Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Ja visst är det så att man alltid måste handla något när man ska laga mat:( man försöker när man är och storhandlar tänka maträtter och handla efter det. Men ändå missar man alltid något :(

Nu ska jag nog roa mig med att möblera om i sovrummet. Sjukt rastlös börjar jag bli, men trist väder och jag orkar/klarar inte av och ska heller inte anstränga mig med för mycket nu.. Trist!!!

• LillSnurr82

Jag åt vegetarisk wook nu på kvällen. Mannen har åkt till jobbet , jobbar natt. Så här sitter jag med min gigantiskt stora godis skål och ett glas coca-cola och slö tittar på leta dance..

• LillSnurr82
    AnnaCL skrev 2012-04-20 21:21:14 följande:
    Ibland är det svårt att hålla sig för skratt. Hittade Elsa med en väska hängande runt halsen. Frågade vart hon skulle och hon svarar utan betänketid: "Stan, å fika". Sedan gick hon till hallen och tog på sig skorna. Fel fot, men tappert jobbat. Det är kul att vara hemma med henne nu, det är så mycket som kommer ut ur den där munnen.         

Haha så härlig.. Vad duktig att säga en sån mening.. Agnes pratar massa men mer sätter ihop två ord som typ kisse bajsa (=katten bajsar) I förrgår åkte Agnes och jag hem till mormor och morfar direkt efter stallet.. När vi sitter i vardagsrummet så kommer Agnes kämpandes med mina stallskor (stålhetta) på fötterna.. Haha.. Var stora lerspår genom hela hallen,..
  • LillSnurr82

Agnes brukar ofta säga till oss men oftast hunden att vara tyst.. Haha så kul när hunden skäller eller bara gnäller så tittar hon argt på honom och fräser tyst!! :) Barn är ju för härliga.. Tar till sig saker de hör och ser fort alltså.

• LillSnurr82
    April barn skrev 2012-04-21 11:57:49 följande:
    Haha men vad gulligt, ja det är så kul att höra när de verkligen blir arga :)
    I morse när vi vaknade så satte sig Marcus upp och pekade på Martin och sa: Nej dumma pappa! Haha åh jag kunde inte hålla mig för skratt även fast man kanske inte får säga så Tungan ute

haha! så söt!
  • LillSnurr82

ja just det Aprilbarn,när skulle du testa dig igen??

Agnes *20101208 <3 Bebis *20120617 <3
  • LillSnurr82

konstig fråga kanske, men hur gör man så att sidfot stannar och man inte måste fylla i där varje gång? och hur gör man hjärtan där??

• LillSnurr82
    Momalicious skrev 2012-04-21 12:36:14 följande:
    Alt plus numpad 3 är det för att göra hjärta, eller kopiera det och klistra in.
    Sidfoten fixar du under inställningar nånstans.

Tack Skrattande
    Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • LillSnurr82
    Momalicious skrev 2012-04-21 20:45:17 följande:
    Hur kan man vara heldansk och halvsvensk? :p

Sen menar jag SJÄLVKLART barn som växer upp med två språk de hör hemma dagligen. Inte barn som har föräldrar som är från olika länder men pratar samma språk. Ebba träffade väl aldrig sin pappa så det räknas ju liksom inte.

skulle precis skriva samma sak.. men du hann före...
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • LillSnurr82

Var kanske mer att "vi" uppmuntra henne med att säga att två språkliga barn faktiskt har svårare att lära sig prata..(2 språkiga barn är alltså ett barn som hör två språk i hemmet konstant, som lär sig två språk på samma gång samtidigt som han/hon lär sig tala. Inte med föräldrar från två olika länder och som först lär sig ett språk för att sen lära sig ett annat) Då kommer du och säger hur bra dina barn är på att prata flera olika språk. Är man orolig över något så kanske det inte är motsatsen man vill höra.

Men bara vad jag tror..

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !