Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

AnnaCL skrev 2012-03-17 21:05:05 följande:
    Hej här inne. Nu har jag inte skrivit på oerhört lång tid. Men läser gör jag.
    Ibland undrar jag om Elsa är ett överaktivt barn. Jag känner mig lite trött för tillfället. Kanske är det dags för mig att börja jobba nu? Ska ju börja om tre månader och det börjar kännas som att det blir extremt passande. Har ju varit hemma länge nu och dessutom i en stad där vi inte känner så många. Ej heller har vi familj här. 
    Att jag upplever henne väldigt aktiv misstänker jag beror på att våra kompisar har yngre barn som knappt kan gå än och knappt kryper. Elsa hinner ju överallt hela tiden. Det må ju vara när man är hemma men när vi är borta och hon inte får röra lika mycket så hinner man ju bli svettig som en gris. Inte, Nej, akta. Jag blir så ofantligt trött på mig själv.
    Att fika ute på café börjar bli lite svårt, så snart hon ätit upp sitt så börjar hon åla sig som en mask ur stolen och spänner sig som en båge när man försöker att lyfta upp henne.

Jag ska sannerligen sluta klaga nu. För det mesta är det himla härligt men som sagt, det är extremt full rulle med att springa och klättra och röra i ALLT SOM FINNS.

Hoppas ni har en fin helg.        

Tim är likadan, det är nog bara så vissa barn är helt enkelt
    Kram på dig! 
  • Karttikeya

Lite lätt svettig blir man dock när man är hemma hos "icke-barnanpassade-människor" och deras fina prylar hehehe.

• Karttikeya

Tjejer, jag har gått ner 11,5 kg och 15 cm runt midjan. WOH! "Bara" 28,5 kg kvar, haha!

Idag fick Tim gå tillbaka till förskolan, det tycker han nog är skoj. Han har varit riktigt odräglig i helgen haha, har märkts att han varit uttråkad :-P 

• Karttikeya

Hoppas dom kollar upp detta ordentligt nu!

Urk, jag känner mig mer död än levande. Jag vill vara frisk och träna!
    Har tappat smaken helt också, eller ja jag känner en smak.. Surt. Alltså inte godissurt utan surt, ni vet eftersmaken av ost typ? Slående välsmakande i sin ensamhet, NOT.   

• Karttikeya

Imorrn ska jag skära bort ärrvävnad från mitt öra.. Börjar bli lite nervös.. Pierca mig är ingenting, men bedövningssprutor är Scary shit!

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2012-04-04 18:22:35 följande:
    Isch! Men det kommer gå bra!

Alltså, jag har gått ner tio kilo utan att göra nåt. Tyckte min leggings satt löst så jag vägde mig, och jovisst. -10. Hur går det till?

Fyfan va avis jag blir! Hoppas jag kan träna snart. Saknar det.. :( Är så svårt att hålla sig hälsosam utan träning tycker jag :-/
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2012-04-04 19:31:00 följande:
    Ja, men nu har ni varit sjuks så mycket så nu borde det väl bli bra tycker man! Kram

<3

GZ till att du tappat 10 kg förresten.  
  • Karttikeya

Nu är lilla klumpen på örat bortopererad.. Aj som fasen när bedövningen släppte, men "botade" med starka tabletter (jag tar sällan tabletter så unnade mig).

Känner mig lite groggy nu så hoppas Tim vill leka själv som vanligt när jag hämtat honom vid fyra. Fått mycket läst inför c-uppsatsen idag iaf, det känns gött!   

• Karttikeya

Vi försöker distrahera Tim. Säger vi nej så säger han "nänä", flinar brett och gör det han inte får ändå haha.. Men blir mycket nej och aja och bortflyttande av barn Envis som synden är vi alla tre

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !