Inlägg från: April barn |Visa alla inlägg
  • April barn

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Mama Jessie skrev 2011-11-22 09:31:27 följande:
    Anton har krupp. Han fick inhalera adrenalin 2 gånger vilket var en kamp med en gallskrikande unge, han skulle fått en gång till annars. Han kom hem och somnade 2.30, vid 5 började krupphostan igen men det gick att sova ändå. Nu får vi se hur följande nätter blir, när han får flera attacker ska jag gå ut med honom så han får andas lite kall fuktig luft- precis vad man känner för på natten sent i november :P
    Nej fy vad hemskt, hoppas han bli bättre Rynkar på näsan
    ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ Pyret bf 22 Juli 2012 ♥
  • April barn
    thegoddess skrev 2011-11-22 08:47:20 följande:
    Weledas är ekologiskt odlat.. Bara en parentes
    Jepp de är superbra Skrattande, använder bara deras kräm nästan, fast jag har bara zink salva hemma smörjer aldrig in han mer än om han är röd i rumpan Glad
    LokesMammi skrev 2011-11-22 08:47:23 följande:
    Mamma, jag VILL se på tvn!!!!

Haha vilken busunge ;) det är samma här, vi brukar sätta han vid tvn när han är riktigt grinig för att avdistrahera Glad
  • April barn
    nikka skrev 2011-11-22 10:49:54 följande:
    Satt i helgen och fixade ihop en fotokalender och tittade på en hel massa bilder och OJ vad man glömmer fort hur liten hon har varit!! Nu går hon fram som en virvelvind här hemma :)
    Håller på att lära henne att gå med skor men det är inte riktigt populärt men i morse gick det faktiskt bättre och bättre. Så jag hoppas hon hinner bli någorlunda säkert i skor innan snön kommer!
    Vi har också fixat fotokalendrar, jag älskar att sitta och titta på gamla bilder :)
    Vilket jobb det var att göra kalendararna då :O men det var dels för att vi var tvugna att förminska alla våra bilder som vanligt innan de gick att ladda upp :/
    Marcus gillar inte heller så mycket att gå i skor, men ska också försöka "träna" på det så kanske han kan gå lite ute i vinter också :)
  • April barn
    3 barns mamma84 skrev 2011-11-22 12:02:56 följande:
    SkålSkål för på mig idag är dag 27 års födelsedag och 2 års förlovningSkål
    Grattis SkrattandeSkål
  • April barn

Hej alla
    Är så mycket nu så jag hinner inte vara inne här alls längre.. Vi håller nu på att åter flytta tillbaka till 3an, nu nyrenoverad iaf (skitnyggt blev det) Flört
    Och Marcus blir bara värre och värre, de som säger att de blir nöjda när de blir äldre och börjar gå så stämer det inte alls här iaf... Igår somnade han kl 10 efter 1½ timme i sängen och gick sen upp kl 07 vaknar och krånglar på nätterna och sover även dåligt på dagen :( den tiden han sen är vaken på dagen så är han mest ledsen och klänger på mig så jag varken kan äta, duscha eller gå på toa... Han sitter iaf lugn en halvtimmer i soffan vid
    tvn med välling på morgonen.. jag känner verkligen att det här börjar ta på mig och min ork med han och vet inte vad jag ska göra för att få han bli lugnare :/ Urs vad jag känner mig gnällig Obestämd
    Var iaf på inskrivning hos bm idag :) hon ville inte lyssna på att jag hade en 44 veckors cykel utan räknade på 28 ändå, jaja jag får åka på ul tidigare iaf :P
    Ang kalas så ska vi fira Marcus först den 10 för min familj sen två kalas den 11 ett på fm för sambons mammas sida och ett på em för sambons pappas sida (de kan tydligen inte träffa vandra :/)
    Men oj vad jag skrev nu haha om någon orkat läsa allt :D

