• 1omtänksam

Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

Herregud hur fan kan jag attraheras av dig och vilja ha dig som min vän? Du spelar fortfarande spel med mig och fortsätter att ljuga för mig, samt lova och säga saker til mig som du inte menar ett skit av eller tycks kunna stå för. Du har inre förändrats ett  dugg. Jag trodde du hade det och blivit en bättre människa. Men nej. Jag lägger ner den här vänskapen nu. Du fick EN chans till. "Lycka till' i att vilja ha allt serverat och att utnyttja andras snällhet för din egen vinnings skull. Du hade mig men nu räcker det. Du får inte mig mer. Varken vänskapen eller min närhet som du påstår "längta efter". Du bara pratat bullshit. Vänner är lojala och pålitliga. Du är ju inte det och jag vill ha vänner som är det. Hej..

• 1omtänksam

Känner inte för att gå ut med dig nån mer gång. Räcker nu som sagt. Ta med dig nån annan ut eller varför inte hela världen?  kleti och pleti som du vill ska sitta och  beundra dig, bekräfta dig och du själv ska få allt serverat. Jag ser rakt igenom dina skådespel. Men det fattar du inte  ens. Otroligt  

• 1omtänksam

Jag attraheras av intelligens, vackra ögon, men också av ödmjukhet och att en människa ska kunna gå att lita på och som är lojal. Du är ju inte det. Allt ska tydligen ske på endast dina villkor? Nej tack. Nog nu..

• 1omtänksam
    Anonym (Over again) skrev 2024-05-22 23:41:38 följande:
    Åh som jag känner igen mig, precis det som jag lämnat bakom mig! Sjukt påfrestande och tar så mycket energi och noll empati.
    Hej! Trist att du kände igen dig, men bra du tagit dig loss. Giftigt och skadligt för en själv att ha att göra med en person som lider av en narcisdistisk personlighetsstörning. Jag var dum och naiv och trodde hen hade förändrats men ser nu klarare. Samma beteende. Lögner och ett bekräftelsebehov från allt och alla. Särskilt fråb män men även kvinnors nekräftelse och blickar. 

Jag tänker att osvsett om det handlar om vänskap eller kärleksrelation: Gäller att minnas att narcissister interagerar med andra för att stärka sig själva, inte för att få en ömsesidig relation. Det är så tydligt för mig att se tydligt. Den  balans mellan givande och tagande som finns i de flesta relationer finns inte naturligt här.. Jag har fortfarande personen som vän men jag tänker inte ställa upp på hens lekar och kontroll. Ska nog bryta igen. 

Återigen, bra du dragit dig ut Over again! Dessa typer av människor bör eb inte ha i sitt liv. Än mindre undra vad dom gör. Var rädd om dig! 
  • 1omtänksam

Hej! Om du är upp över öronen förälskad i en annan kvinna (kollega på jobbet) så är mitt tips att antingen inte agera på dina känslor (eftersom du är gift) eller så berättar du helt enkelt för din fru och ni kan skiljas. Jag skulle inte vilja somna bredvid och leva mitt liv (äktenskap) med någon som drömmer och tänker på en annan kvinna hela tiden.. Inte särskilt schysst mot den en lever med. Livet behöver inte vara särskilt komplicerat. Alls. Det gäller bara att välja och kunna stå för sina val i livet. Samt välja att inte agera på starka känslor om en redan är i en relation.. Vet. Inte lätt. Been there too.  Men av respekt för den en lever med eller har en relation med så bör en bestämma sig hur en fortsättningsvis vill leva och med vem. Tänker jag. Du? 

Anonym (Mannen i 40årsåldern) skrev 2024-05-18 20:55:42 följande:

Är jättesugen på att lägga till dig på antingen snap eller Messenger. Men vet inte om det skulle va så lyckat ifall min fru skulle få reda på det. Vi sågs ju senast igår och jag tänker på dig hela tiden. Har väl tänkt o berätta för dig vad jag känner hade typ chansen igår när vi var ensamma men tog den inte och jag skulle vilja ha kontakt med dig mer än vår sporadiska kontakt på jobbet. Dina kollegor verkar tycka det är opassande att jag uppvaktar dig och det är det ju men jag kan inte styra mina känslor.såg dig i bilen idag med gjorde inte saken bättre.jag skulle vilja berätta för dig att jag är kär i dig men kan inte fullfölja av att jag kanske får betala ett för högt pris plus att jag inte vet vad du känner tillbaka. Men det känns som du känner samma bara det att ibland så är jag luft för dig så då blir jag så osäker... Gud vad jag hatar livet ibland att det ska va så komplicerat...💔

• 1omtänksam

Ja, precis så. "Suppliers" eller att ständigt sättas på en avbrytarbänk (på grund av bekräftelse från annat h0ll som måste sugas in, för att sen komma till dig igen) du agerar helt rätt over again! Ingen kontakt var rädd om dig!;

Anonym (Over again) skrev 2024-05-23 06:35:21 följande:
    Jag har knappt någon kontakt alls, och jag gör vad jag kan för att hålla mig borta från denna destruktiva person. Så less på alla lögner och manipulationer. De älskar bara sig själva och vi andra är bara "suppliers" åt dem.

Gör du detsamma för det leder inte till något gott. Var rädd om dig också!
  • 1omtänksam

Till en vän: Vad är vänskap med dig egentligen för nåt? 

