Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

LillSnurr82 skrev 2012-02-21 08:02:13 följande:
    Vaknat på fel sida eller något speciellt som hänt ??

Vaknat på fel sida :( Hemma o vabbar också vilket jag inte alls räknat med :-P
  • Karttikeya

Tim äter och har sedan han var 4-5 månader ätit väldigt bra. Gröt till frukost o kvällsmat samt mat till lunch o middag.

• Karttikeya

Tim säger inte så mycket, han härmar helst ljud. Han härmar katt, hund, häst, gris, får, elefant, ko och tupp. Och bilar såklart, han är tokig i bilar Ord han säger är mamma, pappa, lampa (bapa), puss (paaa), tack, titta, tittut, nej, nalle, klocka (kacka) och katt (vavva). Tvåordsmeningar känns långt bort

• Karttikeya
    ludicrous skrev 2012-02-24 07:05:23 följande:
    Emil har oxå en potta, han fick den av min mamma. Han tyckte det var jättekul när vi satte honom på den och aaalla tittade på honom. Han satt säker 10-15 min och bara njöt och pratade. Sen gick han därifrån och kissade i köket och bajsade i hallen ;D

Skrattande
  • Karttikeya

Som tur var är det ju övergående. Man kan skynda på det genom att göra egen vätskeersättning och dricka den lååååååångsamt. Gör underverk.

Googla vätskeersättning. 

• Karttikeya

Recept på vätskeersättning till vuxna

1 liter kokt och avsvalnat vatten 6 teskedar strösocker 0,5 tesked salt.

Blanda 1 liter kokt och avsvalnat vatten med 6 teskedar strösocker och 0,5 tesked salt.

Om du tycker att vätskeersättningen smakar illa kan du smaksätta med några droppar pressad citron eller 2 teskedar koncentrerad apelsinjuice.

Vätskeersättningen dricks sval eller rumstempererad. Den kan förvaras högst ett dygn i kylskåp.

• Karttikeya

Vätska i fötter och underben samt ont i bakfogarna och svanskotan. Man kan ju nästan tro att jag är gravid.. Men jag är bara sjuk med feber.. :-/  

• Karttikeya
    Stronza simpatica skrev 2012-02-26 23:24:50 följande:
    Tack alla:)!

Hur har det gått för dig? =)
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !