Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Mama Jessie skrev 2012-03-31 13:32:49 följande:

Biltema öppnar ett tredje lager här nu så vi var där på öppet hus idag, Anton inspekterade bygget ;)
    Hehe. Vilken cooling! =)
    thegoddess skrev 2012-03-31 15:00:21 följande:
    Köpte rutchkana i plast till Ronja idag. Herregud vad kul.. Blev så förbannad när vi tog undan den för matdax haha
    Måste också införskaffa nåt sånt o ha på mammas tomt i sommar.
    11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! mittlivsommamma-suzzy.blogspot.com<3
  • LokesMammi
    Vincents mamma skrev 2012-04-01 09:42:39 följande:
    Halloj! Det blev ingen bebis denna gång heller, så nu är det bara att slicka såren och ta nya tag! 2 försök kvar sen är det över, känns skapligt jobbigt att tänka på att man kanske aldrig kommer få vara gravid igen och uppleva småbarnstiden igen.
    Men fy va tråkigt! Håller tummen för att ni lyckas!
    11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! mittlivsommamma-suzzy.blogspot.com<3
  • LokesMammi
    Vincents mamma skrev 2012-04-02 08:12:45 följande:
    Vi kommer att köra igång på en gång och försöka hinna med båda försöken om dom behövs innan sommaren så vi har hela sommaren på oss att bearbeta att det inte blir flera barn i så fall. Min man har få och slöa simmare så dom orkar inte ta sig igenom äggets skal, så chansen att vi ska lyckas själva är näst intill obefintlig. Ska prata med kliniken vid 10:30. Så nu blir det till att hoppas på en lite januari bebis.
    Håller verkligen tummen att ni lyckas.
    Ett par i min familjegrupp har fått sin son via IVF och de ska inte försöka mera. Dom är lyckliga över att han fått sin son. De trodde inte att de kunde få barn alls. De kan inte heller få barn naturlig väg. Vet inte varför! Så deras son är ett mirakel säger hon. Så får ni inga flera barn så bli inte för ledsna. Ni har iaf fått ett barn. Ett riktigt kärleksbarn som ni kämpat så för! =)
  • LokesMammi

Loke har i flera dagar hostat slem! Även på nätterna. Han o vi har inte sovit bra på länge!
    I helgen som va fick han problem med astman, jättesvårt at andas. I söndags var det nästan så jag ville åka in. Han hade hög feber också! Nästan så jag trodde att han hade lunginflammation. Igår hade vi ett besök på bvc inbokat. Han väger nu 8945g o är 74.5cm kort. 47 runt huvudet!
    Han hittade en ledig tid samma dag hos våran familjeläkare. De tog prover på CRP och tog tempen. Fortfarande feber som stigit under dagen o ingen alvedon i kroppen! CRPn låg på under 9 sa hon så han har virus i kroppen som får läka ut av sig själv. Han fick mollipect för hostan och vi ska fortsätta o ge extra mediciner, han har troligtvis förkylningsastma. Han har gult snor som rinner hela tiden!

• LokesMammi
    LillSnurr82 skrev 2012-04-03 12:45:46 följande:
    Tjoho 75 dagar kvar..:) i dag är jag typ sängliggande då jag Longera unghästen i går ( han är ej så van) på sandbanan och fick springa och jaga honom i ena varvet.. Var inte så smart kände jag i morse när jag vakna och skulle ta mig upp ur sängen.. Aj aj i mina fogar och mage..:(
    hur var det med o ligga o ta det lugnt??
    kan inte nån annan ta hästen åt dig?
    vila kvinna! =)
  • LokesMammi

Vill också ner i vikt! Typ nu! =)
    Nu ska jag börja med att inte äta potatis, pasta o ris utan bara kött o grönt! Bli bättre på min träning. Idag jobbade jag kväll, cyklade till träningen, tränade typ 15min med armar, cyklade till jobbet, cyklade till min städkund o städade i 2h, cyklade tillbaka o tog sen kvällsjobben efter rasten. Imorgon jobbar jag delad tur, då ska jag styrketräna o promenera på min 3½h rast!
    Nu jävlar är det dax o göra ngt åt tjocka bullmagen. Mer än 1pers har frågat om Loke ska bli storebror. Och då är det inte bara mina pensionärer! Fy!

• LokesMammi

Loke skiter också i en när man säger åt honom! Trots att han blir ledsen så är han där igen! *galen*
    Sambon sa när jag kom hem från jobbet idag att när jag gick iväg imorse (han gråter när jag går till jobbet) så hade han slängt sig ner på golvet o skrikit o sparkat o slagit golvet. Hmm......
    Skit unge! =)

• LokesMammi
    Momalicious skrev 2012-04-06 15:32:44 följande:
    Vi brukar först bara säga till, typ "nej Elliot, du får inte ***". Sen säger vi nej och tar bort honom och visar nåt han får göra istället. Funkar inget av det säger vi till honom och bär sedan in honom på hans rum och går där ifrån. Då brukar han bli skitsur och det brukar oftast funka. Kan säga att vi har väldigt öppen planlösning så han ser oss från sitt rum till vardagsrummet så vi lämnar ju inte honom ensamma så ni inte blir upprörda här ;)
    Brukar också bära in loke till hans rum när jag blir riktigt sur......
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2012-04-06 23:16:57 följande:
    Men gud så sött och grattis till 3 meningen duktig kille .

OT:
    Näh men i morgon tar jag den om nu apotecket är öppen.
    Idag var alla affärer stängda men tyskland öppnar imorgon.
    Så troligtviss imorgon.
    Hör av mig sen och berättar.
    Vet ej om jag ska ta det här eller på inbox för vissa blir piss off        
    Du kan berätta resultatet här........ =)
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !