Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Tog ett midjemått i morse, det hade minskat från 103 cm till 97 cm, tjoho!

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2012-01-18 19:50:19 följande:
    WOOOHOO!   Jag har gått ner massor i vikt utan att jag gjort nåt. Väger 100,2 och trodde jag vägde typ 106. Hur det gick till vet jag inte.

Jag väger 110, usch.
  • Karttikeya
    LinnV skrev 2012-01-18 21:38:23 följande:
    Mitt nick är inte så svårt att gissa. Min dotter heter lina, fanns en som hette linasmamma så tog bort ett m bara..

haha, jag har inte ens tänkt på att det bara var ett m
  • Karttikeya

Det är motigt att få motivation när man ska gå ner 40 kg. Jag har äntligen funnit den, tack och lov!!! Till hösten, runt oktober, ska jag ha nått mitt mål. Om det är 80 eller 75 kg jag ska väga har jag inte bestämt haha.. Snygg blir jag iaf! Hejaheja alla som ska ta tag i sin övervikt. Det är kämpigt, men värt det när man så bara kommit igång. Jag är övertygad om att jag kommer lyckas, berättar för så många som möjligt för att göra min viktnedgång "officiell", det tror jag ökar mina chanser för då tar det emot att "fuska" Folk har mer förståelse då också.

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2012-01-19 18:27:59 följande:
    Elliot går också som tusan. Han kryper i princip aldrig längre. :)

Tack Anna för de fina orden! Plugga vill jag absolut men just nu stämde det inte. :)

Vad bra att du känner så! Då är det helt enkelt bara att invänta rätt tid när du orkar och känner att du vill satsa på det igen. Kram till dig! Hjärta
  • Karttikeya

Tims inskolning går såå himla bra. Han har varit där själv i två dagar nu, från 9.30-13.30. I morgon blir det från 9.00-15.00. Han är tydligen lätt att ha o göra med och glad nästan hela tiden. Det blir man glad av att höra! Men känns fortfarande helt sjukt att han blivit så stor och jag undrar hur jag ska klara mig utan honom... Får sån ångestkänsla ibland.

• Karttikeya

Tim har börjat sova i egen säng. Vi skruvade ner spjälsängen som han hatar och köpte en kritter juniorsäng från ikea istället. Han sover skitbra i den! Just nu sover jag brevid honom på natten på madrass, ifall han blir orolig. Han är ju ändå van att samsova. Men det har gått jättebra. Tänkte försöka låta honom sova helt själv från och med måndag, späännande!! =)

• Karttikeya
    ludicrous skrev 2012-01-20 09:06:05 följande:
    Majorima - rör sig Tim mycket i sömnen?
    Emil snurrar som fan och det känns som att spjälsängen är för liten.! Men han reser sig upp oxå, funderar på att lägga ut madrasser på golvet som han kan sova på..

Ja han är helt galen, haha! Men stödbrädan verkar funka som skydd att inte ramlar ur, har inte fått en bebis i huvudet i natt i alla fall. När vi samsovit så har han ju varit lite överallt, kanske därför han inte gillar spjälsängen. Då fastnar man ju lite varstans med både ben o armar. Madrasser på golvet kan väl funka =) Jag tror att Tim hade tagit sig ur spjälsängen när som helst om han hade velat, därför är det ju bättre med en vanlig säng för att undvika att han skadar sig.
  • Karttikeya
    mamma smurfen skrev 2012-01-20 11:24:14 följande:

Nä, nu JÄVLAR säger jag bara!!!!!!!!!!!!!

Stora sonen ringde precis, och sa att en annan förälder kommit fram till honom på skolgården, hotat honom och SpARKAT honom!!!!

Han var, som tur var, inte själv utan har 2 klasskompisar som stödjer honom/bekräftar vad som hänt!

Den föräldern, en pappa, har blivit avhyst från skolan, men FAN heller att jag tänker låta detta bero!

Snackade som hastigast med en av sonens lärare, som nu ska prata med rektorn, sitter nu här och väntar på samtal från denne.

Fabian e helt förstörd nu, å lillan sover så jag kan lixom inte bara ta mitt pick å pack å åka dit heller.

FAN säger jag bara

Men vad i hela friden? Ärligt talat, vad är det för fel på folk? Jag är mållös!
Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !