Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Grattis Cissi, visste ju faktiskt om att ni försökte då vi stött på varann i annan tråd.

• LillSnurr82

Här gör man första provet vid 23 sen var tredje år tror jag det är. Man får en kallelse , kan man ej behöver man inte avboka eller bytantid då kan man gå på dropp- in tider dom har varje vecka. Jag ska ta nu i år, frågan är- kan man ta när man är gravid? Fick kallelse men gick inte , sen har jag glömt bort att ta testet. Tycker inte att det gör ett dugg ont!

• LillSnurr82

Här tror jag det kostar 140:- om jag ej minns fel. Lika bra att ta med pengar.m Usch mår såååå illa och är hungrig :( det ända jag kan tänkas ät är köttsoppa.. Salt, gott och rinnande.. Så det fick sambon åka och köpa nu :) mat som behöver tuggas känns som det bara växer i munnen.. För övrigt tror jag det blir en till tjej!

• LillSnurr82

Ang77: håller tummarna för er. Han? Har ni kollat kön? Eller gissar du bara påå en han?

• LillSnurr82

Aha spännande :) själv ska jag låta könet vara hemligt till förlossningen :)

• LillSnurr82

Nej vi kolla inte kön på Agnes heller, men jag var säker på att det var en flicka. Alla andra sa pojke :)

• LillSnurr82

Jag älskar livet som mamma ledig. Men jag har mycket annat för mig också.. Promenerar med hunden och är mycket i stallet hos mina hästar.. Så skrattar åt tanken att jag kommer vara hemma i alla fall 2 år till :) underbart!!

• LillSnurr82

Så nu har jag ringt och bokat tid för inskrivning.. Den 9/12 kl 10.00 ska då även göra testerna för KUB-testet. Sen fick jag ultraljud den 16/12 kl 15.00. Lääääängtar :)

• LillSnurr82

Så tidigt ul är det ju inte. Är i vecka 13+3 då och ska göra KuB testet. Fick ul i samma vecka när jag vänta Agnes oxå, så det är nog standard här.

Tror inte jag kan hålla grav hemlig tills dess så vi kommer nog berätta så fort vi får hem tröjan till Agnes. Inte fått den än, fast jag beställde den 12:e och den skulle komma inom 10 dagar. Så i går skrev jag ett argt mail till dem! Irriterande! Men i dag hade dom svarat att den var på väg i alla fall!

• LillSnurr82

Här blir alla tillfrågade om kub testet. Man ska ta blodproverna inom en viss tid men själv mätningen på ul har jag fattat som det inte spelar så stor roll. Bara fostret är tillräckligt stort. Gjorde testet med Agnes oxå, då fick vi ett extra ul då Agnes var för liten vid första ul. Jag är 29år , kommer vara 30 fyllde när liten kommer.

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !