Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

sweet86 skrev 2012-01-16 14:44:34 följande:

Här kommer en bild på minn tuffing:)
    Åh, stora killen! Va stor han har blivit! =)
    11/1-11 kom världens bästa bebis in i våran familj! <3
  • LokesMammi
    ÄlskarMina skrev 2012-01-16 09:34:18 följande:
    Hej alla! 
    Tänkte bara uppdatera här så ni inte glömmer bort oss..;)
    Har verkligen inte mkt tid över att sitta vid datorn..blir kanske varannan kväll en stund. Arvid är överallt och ingenstans och vill att man ska leka med honom. Just nu är det andra inskolningsveckan på dagis och förra veckan gick kanon! :) Han utforskar stället själv och går och tittar till att jag är där ibland. Tar inskolningsläraren i handen och ska titta på allt. I fredags gick jag ifrån 20min och det gick bra. Inget gråt.

Ska dit nu vid 10 och då ska jag lämna ganska så snart efter vi kommer dit; minns inte om det t.o.m. är direkt vid dörren. Vi får se..Just nu tar han en tupplur för att orka med.
    Har märkt att hela förra veckan åt han bättre och var hungrig!! Han sov också mycket mer än vanligt. Det tar säkert på krafterna att skolas in med alla intryck och nya vänner. Solig 

Jag kommer vikariera i vår och när semesterperioderna kommer igång börjar jag mitt nya jobb-äntligen ett fast jobb med kanontider! vardagar 9-15 el 16 och en helg på 3veckor.. så tjänsten är på 96% 
    Kommer ha dagterapi för psykiskt sjuka som bor på ett privat boende och på den helgen är jag i vården.  

Har gärna er på fb om ni vill..är väl där jag är mest om jag är på nätet. Här är jag:
    www.facebook.com/profile.php?id=522698480 
    Lagt till dig! Suzzy! =)
  • LokesMammi
    gwendelyn skrev 2012-01-16 18:06:03 följande:
    Uppdaterar lite.. behöver skriva av mig med, har varit en jobbig tid. Vi har precis flyttat till ett annat hus då de förra troligtvis va mögel i, (alla kläder som varit i gamla garaget/förådet luktar så).. Börjar jobba om 1 vecka så nu är det full inskolning på dagis, 2:a veckan nu och det går jätte bra! Glad  Testade positivt i julveckan och blev mäckta förvånad då vi aldrig lyckats själva, men det slutade tyvärr i ett tidigt mf... 
    Sen har jag en svärmor som e helt dum i huvet, och några som jag trodde va vänner är bara spydiga.. hmmm, kanske bara jag som är överkänslig just nu..Rynkar på näsan 
    Usch va jobbigt!
    LillSnurr82 skrev 2012-01-16 18:06:35 följande:
    Oj vad duktig han är Anton som kan äta själv. Agnes fick äta själv för första gången i går.. Gick så där..hon fatta hur man skulle göra men skeden hamna upponer innan den kom in i munnen de flesta gånger. Men man fick inte hjälpa henne, då blev hon förbannad! Haha!
    Loke har också testat o äta själv. Gick inge bra alls! =) hehe
    LinnV skrev 2012-01-16 18:49:39 följande:
    Jag har sökt plats hos dagmamma nu, känns riktigt, riktigt jobbigt! Men han ska börja i augusti först! Jag hoppas jag kommer in på högskolan i höst. Har ingen aning om vad jag ska göra om jag inte kommer in. Har ingen lust att fortsätta som timvikarie i hemtjänsten som jag gör nu..
    Vi har också sökt. En ringde idag som jag ringde till förra veckan. Vi ska dit på torsdag för intervju!

Jag vill också bli barnmorska. Men vill inte bli syrra.  :(
  • LokesMammi

Är det nån som går på babysim?
    Vi har precis börjat på steg 4! Vill sen börja på steg 5. Sen är nästa minisim 2-5år. Men det fanns nån babyklubben eller vad den heter på fredagar som man kan gå sen innan minisim! =)

• LokesMammi
    Momalicious skrev 2012-01-17 16:23:31 följande:
    Nä men det var väldigt kallt ute och det var en liten valp.

Usch, vet inte om jag trivs. :(
    Du är bara nervös! Allt kommer o gå bra! =)
  • LokesMammi

Jag är 157.7cm kort o väger över 70kg! Fet! =)
    Gillar verkligen inte alls min kropp. Imorse när vi tog in Loke till oss o han härjade omkring på våran säng så lade han huvudet på mig. Sen lade han huvudet på min mage o "studsade" huvudet på min mage!
    Tack, jag vet att jag har en stor o mjuk mage! :/
    Men nu har jag köpt årskort så nu jävlar ska här tränas. Ska börja på måndag tänkte jag. Har även en vibb maskin hemma. Och tv spel "där du är konsollen". hehe

• LokesMammi

Jag gillade bara o vara gravid när jag var i 5-7mån ungefär! Innan kräktes jag o kunde inte äta alls! Efter det blev jag så stor o klumpig! Allt var då BLÄ!!!

• LokesMammi
    Jenni78 skrev 2012-01-19 15:30:04 följande:
    Hej tjejer! Hjälp till och rösta på vårt bidrag på Bambinos Värsta maten-tävling! Nummer 1 är vårt bidrag. Kram!
    hittar inte!
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !