrev 2012-01-06 20:10:48 följande:
    2barns: det jag inte förstår är hur du hur kan sätta dig i samma sits månad efter månad, det måste ju tära på psyket oroa sig för graviditet så ofta. Är det oskyddade sexet verkligen värt det? Nu gör det väl inget om du är gravid då ni ändå snart ska försöka men redan för nästan ett år sen började du ju oroa dig..
    Jag vill bara ha 4 barn sen stopp ..
    Om jag nu skulle va skulle vi behålla absolut .
    Men ja allt kan hända.
    Nu bara vänta.
    Ska testa mig det ska jag.
    Men om jag inte skulle va gravid så är det ingen ide att ta piller då vi ändå ska ha nu i år.     
  • 3 barns mamma84
    Lillsnurra tack att du delade med dig.
    Men läskit !!
    Kan förstå din räddla   

Tack underbara ni som delade med er om det otäcka som kan ända våra liv.
    För det är sååååå många barn som dör av bara små olyckor sjukt !!
    Som många av våra små har dom haft ängla vakt.
    Men man ska aldrig aldrig kylla på sig själv utan vi vet att våra små är nu snabba.      
  • 3 barns mamma84
    Jenni78 skrev 2012-01-06 20:57:54 följande:
    God kväll! Här har vi tvättat och torkat spyor i tre dagar nu... Bläääää... Och idag fick lilla hjärtat feber. 
    ååh Hjärta hoppas hon snart tar sig till rätta och blir en vild fröken.
    Jobbigt med små sjuka små änglar. 
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2012-01-06 22:10:06 följande:
    Haft så jäkla ont i magen i ett par timmar nu, precis som när jag ätit laktos. Har gått igenom allt jag ätit idag jättemånga gånger och tänkt att nä, jag har inte ätit laktos idag. Och nu slog det mig. Åt två pannkakor med lite nutella på förut. Hade inte en tanke på att jag inte kunde äta det. Så dumt! Nu är hela kvällen förstörd :(

*Hostar* pankakor och nutella ???
    Uha hur smakar det ?

Hoppas magen din mår bra igen.
    Jobbigt.
    Hur är dina magsmärtor ?

Om jag skulle äta något jag inte kan eller dricka ja då är det som krampor på sidorna och springa in på toan många ggr ..       
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !