Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !
Toksnippa: ingen fara, vet att du inte missa Agnes med flit :)
Toksnippa: ingen fara, vet att du inte missa Agnes med flit :)
Här hemma har ju griljerat skinka och stekt massa köttbullar. Min familj kommer i morgon och firar Agnes plus 3:e advent. Så ska bjuda på "gör själv mackor" med jul tema.. Julskinka, köttbullar, rödbetssallad och lite annat gott :) sen advents kaffe och glasstårta. Nu på morgonen har jag och Agnes vart ute i stallet och släppt ut hästar , mockat och fodrat.. (min mamma var med oxå) Agnes hade jätte kul,,, sprang i stallgången och busa när hästarna gått ut och sen var hon ute och lekte på stallplanen och typ hela tiden lät hon som en gnäggande häst..haha! Hennes ytterkläder åkte direkt i tvättmaskinen när vi kom hem kan jag lova.. Lortgris:) men kul det hade hon, så nu har hon somnat som en liten nasse :) Nu ska jag börja städa här.. Ha en trevlig lördag alle sammans!!
Agnes har 21 i sina skor. Köpte ett par vinter kängor i storlek 22 eller 23 tror jag. Men dom har vi knappt använt då det inte är kallt här än :( sen har vi ett par ärvda kängor oxå som man kan byta med om det skulle behövas.
Usch vilken vad ont i mina fogar jag har i kväll.. Vart i gång hela dagen. Nu i kväll har mannen och jag ätit baugetter med Skagen.. Gott :) nu ska jag krypa ner i sängen.
Grattis Elsa!
Usch nu bär det av mot 1-års kontroll och vaccination av lilla Agnes. Hoppas att hon tar denna spruta lika bra som de andra hon fått. Dvs inte blir dålig av dem!
Grattis alla lucia barn!
Jätte fin tårta, den blev väl populär?
Var på BVC i måndags Agnes har åkt ner från sin kurva i vikt :( väger nu 9300g och är 75 lång. Bara försöka få i henne mer mat. Hon är mat glad men hennes problem är att hon inte har tid och ro att sitta still och äta. Mycket roligare att leka juu :) Så får väl minska portionerna och ge henne mat oftare istället kanske?
Usch fläskläpp är inte kul.. Agnes fick det häromdagen i stallet när hon lekte på stallplanen och våran hund och hans bror (min systers hund) också lekte där och inte såg henne utan råka springa omkull henne :( då föll hon och skrapa upp läppen så det börja blöda.. Men som tur är brukar ju fläskläppen lägga sig bara efter någon dag på de små :) hoppas Ronjas läpp läker snabbt den med :)
Åh i morgon ska vi på ultra ljud :) så spännande... Börjar bli lite nervös nu :) men det ska nog gå bra har ju inte känt av några konstigheter !
Min BVC tant hade såpbubblor som hon blåste med då glömde man bort att nån höll fast en och fick ett stick i benen när man fick titta på sånna roliga grejer :)
Något stort i Agnes liv har hänt ! Hon bajsa i toan för första gången i dag :) hon har vart naken hela dagen, hon älskar att inte ha några kläder och blöja på sig.. Sen såg jag hur hon stod och klämde då sprang vi in på toa, och plopp sa det i toan :) stolt mamma!