Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !
Vi har fortfarande Libero 3 för de sitter så bra, men de två senaste nätterna har de läckt så det är dags att uppgradera. Större blöjor har större uppsugningsförmåga
Vi har fortfarande Libero 3 för de sitter så bra, men de två senaste nätterna har de läckt så det är dags att uppgradera. Större blöjor har större uppsugningsförmåga
Ludi - det finns fantastiska män därute som vet hur man älskar en kvinna, oavsett vad hon varit med om och eventuella skavanker (vem har inte det?).
Stanna inte i en dålig relation om du inte känner oerhört stark kärlek, det blir varken bra för dig eller barnen.
Kram
AnnaCL - känner med dig, reumatiska sjukdomar är tuffa, har egen erfarenhet. Hoppas du får god hjälp!
Heeej
Lillsnurr - det är samma alkoholhalt som i folköl så man avråds som gravid att dricka det om du inte köper alkoholfritt.
Jag tror inte att koka 10 min räcker, läste för längesen att man måste koka i timtal för att reducera alkoholen, det var en amerikansk forskningsstudie.
Det finns ju numera studier som visar att alkoholen kanske inte är så farligt för fostret som man trott, men i Sverige rekommenderar man ju fortfarande noll alkohol under graviditet. Sen är det ju upp till var och en
Ska se om jag kan googla fram den där studien sen när jag sitter vid en dator.
Så är det ju, vi har alltid ett eget ansvar att bestämma hur vi vill göra
Och väljer vår egen sanning
I matlagning är ju vinet betydligt mer utspätt än det man dricker. Här är iallafall ett par av studierna om någon orkar intressera sig
Efter 15 minuters kokning återstår 40%
Efter 30 minuters kokning återstår 35%
Efter 1 timmes kokning återstår 25%
Efter 2 timmars kokning återstår 10%
ltarkiv.lakartidningen.se/2001/temp/pda23854.pdf
www.ochef.com/165.htm