Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Loke har sin 10onde tand på g.
    Är det bara Loke som inte döpts?
    Är det bara Loke som inte går? =)

11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! mittlivsommamma-suzzy.blogspot.com<3
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2012-03-15 15:49:35 följande:
    Elias har tand nr 6 bara trodde nr 7 men nopp
    Elias är inte döpt och inte Ebba o Amadeus häller
    Elias går mer o mer men inte helt än men går nu max 10 steg åt gången men om man försöker springa så rammlar han   
    Då är det säkert bara våra barn! =)
    Loke kan bara gå när man håller i honom, vågar inte gå med en hand, måste ha båda.....
    11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! mittlivsommamma-suzzy.blogspot.com<3
  • LokesMammi
    LillSnurr82 skrev 2012-03-15 18:28:53 följande:
    Så där nu är alla flyttkartonger uppackade:) gardinstänger uppsatta, ska hämta ut nya gardiner i morgon som kommit som jag beställt (tvungen köpa nya då det är så högt i tak här så mina gamla gardiner är för korta). Väntar på matsalsbord +6 stolar vi beställt till vardagsrummet som förhoppningsvis kommer i veckan. Agnes rum är i princip klart, har köpt nya möbler till henne och så. Ska bara upp gardiner och tavlor och så ska vi hitta nån passande matta. Har ljusgrönt och rosa som färg i hennes rum, så vi är ute efter nån ljusgrön matta.

Så jävla skönt att ha kommit iordning lite i alla fall :)
    Blir nog Ikea nån dag i helgen eller nästa vecka igen för lite mer nya inköp :)
    Oj, va snabb du är på o fixa. Brukar ta mig jääääättteee länge! =)
  • LokesMammi
    LillSnurr82 skrev 2012-03-15 18:37:15 följande:
    Jag hatar att ha stökigt och oordning! Så vill få allt klart gärna i går typ. Lite av ett städfreak!
    Då ska inte du hälsa på hos oss! =)
  • LokesMammi
    Karttikeya skrev 2012-03-15 19:37:12 följande:
    Gah, jag har haft "mens" en vecka nu.. dumma spiral. Den kanske är på väg ut :-S
    Har mens en vecka varje blödning. 3-4 dagar med störtflod. Byta tampong 1gång i timmen. Kul när man jobbar i hemtjänsten o har inte tillgång till toa. :/
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2012-03-15 21:23:14 följande:
    Hahaha du är som jag då jag har koll på allt och mååååste städa och tvätta golv minst 3 ggr i veckan
    Jag damsuger varje dag ja ett MÅSTE med 3 härliga barn
    Men rent är det.
    Till o med sambon blir tokig hahaha   
    inte bra o ha FÖR rent!
    låt golven vila, skura behövs inte så ofta!
  • LokesMammi
    LillSnurr82 skrev 2012-03-17 11:20:42 följande:
    Nej grönt är en av mina favvo färger.. Så fint ihop med rosa blev det i rummet oxå :) men finns ju grönt och så finns det ju grönt.. Alla gröna färger är inte fint. Smaken är som baken.. (sen är ju inte jag den som utbrister hur fult jag tycker något är till en person då håller jag hellre käften. Men där är vi oxå olika. Onödigt info liksom..även fast jag nu skiter i just din åsikt så kanske någon annan skulle ta illa vid sig vid en sån kommentar. Onödigt att såra/göra någon ledsen).
    Därav smilegubben efteråt! Sa så för jag tyckte många har grön matta hemma o kändes ensamt om att tycka blä om grönt!
    Men blev nån sur så förlåt!
  • LokesMammi

Magda! Hur gick det med jobbet för din sambo med "idiot" chefen?
    Sambon är typ i samma sits. I höstas när jag jobba 50% så jobbade han 2dgr/v o hans kollegor tyckte att han aldrig jobba o snacka skit om honom så hans chef tog in honom på kontoret o sa typ att han får göra som han vill, stanna el gå. Nu när han är hemma 100% så träffade han på en kollega igår som sa att han hört rykten om att sambon får gå sen när han är tillbaka från pappaledigheten!!!!! Jag är så VANSINNIGT arg! Idiotjävlar. Tidigare så klarade sig inte sambons chef utan honom! Får väl se vad som händer o fötter i augusti sen! Men jag klarar inte av ännu en arbetslös sambo! Han blir 3e. Så jävla irriterande! (nr 2 var jag iofs aldrig sambo med men ändå)

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !