Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
Till en underbar man:
Jag vet att du är lika kär i mig som jag är i dig, och jag vet att du har väldigt svårt att hantera alla dessa nya känslor som sköljer över dig. Men jag är också helt medveten om att du aldrig kommer att leva ut dina känslor. I verkligheten vet jag att det aldrig kommer att bli vi två, eftersom du är alldeles för fast förankrat i ditt trygga, gamla liv för att bryta dig ut. Och fast det gör mig mycket ledsen att aldrig få uppleva det, har jag mycket respekt för det och kan acceptera ditt val. Jag kommer aldrig att förstöra för dig eller någon annan. Men om jag får önska mig något, så är det önskan att du skulle kunna släppa lite på den muren som du byggt runt omkring dig. Avståndet du håller till mig gör det så otroligt jobbigt och ansträngande att umgås med dig på ett vänskapligt sätt och det vore dock trevligt att sitta och diskutera livet och andra småsaker och samtidigt kunna slappna av och känna sig bekväm. Du kommer alltid finnas i mitt hjärta. Kommer fortsätta tänka på dig och bara önska dig det allra, allra bästa. Tack för att du finns i mitt liv!