• April barn
    Momalicious skrev 2011-11-23 23:04:06 följande:
    April barn: 44 veckors cykel låter långt! ;) jobbigt med Marcus. Kan det inte vara fas eller mer tänder som spökar då?
    Haha 44 dagar! Skrattande
    Tror inte det är någon fas eftersom han hållt på såhär länge nu men det bli bara värre och värre, han skriker och kan inte somna än.... Tänder har han aldrig reagerat på förut och han har inga nya på g heller Obestämd Vet inte vad som är fel, man känner sig verkligen som världens hemskaste människa när han bara är ledsen hela dagarna och nätterna Gråter

Hoppas du kommer in på din utbildning nu Glad
  • April barn

Ja verkligen.. vet inte vad vi ska göra han har ju varit såhär sen han var 7 mån ungefär fast det har bara gått utför sen dess... Vi alla måste ju sova Rynkar på näsan
    Vi provade ju att ta bort nattmaten, han var sur en vecka och sen sov han hela natten i 3 nätter också började han igen. Det värsta är att jag inte har en aning om vad det är som är fel / jobbigt för han, jag kan verkligen inte komma på något Obestämd
    Vad gör du uppe så sent då? Tungan ute

• April barn
    Momalicious skrev 2011-11-24 09:13:40 följande:
    April barn: vi såg på fringe, det var så spännande. vi fick sovmorgon till nu så det var skönt. Så var det för oss i somras med, han slutade äta på natten i några dagar. Sen kom faser och tänder samtidigt och det var jättejobbigt. Tänderna kan ju störa långt innan man ser dom, dom ska ju åka ner en bit.

Sen tror jag att de känner på sig hur man känner. Blir man uppgiven/frustrerad/ledsen/arg för att de är gnälliga och inget är bra, då blir det nog värre. Elliot blev det i alla fall.

Han kanske känner på sig att nåt har förändrats. Ni ska ju ha ett barn till. :)

Ni tycker väl jag är knäppa nu, men det får ni göra om ni vill
    Verkligen skönt du Tungan ute Marcus somnade 01.00 och gick upp 07.00 !?! Han somnade dock i min famn i soffan kl 8.30 och sov 1½ timme....
    Ja jag vet det försöker verkligen att alltid vara lugn för hans skull så han inte ska behöva bli ännu mer stressad, pratade med min mamma imorse och eftersom bvc inte har några som hellst tips så tyckte hon jag skulle ringa en barnläkare så jag ska försöka med det idag så får vi se om något är fel, det känns verkligen inte bra med han så som han gör och att han hållit på såppas länge. Det kan ju som du säger vara fas eller tänder som gör det extra jobbigt nu men det känns inte så Obestämd
    Ja jag får ringa och se vad de säger, kan ju vara att han har ont eller något så det är ju lika bra att kolla med dem iaf, nu är han iallafall hur nöjd som hellst och sitter och skrattar i sin stol.. Jag begriper ingenting Obestämd
  • April barn

Ja vi får väl hoppas det slutar innan här med Skrattande

• April barn

Hallå alla, tog mig en liten paus från allt familjelivande :)
    Marcus sömnproblem har blivit bättre nu iaf och om en vecka fyller han 1 Skrattande det känns helt otroligt, han går och halvspringer både inne och ute nu Glad Men han är ett otroligt krävande barn och man kan inte lämna han ensamn 1 sekund utan att han lyckas pilla upp någon låda eller klättra upp på ett skåp Förvånad Vi har fått sätta lådspärrar på precis alla lådor vi har i hela lägenheten, hans klädbyra, tv bänken, köksskåpen och hyllorna är tömda från 1 meter ner det går verkligen inte att ha en pinal framme fast det har vi inte kunnat på ganska många månader Glad Men vi har redan börjat fundera på om han ärvt min adhd på grund av hans superaktivitet och humör, men det går ju inte att se när de är såhär små så vi hopas verkligen att så inte är fallet och han slipper det.
    Hoppas ni andra har det bra ska se om jag orkar läsa ikapp några sidor iaf nu Glad

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !