• LinnV

Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !

Sixten är hopplös, har tre olika stolar men han kryper ur alla trots bälte.. han äter bättre om han får sitta på en vanlig stol brevid lina. Han ska ju göra allt som henne! Han är riktigt duktig på att klättra, har hittat honom på köksbordet, databordet och tvbänken..

Johan är på middag med jobbet och ska ut på krogen efter. Så tråkigt att sitta själv hemma på en lördagkväll. Sixten sover och lina ska snart sova..

• LinnV

Sixten ramlade oxå ner från köksbordet idag! Han skulle hasa sig ner på kökssoffan men ramlade mellan men gick bra han slog sig inte. Däremot har han ett jätte stort blåmärke för han gled ner från soffan med huvudet först rakt in i soffbordet.. har en riktig vilding här hemma!

• LinnV

Jag har sökt plats hos dagmamma nu, känns riktigt, riktigt jobbigt! Men han ska börja i augusti först! Jag hoppas jag kommer in på högskolan i höst. Har ingen aning om vad jag ska göra om jag inte kommer in. Har ingen lust att fortsätta som timvikarie i hemtjänsten som jag gör nu..

• LinnV

Jag gjorde högskoleprovet för ett par år sen tänkte söka socialarbetarprogrammet här i falun! Enligt tidigare uttagningar kommer jag in utan problem men vem vet, kanske många som söker i höst!

• LinnV
    Momalicious skrev 2012-01-16 19:00:14 följande:
    Kolla på antagningsstatistik för tidigare höstar, brukar inte ändra sig så mycket :)

Får kika sen igen men tror det var 1,0 o jag har 1,2..
  • LinnV

Vad gör ni när ni är hemma med barnen? Sixten är förkyld och har varit i två veckor. Vi kan inte gå på öf, hälsa på någon med barn eller åka och bada.. jag dör av uttråkning snart..

• LinnV
    MFJG skrev 2012-01-18 13:38:34 följande:
    Just nu älskar min äldste son duplo..och lillebror ÄLSKAR att rasera..Vi bygger mycket med tågbanor och bilbanor. Sen är måla och rita en annan favorit. BADA..Det gör dem nästan varje dag och ibland spexart vi till det med fingerfärg ;) Måla på magen är SUPER kul. Vi läser böcker. Ser film. Går på promenader och utforskar. Leker på lekplatser. Åker till lekland. Lägger pärlplattor. Pysslar. Osv osv.

Alltså inte allt på en och samma dag ;) 

Det enda sixten gillar av det är att bada.. böcker, film och sånt förstår han inte vitsen med än fingerfärg har jag hemma så det kan vi prova!
  • LinnV

Vi kan knappt gå utanför dörren utan att sixtens hosta blir jätte mycket värre så därför jag undrade vad ni gjorde inne.. Sen hatar han att gå ute, han vill bara sitta i vagnen..

• LinnV

Mätte mig idag och har minskat flera cm överallt så himla skönt! Har gått ner några kg oxå, bara 3 gravkg kvar nu

Mitt nick är inte så svårt att gissa. Min dotter heter lina, fanns en som hette linasmamma så tog bort ett m bara..

Svar på tråden Fortsättningstråd från Decemberbebis 2010 !