Allt du ville var tydligen att "fånga in" mig igen. Alla dessa gånger vi hittills setts igen, har bara varit för att du behövt bekräftelse. Du har inte ändrats ett skit. Du är samma. Men vet du. Jag är ingens jävla "reserv" eller någon du kan sätta på nån "avbytarbänk" för att du även måste bli bekräftad och uppvaktad och få allt serverat av nån naiv icke seende karl. Som tror du är förälskad i honom tillbaka. För du lådsas vara det mot honom. Du utnyttjar ju honom och  människor! Väldigt oattraktivt att bete sig som du tydligen fortfarande gör.

Ingen lust att vara din vän mer. Vem är du egentligen? Å vad villl du mig egentligen? Äta kakan och ändå ha den kvar eller? Jag är less och delar av mig önskar att jag aldrig hade hört av mig igen till dig igen och vi tagit upp vänskapen igen.  Du är rätt gammal nu. Ändå är du son ett stort barn!? Jag ser. Du  tar inte ansvar över hur du behandlar andra (inkl mig) och du tror att alla alltid ska göra vad DU ber dom att göra eller vad du vill eller behöver och vad du känner för för stunden.
    Allt handlar om dig, dig, dig.

Du vill bli behandlad som en drottning men du får ta och vakna upp nånting och inse att det inte funkar. Iallafall inte om du vill behålla vänner eller en långvarig partner som du kan vara jämlik med och inte få allt sserverat. Du måste förstå att tillit är det viktigaste i alla relationer. Hur ska en kunna lita på dig? Du gör ju bara vad du själv känner för för stunden tydligen. Att sånt beteende drabbar andra illa, förr eller senare, verkar du inte bry dig ett skit om. Det är illa. 

Poletten trillar ner, som så många gånger förr, när det kommer till dig. Jag ser rätt igenom dig. Ändå är det så svårt för mig att lämna dig för jag tycker om dig och jag kommer att sakna dig och vet att du också kommer att sakna mig oockså. Vi hade något annorlunda tillsammans och det vet du också. Eller hur?Egentligen är du inte värd mina ord och mina tankar. Men återigen Vad är vänskap med dig egentligen för nåt? Jag bara undrar..... 

• 1omtänksam

Hej Over again! Beklagar att du med mött en sådan person. Å vem vet, kanske är det samma kvinna? Men det vi båda nämner, detta med att vi andra bara ska göra allt för dem och vara nöjda med det, och att allt helst ska ske på deras villkor är ett gemensamt drag för narcissister.

Tror ca 5% lider av en narcisdistisk personlighetsstörning. Detta beteende kan ibland även förväxlas med borderline. Människor som är narcissister går inte att försöka förändra eller påtala när dessa gör något fel mot en själv eller annan. Det hjälper inte. Istället kommer då bortförklaringar och massa "käftsmällar" tillbaka om hur fel en har. Så en läxa jag lärt mig är att det inte är någon idé att försöka få till någon vettig respons eller dialog i samförstånd. Personerna tyvks ha svårt att säga förlåt också. Saknar självinsikt. Vill alltid bli behandlad som en drottning (eller kung) och alla andra ska anpassa sig efter dem. 

Over again: Råder dig att hålla avstånd till kvinnan du känner.  Men det verkar du göra och därmed räddar du dig själv från en giftig relation. Bra!

Ha det så gott och var rädd om dig! 

Anonym (Over again) skrev 2024-05-30 22:28:29 följande:
    Det du beskriver är precis som jag också tycker om en kvinna, det är så spot on. Låter mycket likt en narcisstisk person, och man kan verkligen inte förstå dem. Jag försökte få henne att förstå det hon gjorde, jag försökte få henne att förändra sitt beteende, men nej de går vidare i samma mönster. De älskar bara sig själv och vi andra ska bara göra allt för dem, och bara vara nöjda med det.
  • 1omtänksam
    Anonym (Enigma) skrev 2024-05-31 21:30:02 följande:

Aldrig mått så bra bara genom att ta bort Narcissister och folk som har svårt med sanningen. Just denna typ av personlighetsstörning kommer få personen att må sämst själv i slutändan man ska bara ta avstånd från såna.

Förstår dig. Bra du tog dig ur. Klokt skrivet..
  • 1omtänksam

Du är ju inte på riktigt. Jo. Du finns och du smsar mig tillbaks. Men allt är yta och du vill inte alls lära känna mig. Du frågar knappt nånting och du undviker att svara på frågor jag ställer. Jag mä ha varit naiv och dum förr i tiden men du kan fool me once but not twice. Det värsta är väl att du inte ens vill säga du har en relation med honom. Är det för att du förstår att jag vet att du bara utnyttjar honom för bekräftelse, få saker och upplevelser med mera. Du vill bli behandlad som en drottning. Eller är det för att du tror att jag är korkad och inget fattar? Oavsett. Jag skiter I den här vänskapen nu. Jag känner att jag inte litar på dig. Min magkänsla och intuition och mitt seende är väldigt starkt. Alltid varit. Om det saknas tillit och respekt och om saker göms under mattan  osv så vill jag inte fortsätta min  relation med dig.  Är less. Det får rimma ut i sanden  alltihop trots att jag tycker väldigt mycket om dig, trots att vi nog hade nåt särskilt. Det här funkar inte för mig längre. 

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!