Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Alltså det är helt sjukt, jag har fått foglossningssmärta !! NU!?! Har så sjukt ont och orkar knappt röra mig Gråter känns som att det vore alldeles för tidigt för det om jag var gravid men jag läste lite på forumet och såg att många fått det innan de ens testat... Blää jag hatar foglossning Rynkar på näsan
    Men nu lär jag verkligen inte orka vänta med att testa på söndag utan blir nog ett på fredag, har ju två stycken test Tungan ute

MA v.17 -2009 ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ MA v.9 -2011
  • April barn

Idag känns det mycket bättre med foglossningen, gör bara lite ont när jag lyfter osv, vågar inte hoppas att jag är gravid ännu kanske bara är äl eller mens men jag hoppas som bara den iaf, tack för era tummhållningar Flört Jag ska hålla alla mina tummar för er också vincents mamma, hoppas verkligen det blir en tredje gången gillt för er!

Idag har jag varit inne och pratat med en syo om min utbildning, så jag ska söka till komvux och läsa en höstermin där, blir precis på håret att jag hinner det om det tagit sig nu Glad Och sen ska jag läsa hemmifrån under 2013 och sen ska ju sambon vara hemma halva nästa föräldraledighet så läser jag hösten -13 där också sen ska jag vara klar för universitetet Skrattande Men det får vänta tills vi fått en tredje liten bebis också Solig 

• April barn

Läskigt med feberkramp, hoppas hon blir bra fort ! :(

• April barn
    Momalicious skrev 2012-04-13 11:22:32 följande:
    Nu ska jag baka tårta! Sambon fyller 24 imorgon :) har köpt en dyr whiskey till honom. :) krya på er alla sjuklingar.
    Vad kul, min Martin fyller år på onsdag och jag onsdagen efter, har köpt ett fint vin till min. Hoppas ni får en trevlig födelsedag Skrattande
  • April barn
    Momalicious skrev 2012-04-13 13:48:54 följande:
    Detsamma! :) jag hatar whiskey men tomas älskar det så köpte en whiskey som kostade strax under 500 spänn. Så mycket har jag aldrig köpt alkohol för haha.
    Oj haha nej det var inte billigt, jag vet inte vad mitt gått på än (mamma som köpt ) men det var fint iaf Tungan ute
    Jag avskyr precis allt med alkohol i så han kan få precis vad han vill, det spelar mig ingen roll =)
  • April barn

Vår BVC sköterska har sagt att det inte finns något samband mellan tänder och feber, att det bara är en slump att det infaller samtidigt, men jag vet inte jag Glad Marcus har aldrig haft feber eller några problem när tänderna kommit iaf Tungan ute

• April barn

Jag googlade lite och läste detta som verkar väldigt logiskt faktiskt:

Jo visst kan barn få feber, dålig mage eller snorig näsa vid tandsprickning, men febern den dåliga magen eller den rinnande näsan beror inte på tänderna, utan det är liksom tvärsom tänderna passar på att spricka fram i samband med att kroppen är nedsatt av en infektion.

Så det är tänderna som passar på att komma när det redan finns en bakterie i kroppen Tungan ute

• April barn
    Anairda skrev 2012-04-14 09:33:20 följande:
    Jag tror också att det är så då min tös oftast vid tandsprickning haft ngn virusinfektion alt liten förkylning. Nu har hon ju inte varit sjuk mycket så varje gång tänderna kommit har de kommit i 1 par eller 2 par
    Ja precis, det låter ju ganska logiskt. Att tänderna passar på att komma upp när det ändå finns infektion i kroppen :)
  • April barn

Vi var på BVC igår för att kolla om han växt något, han är nu 79cm och väger 10,5kg, vår sköterska tyckte han vägde för lite fast jag tycker han ser normalt ut och är pigg och frisk så. Vi har aldrig legat lite under på viktkurvan i vår familj så Glad

• April barn

Nej precis, så länge de inte väger flera kilo för lite är det ju onödigt att säga till föräldrar att barnen väger för lite, vet ju att många är väldigt oroliga och stressade över sådant. Tur att jag är så icke orolig man kan vara Tungan ute Och som sagt, de är ju extremt aktiva nu.

Hehe lilla Loke, få se om han växer ikapp senare. Men han är ju faktiskt en månad yngre också :)

Åhhh imorgon har jag BIM och ska testa mig, är sååå nervös, orolig och förväntansfull. Urs vill inte ens tänka på om det skulle vara negativt ....

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !