Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
Till A:
Hej min älskade,
jag hoppas att du har det bra, att du njuter av din ledighet och att du har funnit nya vänner.
Innan du vänder taggarna utåt, vill jag bara att du ska veta att jag har förlåtit dig. Detta är så svårt att formulera då jag har varit så trasig´sedan den sjuttonde april då du via telefon sade upp vår tioåriga vänskap.
Får jag fråga dig en sak, A? Tänker du någonsin på mig? Flimrar mitt ansikte, någon kommentar jag fällt, någon rolig händelse förbi i din hjärna någon gång? Saknar du mig?
Jag saknar dig. Jag saknar det vi hade. Hur vi som små lekte och badade med morbrors hund, hur vi pysslade med gnagare och hur vi kramades.
Jag saknar allt med dig, dina söta skrattgropar, ditt blyga sätt att vara på och din konstiga förkärlek för elefanter.
Minns du hur det brukade vara? Då vi låg och läste i sängen tillsammans, eller cyklade, eller bakade chokladbollar men slevade ur bunken med sked istället för att rulla dem. Eller när du sa att du skulle offra livet för mig, när jag tog dig i min famn efter att vi hade blivit rånade och när vi som barn busringde till din klasskompis?
Varför kan du inte bara höra av dig igen? Varför lämnade du mig? Jag vet att vi båda två har andra vänner, men det vi hade var speciellt. Vi skulle flytta ihop, minns du inte det? Vi trodde att vi alltid skulle vara, att det aldrig fanns ett slut.
Jag hatar dig för det du gjorde, för att det aldrig blir vi igen, för att jag litade på dig och för att du verkar ha gått vidare. Men jag älskar dig långt mycket mer än så, till månen och tillbaka flera gånger om, för du är min kusin, min bästa vän och syster.
Om telefonen ringer nu och jag får höra din röst, om du plötsligt står utanför min dörr, så är allting glömt.
Jag älskar dig, och jag saknar dig.
Och om du vill ha mig tillbaka så är jag redan din.
Med kärlek
Din Bössan